Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1139 ggr
Sparven88
4/19/16, 9:33 AM

Spjälskydd

I sonens säng har vi ett spjälskydd från IKEA, 20 cm högt och totalt värdelöst i mitt tycke. Passformen är helt tokig och den är så sladdrig att den mer stjälper än hjälper. Nu är jag på jakt efter en ny. Gärna ordentligt bred, typ 30-35 cm, och som sitter där den ska. Men har ni några tips?

Annons:
[Thiah]
4/19/16, 11:47 AM
#1

Jag tog två av våra tunnare täcken och satte där istället. Liksom virade det + sen IKEA skyddet. Blev tokig på hur dåligt IKEA skyddet hjälpte när Joel svängde runt som en tok

Sparven88
4/19/16, 1:22 PM
#2

Jag beställde faktiskt ett nytt från lekmer. Addbaby 35 cm brett. Hoppas att detta är bättre! :)

frejaspluto
4/19/16, 3:46 PM
#3

Köpte tunna bäddmaddrasser och lade runt. 😊

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Lilolizeit
4/20/16, 9:49 PM
Sparven88
4/28/16, 2:28 PM
#5

#3 hur fäste du dem? Fick hem vårt nya spjälskydd förra veckan och det är ju lika värdelöst det, som det vi köpte på IKEA. Har mailat lekmer och klagat, då de i sin tur kontaktat tillverkaren. De var tydligen medvetna om problemet, att spjälskyddet inte satt kvar och "jobbade på en lösning". Jäkla krångel! Jag som var så glad över att ha hittat ett brett spjälskydd! :/

fluffis
4/28/16, 3:12 PM
#6

Men åh! Vad drygt sparven88. Jag har också från ikea och du har helt rätt i att det är kasst. Hur ofta har inte min son benen utanför spjälorna?! Och ändå är han den lugnaste ungen jag hört talas om :)

Annons:
Sparven88
4/28/16, 3:24 PM
#7

#6 ja det är så segt. Jag menar, de där spjälskydden sitter ju där av en anledning. Inte för det estetiska utan faktiskt för säkerheten. Ja min knoddas far runt som en visp i sin säng, det kanske vore enklare att packa in honom i bubbelplast? 😄

fluffis
4/28/16, 3:33 PM
#8

Hihi

Pontiac57
4/28/16, 7:00 PM
#9

Jag köpte ett brett på babyproffsen med knytband som sitter kanon. Det man också kan göra är ju att man "emelanåt" drar mellan två spjälor så sitter det ännu bättre :)

Upp till toppen
Annons: