Annons:
Etikett08-nybliven-förälder
Läst 682 ggr
mollyt
2016-05-02 10:23

När tog ni med er bebis till större folksamlingar?

Vår dotter är nu 6 veckor gammal och jag upplever stor längtan och lite press att åka och hälsa på mitt jobb och "visa upp henne". 

Än så länge har vi varit restriktiva med påhälsningar och bara träffat våra familjer och våra närmaste vänner. Jag handlar ofta på dagtid och vi undviker kommunaltrafik utan går så mycket vi kan.

Har fått förslag att hälsa på arbetskamraterna den 13/5  och då kommer dottern vara 7 veckor.  

När var ni ute och "visade upp" barnen för första gången? Liksom när träffade ni ett större antal människor för första gången? Jag läste att risken för RS-virus ska vara som störst oktober-april.

Annons:
Sarah
2016-05-02 10:40
#1

13 dagar :) Då åkte jag på släktens stora kräftskiva. Hon sov i vagnen eller selen mesta av tiden. Var förbi på jobbet då hon var ca 6 veckor, då sov hon i selen hela tiden och märkte inte ens att vi var bland folk.

jackiejohn
2016-05-02 10:41
#2

Dottern var 6,5månad när jag hälsade på jobbet, nu var ju hon mycket prematur så vi hade hårda restriktioner från sjukhuset de första månaderna, fick ta med henne till matbutiken när hon var 3månader första gången. Och eftersom jag jobbar på äldreboende så valde jag att avstå från att komma till början på sommaren då värsta förkylnings/magsjuketider var över:)

frejaspluto
2016-05-02 10:57
#3

Tog ut min dotter Efter två dgr ut på tunnelbanor, caféer, mm. Tråkigt och vara hemma, hälsade på jobbet efter nga dgr, familjen kom efter nån dag hem till oss. Mammagrupper, bara för komma ut. Hade inge behov utav det men för sällskapets skull, babysim mm.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[Thiah]
2016-05-02 11:14
#4

Jag tror Joel var runt 8 veckor men då jobbar jag på dagis. Men Joel var 3 dagar första dagen vi var i affären. Han var en frisk pojke som föddes under en varm april månad så vi såg ingen orsak till att hålla folk borta.

LoAEmma
2016-05-02 15:40
#5

Min dotter fick rs-virus pga att mannen blev smittad på sitt jobb, så man kan aldrig skydda dem helt ändå, även om man såklart ska göra sitt bästa.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Ria74
2016-05-02 15:47
#6

Vi var på en av Sveriges största samlarmarknader när dottern var 5 dagar men det var i juli månad så risken för rs var inte så stor.

I affären fick hon följa med sen hon var ett par månader. Fanns inte så mycket val eftersom jag är ensam med henne hela veckorna.

Rs fick hon av sin pappa när hon var 1,5 år.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Zelmabus
2016-05-02 16:17
#7

När hon var 1 vecka åkte hon med första gången till stallet, 10 v till min sambos jobb, 8 v till mitt jobb. Åker kommunalt nästan dagligen….

[WickedAlly]
2016-05-02 17:24
#8

Båda har bara vart några dagar när vi åkt till köpcenter/större butik. Födda i april och augusti.

Upp till toppen
Annons: