Annons:
Etikett19-utflykter-resmål
Läst 956 ggr
Litenloppa
2016-04-22 08:16

Dop present

Om en månad ska vi på min kusins bröllop och samtidigt har dom dop för sin son som då är 6 mån. Bröllopspresent ska vara bidrag till bröllopsresa men vad ger man i dop present? Och hur mycket är rimligt att lägga på presenten? Vi är ju nära släkt men har inte träffats på sisådär 15 år eftersom vi bor långt ifrån varandra. Det påverkar budgeten för present med eftersom jag, sambon och sonen måste resa med båt och tåg för att komma till bröllopet och bo flera nätter på hotell.

Annons:
Sommarek
2016-04-22 08:45
#1

Små barn drunknar ofta i prylar, så sist jag gick på dop "gav jag bort" ett träd från Vi-skogen. Då behöver man dessutom inte släpa med sig presenten.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

frejaspluto
2016-04-22 11:52
#2

Köp ett fint smycke för barn billigt tycker jag beroende på vad man är ute efter. Armband och halsband är en bra sak. Peesentkort på HM, eller dom butiker som du tror är bra 300-500kr? Barnböcker. Sparbössa lägg en slant i (guldsmedsaffärer ) , barnbutiker, brukar ha.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Intehärutandär
2016-04-22 13:39
#3

Jag gillar böcker, dem kan gå i arv generation efter generation. Här är också vanligt med t ex pallar med namn, födelsedatum och ev vikt/längd vid födsel med med kurbits eller blom-dekor.

oh-la
2016-04-22 16:58
#4

Är du duktig på att pyssla själv? När min kusins barn döptes gjorde jag barntavlor och smyckade en ram och gav bort. På baksidan skrev jag ett litet personligt brev till den lilla. Det var väldigt uppskattat! Små personliga saker brukar vara extra roligt :)

Upp till toppen
Annons: