Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1457 ggr
Sparven88
2016-05-16 01:49

Tänder

Hej! Sonen har sedan ungefär 3 veckor två små framtänder väl synliga i nederdelen av käken. De har alltså kommit upp en bra bit. Igår började han få feber som sen ökade till över 39°. Han bajsar relativt ofta och väldigt illaluktande. Inga andra sjukdomssymptom. Kan det vara tänderna som bråkar? Är det de befintliga tänderna som växer fram ännu mer, eller kan det vara nya på g utan att de syns/känns än? Han bajsade precis igen, så passade på att tempa och han hade 39°.

Annons:
frejaspluto
2016-05-16 07:54
#1

Jaaa, diarré , feber .japp det är tänderna som bråkar, min dotter fick inte gå på dagis pga tandsprickning, dom trodde att det var magsjuka. 😊😒. Börja borsta dom. Lite, lite tandkräm och mjuk tandborste . Tänderna är känsliga.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

fluffis
2016-05-16 09:32
#2

Naw, stacks liten med feber. Skönt att den har gått ner lite redan. Om fler tänder är på g så borde du kunna se och känna att det spänner. Här var det tänderna däruppe i mitten som kom efter de där nere. Jag gillar den här bilden med frambrottstider :) http://www.rikshandboken-bhv.se/Bilder/Tandh%C3%A4lsa/tander_500.jpg

Sparven88
2016-05-16 10:06
#3

Natten har varit lååång! Han har legat på mig och sovit, så lite sömn för mamma, och lite mer sömn för sonen. Idag blir det mycket kaffe! Dock är febern puts väck! Tempade nu imorses pch då hade han 36.6. Lustigt hur det kan diffa så. Ska känna mig för i hans mun sen och se om jag hittar något nytt :) Tack #2 för den bilden! Den är väldigt bra! =)

frejaspluto
2016-05-16 11:09
#4

Haha, kaffe till middag också 😊, Nää, skämt åtsido. Det är så jobbigt med sånt det ända som hände med min dotter när hon låg och bajsade diarré under natten hon låg och sov. Bytte medan hon sov… Som en stock! Jag sover i periodvis bra men det är jobbet som stör. Så jag vaknar lätt av minsta ljud. Jag hörde hur min dotter låg och tog i när hon var i den perioden.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Sparven88
2016-05-16 18:33
#5

Det är nu jag hoppas att ni kloka människor här kommer ge mig det svaret jag vill ha… Om de är tänder på g. Kan det resultera i kaskadkräk? (Jag har alltid trott att det varit överdrivet när folk säger att det "sprutade ut kräk ur både näsa och mun"..Men jag tror dem nu!) Sonen ville inte alls äta vid 16- snåret och en timme senare kräkte han ner både sig själv och mig. Måtte det inte vara magsjuka… 😯

LoAEmma
2016-05-16 19:00
#6

Nä fyfan kaskadkräkningar är inte roliga…det har hänt här vi två tillfällen plus varje dag typ när hon hade RS-virus. Vidrigt.

Av vad jag har läst känns det troligt, magen blir ju allmänt i olag av tandsprickning och de sväljer ju mer saliv än normalt.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
frejaspluto
2016-05-16 19:23
#7

Åhh, det där med kaskadkräkningar, mitt barn va ett spybarn oavsett när hon va försyld när hon började bli frisk hostade hon på nätterna. Så blev det spya överallt… Shit … Bläää,

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Sparven88
2016-05-17 05:38
#8

Natten har flytit på utan några som helst kräkningar (peppar peppar!). Igår kväll fick han knappt behålla något alls, utan det kom upp igen. Dock inga fler kaskadkräkningar. Han verkar ha återfått aptiten då han gapade jättestort när han fick lite ersättning på en sked, och blev väldigt sur när han inte fick mer. Vi börjar med lite mat åt gången. Han har dock somnat om nu, så jag hoppas han får behålla denna ersättning han fick i sig! Konstigt. Jag undrar vad detta kan ha varit för tokigheter..

frejaspluto
2016-05-17 20:07
#9

hur är han i övrigt skick? Spyr han ibland eller ofta? Min dotter spydde hela tiden sen födseln… Asjobbigt… Hon höll på sen hon fyllde två. Oftast när hon va sjuk eller nån anledning när hon hostade mkt vissa perioder, då kom det. Hon idag vet jag att hon har lätt för att kräkas. Spyreflexen finns för speciellt när vi ska borsta bakre tänderna… Jag för vara snabb. Hon sköter dom varje morgon och vi tar på kvällarna.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Sparven88
2016-05-18 06:21
#10

#9 Igår spydde han inget alls. Fick behålla allt han åt, dock minskade hans aptit framåt eftermddagen och lite senare bajsade han ner sig. Riktigt vattnigt. Han var sliten igår, men ville ändå busa litet. Imorse när jag sparkat upp sambon började sonen gråta lite, så jag gick in till honom och då har han bajsat ner sig igen. Lika vattnigt nu igen; plus feber. Han har lyckats få i sig 150 ml ersättning, och har nu somnat igen. Måste ju vara någon form av magsjuka…?

frejaspluto
2016-05-18 07:55
#11

#10, Det kan vara det sen beror det på hur mottagna ni är då märker ni det. Jag tror att det här är ngt annat , när tänderna kommer det tar så mkt kraft i kroppen det gör ont, kliar, feber och diaree vattningt brukar det vara min dotter hade det . Just dom symptomer just när det var tandsprickning .även om du inte ser tänderna så tar det tid från tandköttet. Biter han mkt? Dreglar? Har gärna ngt i munnen?

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Sparven88
2016-05-18 10:29
#12

#11 Vi mår bra (peppar peppar!), men som vanligt när man vet att det kan vara magsjuka i omlopp blir man alltid lite illamående. Har som sagt inte känt några tänder någonstans, biter/dreglar my cket har han gjort konstant i flera månader, så det är inget direkt tecken att gå på. Hans feber är på väg upp igen, och nu fick han i sig lite ersättning och sen ville han sova igen.

fluffis
2016-05-18 11:44
#13

Det är jobbigt när det går sådär fram och tillbaka….

Vi har också tyckt att vår bebbe har bitit och dreglat mycket hela tiden men det fanns faktiskt ett uppehåll på några veckor mellan de två första tänderna och nästkommande tänder :)

Annons:
Sparven88
2016-05-18 12:50
#14

#13 Ja, man trodde ju liksom igår att han vart bättre. Men icke då. Nu har han precis bajsat ner hela sig själv igen. Tack och lov för att vi har tvättmaskin! Han har mest sovit idag. Vill knappt käka heller :/

Sparven88
2016-05-18 12:51
#15

Haha läste precis mitt inlägg. Det låter som att vi stoppar in honom i tvättmaskinen :p Men för att förtydliga så är det kläderna alltså! ;)

fluffis
2016-05-18 14:20
#16

Haha, nä det lät inte som om du stoppade ungen i tvättmaskinen :p

frejaspluto
2016-05-18 18:44
#17

Haha, nää det lät inte som att du stoppar han i tvättmaskinen , Hur är bajset? Vattningt enbart ellerkommer fastare nångång? Kommer det bara eller kommer det i normala barnets bajstider även att det är löst.? Hur länge har han hållit på sen du skrev denna tråd? Eller?

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Sparven88
2016-05-18 20:00
#18

Det är väldigt vattnigt, men han bajsar inte så ofta. Han har inte bajsat ngt sen vid 13-tiden . Nu på e.m har han varit lite gladare, velat äta lite mer så jag hoppas det är på bättringsvägen. Nej. Han började bajsa vattnigt igår vid 17 tiden.

Upp till toppen
Annons: