Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 840 ggr
[postmortum91]
2016-05-19 13:01

Ni med barn och hund

Har ni någonsin gått ut med hunden när bebisen sover? Om ja, hur länge och långt? Nyss skulle jag ut med hunden och klädde på barnet och la henne i babysittern medan jag skulle klä på mig själv. När jag var klar hade hon somnat. Jag ville inte väcka henne så jag gick jämt bara utanför lägenheten med hunden så han fick kissa ett par gånger för han ska ändå få gå långpromenad sen när sambon kommer hem. Jag kanske var ute 2-3 minuter. Mer hade jag inte vågat ifall hon skulle vakna

Annons:
Maria
2016-05-19 13:04
#1

Det är längesedan jag hade barn men då hade vi också hund och jag lämnade aldrig sonen. Behövde hunden ut så väckte jag sonen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2016-05-19 13:08
#2

Svägerskan har fått göra så med sina små. Hon har inte haft något val när hennes kille jobbat. Men bara varit precis utanför och sett till att de inte kan trilla ur eller liknande om de vaknat :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jackiejohn
2016-05-19 16:07
#3

Jag kan vara ute i trädgården och greja när tösen sover men nu bor jag också i hus och går aldrig längre bort än att jag hör henne och lämnar henne aldrig sovandes någon annanstans än i sin spjälsäng. Nu är hon visserligen 1,5år när hon var liten fick hon följa med i vagnen eller selen oavsett vad jag skulle ut och göra. Jag personligen skulle inte lämna mitt barn uppe i lägenheten och gå ut med hunden. 2-3min hann du ens ner för trappen då? 😁

Fridaaaa
2016-05-19 16:09
#4

#3 Lägenhet behöver ju inte innebära trappor? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[postmortum91]
2016-05-19 17:23
#5

Vi har egen ingång. Annars om jag bode i trapphus hade jag inte vågat alls

Sarah
2016-05-19 18:10
#6

Ser inga problem att lämna bebis några minuter, sålänge de inte kan skada sig om de vaknar.

Annons:
sunflower185
2016-05-19 20:43
#7

Jag har nog varit ute i ca 5 min fast bebis sover. Måste man så måste man, kan ju inte låta hunden bajsa ner huset heller. Hon sover alltid i sin spjälsäng så jag behöver inte oroa mig att hon ska ramla ur. Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete för att du går ut en kort stund när din bebis sover.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
sunflower185
2016-05-19 20:44
#10

Jösses, nån administrator får ta bort de dubbla inläggen som kom! Sorry!

PerhapsimAnna
2016-05-19 21:38
#11

Jag gör så på morgonen eftersom min dotters morgonrutin är: vakna kl 7, vaken en timme sedan sova en timme och då brukar jag passa på att ta hunden för en morgon kiss o bajs på ca 10-15 minuter. Då ser jag till att om hon nu skulle vakna så finns det ingen chans att hon kan rulla ur sängen. Lägger henne i mitten av en 180 säng o bullar upp med kuddar/täcken :)

[WickedAlly]
2016-05-19 23:33
#12

#11 Varför tar du inte med henne istället så kan hon sova i vagnen? Tänk om hon vaknar minuten efter du gått, ska hon ligga och gråta där en kvart då?

Zelmabus
2016-05-20 05:18
#13

På morgonen brukar jag springa ut med hundarna utan min dotter (när hon sover) med soperna (efter att ha rensats kattlådan). Kan annats vara meckigt att ta dotter, 2 hundar(som har bråttom) och en påse. Och nu pratar vi bara om någon minut

Annons:
frejaspluto
2016-05-20 12:21
#14

Vi passar min ena brors hundar ( ofta)så jag vaknade på morgonen ( min dotter är som en klocka ) vaknade minst en 20 min, innan. Vaska av mig , borsta tänderna .och vardagsmink, kaffe. För spara tid duschar jag på kvällarna valde kläder kvällen innan. (Idag gör jag det fortfarande duschar kvällen innan kläder väljer jag på morgonen. ) Sen var jag klar hon vaknade åt frukost, sen lade jag henne i sängen gick ut med hundarna på gården vi har en skogsaltan dom fick springa och göra av sig i 15 min Sen blir barnet äldre ändra rutiner igen , men det går.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Ria74
2016-05-20 13:36
#15

Dottern har alltid fått följa med ut med hunden, i vagn eller sele.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Miiika]
2016-05-20 13:38
#16

Min pojkvän börjar jobba vid 07.00, innan han sticker till jobbet tar han ut hunden på en snabbkissning. När dottern sedan vaknar och har ammat så får hon följa med i vagnen på promenad. Senare, om det bara är att hunden behöver kissa en snabbis på busken så får dottern följa med ner (bor i en lägenhet på andra våningen).

frejaspluto
2016-05-20 13:41
#17

Samma här men just på morgonen om man är hemma av nån anledning, så funkade för oss. Hitta din rutin. Vad du tycker att det är enklast. Kan du sitta nånstans och släppa ut hunden på nån officiell plats där hundar får gå. Kan du ha utan koppel?

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Pontiac57
2016-05-20 15:59
#18

Här hemma får den som går upp först gå ut ed hundarna, sen under dagen tar jag lillen i vagnen när dom ska ut och kissa. Jag brukar även försöka "tajma" in när grabben ska sova och då passa på att gå ut så får han sova i friska luften :)

LoAEmma
2016-05-20 18:15
#19

Kan även tipsa om att det är jättebra med babyvakt, en sån "walietalkie" så man hör om bebis vaknar när man är i ett annat rum/utanför huset. 
Jag skulle inte lämna liten själv utan den påslagen och gå utanför huset.

#11:Alla gör ju som de vill, men 10-15 minuter lät väldigt länge?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

typjessica
2016-05-20 21:29
#20

Vi har en babyvakt som vi har kollat hur långt den räcker utanför hemmet så har en slinga som går på 10 min men hör om bebis vaknar och kan springa in. I vår babyvakt kan man prata tillbaka och då brukar jag kunna sjunga så är bebis nöjd och mamma skäms när hon möter folk :p

Annons:
PerhapsimAnna
2016-05-21 22:41
#21

#12 Detta händer max 1 gång i veckan just när min sambo inte hinner ta hunden på morgonen så om hon nu mot förmodan vaknar så brukar hon sällan vara ledsen precis när hon vaknat men om hon får vara ledsen en liten stund så tycker jag inte det är hela världen.

PerhapsimAnna
2016-05-21 22:44
#22

#19 Ja en kvart är väl i längsta laget, jag tar tillbaka. Klockade och det tog 7 minuter och då var det en lång runda :)

Upp till toppen
Annons: