Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 593 ggr
[postmortum91]
5/20/16, 11:34 AM

Ändra sovplats

Nu i tre månader har jag och dottern sovit i hörnsoffan. Jag sover på ena sidan och hon andra. Varje kväll somnar hon när jag ammar henne och sedan avlägsnar jag mig till min sida av soffan. Nu innan hon lär sig vända sig så måste jag få in rutinen att hon sover i sin babykorg. Men hur dka jag gå till väga? Hon vägrar napp, bara så ni vet. Hur lång tid tror ni det tar innan hon somnar lika lätt i sin korg, 1 vecka? Hon vaknar om jag tar upp henne så hon kommer tvingas somna i korgen.

Annons:
frejaspluto
5/20/16, 12:42 PM
#1

Du känner henne bäst,är hon vid behov av eran närhet? Har ni plats vid soffan och ha korgen där? Jag tycker att du jan prova när hon är som mest tröttast och börjar somna lägg henne i korgen. Min dotter hade en utvecklingsfas hon ville ha våran närhet. Från början tyckte jag att det var lite svårt, men fick bra råd att låta henne bara vara ett tag låt henne gråta en stund om inte ta upp. Jag gjorde så antal ggr och mindre gråt varje gång. Tillslut funkade det. Bara ha tålamod . 😊 För endel funkar det på en gång endel funkar inte. Min dotter hade utvecklingsfas och man måste också kunna vara kosekvent, tålamod med sitt /sina barn.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Ria74
5/20/16, 1:35 PM
#2

Jag har inte lyckats få dotten att sova i egen säng än (3 år snart). Vi samsover i dubbelsängen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Sarah
5/20/16, 1:43 PM
#3

Det är svårt att "tvinga" in en rutin. Elva började somna i spjälsängen på dagarna när hon var ca 6 mån har jag för mig. På kvällarna går det inte och hon sover med oss i vår säng på nätterna. Varför sover ni i soffan och inte med sambon?

frejaspluto
5/20/16, 1:44 PM
#4

#2,Ååhh, är det inga problem för dig eller tycker du att det är jobbigt?

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Ria74
5/20/16, 2:08 PM
#5

#4 Nej jag tycker det funkar bra. Mannen är inte så förtjust i det så han sover i gästrummet.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

frejaspluto
5/20/16, 3:44 PM
#6

Så länge du tycker att du tycker att det är lugnt. Jag skulle bli tokig 😅, min och min makes sovrum är våran space. Självklart om våran dotter vill samsova med oss så får hon det. En natt, Det är sällan det har hänt.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
frejaspluto
5/20/16, 3:49 PM
#7

#0 är du lätt för nya rutiner så kommer det funka. Jag är ingen rutinmänniska , jag har rutiner med vårt barn och så självklart ! Prova dig fram,

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Upp till toppen
Annons: