Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 444 ggr
fluffis
2016-05-23 14:49

Oväntad omställning

Har ni varit med om någon oväntad förändring när ni fick barn? Något kanske orelaterat som ni inte väntade er? *För min del så har vi nu när bebis är nio månader, och äter med oss, blivit nästan sockerfria och i princip saltfria. Det var inget som jag gick och tänkte på när jag var gravid direkt men det är välkommet :) *En annan sak som har hänt är att jag har haft ont i ryggen, gått till sjukgymnast och tränar numera på ganska bra. Det känns skönt :) *Ytterligare en annan sak som inte är lika positiv, är att jag har minskat min ormsamling från 18 till 6 st. Det var iofs lite väntat men inte i sån pass utsträckning. Jag hoppas att jag kan ta upp intresset mer senare i livet.

Annons:
Velinga1984
2016-05-23 15:02
#1

Att jag och äldsta sonens pappa gick isär när sonen var 6 månader. Att bli ensamstående när jag fyllt 21 var väldigt otippat. Skönt i efterhand men jäkligt tufft då.

[TanatosNyx]
2016-05-23 15:25
#2

efter att ha varit så sjuk som gravid förväntade jag mig att bli befriad från eländet vid förlossningen. Kunde aldrig drömma om att jag skulle bli så sjuk i post-partum thyreoidit att jag sov nästan 20h/dygn och hade så ont att jag inte kunde lyfta mitt eget barn.

Mina kopiösa mängder mjölk var också en smärre chock. Nog hade jag hört att man skulle få dolly-partonpattar efter förlossningen, men när jag började pumpa på neo och sköterskorna satt med hakorna i golvet och det bara fortsatte tills jag blev titulerad mjölkbaren.. ja haha 😂jag blev så lycklig över att bli godkänd donator. Hade inte räknat med att fylla hela mjölkfrysen heller så sista gången jag lämnade mjölk la de mjölken i personalfrysen i en påse bland massa matlådor..

Upp till toppen
Annons: