Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1581 ggr
[postmortum91]
5/13/16, 4:54 PM

hur ska jag göra?

Min plastsyster är lite speciell. Hon är 40 men är som 15 i huvudet många gånger. Hon är helt galen i min dotter Clara, och hela hennes liv har typ åkt upp för att hon fått träffat mig och min dotter. Vi hamnar väldigt lätt i bråk med varandra, för att hon är väldigt krävande och har temperament som heter duga så innan förra veckan hade vi inte setts på 2 år. 

Nu till problemet: Vi har varit och hälsat på henne några ggr nu och allt har varit bra. Hon ringer nästan dagligen och pratar om hur glad hon är att Clara finns etc. Sist vi pratade i telefon berättade hon något som gjorde mig orolig dock. Hon sade väldigt lättsamt "Sist höll jag ju på att tappa henne, men som tur var fick jag in handen under huvudet i tid". Hon sa det som det inte var någon big deal, jag hade inte ens vågat berätta om jag bar någon annans barn. Jag var ju med hela tiden men jag uppfattade aldrig att hon höll på att tappa henne. Nu är jag ju livrädd, ska jag verkligen låta henne hålla i min dotter igen? Tänk OM hon skulle tappa henne, jag hade typ yxmördat henne då. Hon kan ju skadas jätteilla om hon blir tappad, eller även dö. Hon är ju knappt 3 månader.

Överdriver jag eller hur tänker ni?
Om jag inte ska låta henne hålla henne igen är det som att hälla bensin över öppen eld. Då kommer hon bli helt galet förbannad och typ be mig dra åt helvete. Detta kan jag ta, då min dotter är 1 miljon gånger viktigare för mig.

Annons:
Bill&Bull
5/13/16, 5:07 PM
#1

Nu har inte jag barn så hoppas de är ok att jag svarar ändå :) Jag förstår dig helt och hållet iallafall, klart man blir orolig för sitt barn. Om du ändå vill låta henne hålla så kanske hon enbart kan hålla när hon sitter ner? Jag personligen tycker det känns tryggare att hålla någons barn sittande i famnen eller knät.

||My Love For Animals Is Immortal||

Pontiac57
5/13/16, 6:43 PM
#2

Poängtera din oro och säg att du inte uppskattade hennes lättsamma sätt att framföra det. Tycker även att du ska ställa krav på nogranhet när hon håller i Clara det är ju trots allt ett barn och inte en leksak man kan flamsa med

[Tibonnanj]
5/13/16, 7:26 PM
#3

Du överdriver inte! inte enl mig iaf. Jag har en bit kvar innan bebisen ska ut men sitter ibland och funderar över vilka jag vågar låta hålla bebisen och vilka jag inte vågar. Förstår din oro.

[TanatosNyx]
5/13/16, 8:55 PM
#4

Du har all rätt att vara lejoninna! Ditt barn, dina regler, punkt. Du ska inte ha ont i magen och ångest, kallsvettas och må skit för att någon håller ditt barn.

Av din beskrivning av denna människa skulle hon aldrig ha fått peta på Alvin. Delvis av ren princip pga personligheten du beskriver, men även för min och barnets skull. Bör tilläggas att jag annars gladeligen sätter honom i knäet på vem som helst och lämnar honom där. Men då ska det ju vara en lämplig person också. Ville bara belysa att jag inte är någon hönsmamma, utan jag är en ganska barsk mamma, eller hur man nu vill beskriva mig.

[WickedAlly]
5/13/16, 9:11 PM
#5

Jag hade antingen nekat eller sagt att hon får sitta i soffan om hon ska hålla fler gånger. Just för att hon sa det så lättsamt, hade hon varit skärrad och brytt sig så hade det varit en annan sak för ett misstag kan alla göra och hon lyckades ju fånga upp Clara. Men ja, det sättet att säga det på..

frejaspluto
5/14/16, 12:25 PM
#6

Hon är vuxen och borde förstå att man inte agera på vilket sätt som helst . Jag tycker att du måste se själv hur ditt barn reagerar när hon håller i ditt barn. Barn säger till om nått är obehagligt . Tro mig även små knoddar känner en kemi. Be henne sätta sig i soffan, golvet med mjukt underlag. Eller så säger du vad det som gäller , kosekvent var det.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
Ria74
5/14/16, 2:32 PM
#7

Din bebis = dina regler.

Känner du att du inte litar helt på din syster så får hon inte hålla eller bara under kontrollerade former som andra säger när hon sitter ned.

Jag hade blivit riktigt irriterad om någon hade sagt det så lättvindigt att dom höll på att tappa min dotter. Jag har ändå inte varit någon hönsmamma utan låtit många olika hålla henne ända sedan hon var liten.

En yngre släkting som ville hålla henne när hon var ett par månader fick bara göra det när hon satt ned eftersom hon konsekvent vägrade stötta huvudet och då kunde jag palla upp med kuddar istället. Hon gillade det inte, men min bebis = mina regler.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

densomundrar
5/15/16, 12:59 PM
#8

Om du var med när det hände men inte uppfattade att hon höll på att tappa din dotter kanske det är så att det helt enkelt vart ett missförstånd i samtalet, hon kanske menade mer att det kändes som att hon höll på att tappa henne även om situationen inte alls var så? Prata med henne, förmodligen är situationen inte alls så allvarlig som den kanske känns. Och vad roligt att någon som inte är direkt släkt med dig är så glad och engagerad i ditt barn :-)

Upp till toppen
Annons: