25 - Off Topic

Intresserad av att få ditt barn avtecknat?

2016-04-14 13:49 #0 av: Odd

Hej!

Mitt namn är Odd Hegelund, jag håller på mycket med teckning och målning och tänkte att eftersom jag för tillfället är arbetslös men i behov av pengar så vore det en bra start att börja ta beställningar igen, så jag frågar runt här på iFokus om någon är intresserad av att få sitt djur, porträtt eller foto avtecknat!

De material jag jobbar mest med är grafit (blyerts) och tusch, men hanterar även färg (akvarell och akryl), på papper i storlekarna A5, A4 och A3.

Mina vanligaste motiv är olika porträtt av djur och människor, men jag gillar utmaningar så har du något annorlunda du skulle vilja ha är jag öppen för förslag!

Exempel:

Priserna beroende på storlek är: 

• A5 - 1.500kr 
  • A4 - 2.000kr 
  • A3 - 2.500kr

Är du bara intresserad av en mindre detaljerad skiss är priset mellan 500kr och 1000kr beroende på storlek och detalj.

Exempel:

Skulle du vilja ha en canvasmålning diskuterar vi priset baserat på storlek och materialkostnader!

Exempel:

Fler av mina bilder kan du se här.

Skicka gärna ett PM eller lämna ett meddelande här i tråden om det är något du är ute efter!

Mvh, Odd.

P.S. Jag frågade säjtvärden om det var OK att jag postade det här inlägget!

Anmäl
2016-04-14 14:00 #1 av: Choklad

Jag tecknar själv, men jag kan bara säga WoW vad duktig du är Tummen upp

U R us

Anmäl
2016-04-14 14:09 #2 av: Odd

#1 Tack så mycket! Roligt att du tycker om dem Skrattar

Anmäl
2016-04-14 15:25 #3 av: [postmortum91]

Hur funkar det då?
Betalar man innan eller efter? Jag tänker om man inte är nöjd med resultatet. Dock måste jag säga att bilderna är fantastiskt fina, så jag menar inget kritiserande så, men jag är eventuellt intresserad (rent spontant) men vill veta hur det funkar.

-Postnatal

Anmäl
2016-04-14 20:42 #4 av: Odd

#3 Självklart vill jag att ni ska vara nöjda, sätter väldigt hög press på mig själv och vill göra det bästa jag kan prestera, så priset betalas efter bilden är färdig och du godkänt resultatet, är det något du vill ha ändrat görs det utan extra kostnader. 

De få gånger jag gjort tatueringsdesigner eller liknande har jag även skickat bilder under processens gång för att försäkra mig om att designen följer kundens önskemål, så det har jag inget emot att även göra till såna här beställningar om du vill.

Tyvärr så har jag haft en kund som gjorde en beställning men försvann då slutprodukten var färdig, och sker det fler gånger kommer jag börja ta 250kr som förbetalning, men det dras av hos slutpriset (d.v.s köper du en tavla för 1.500kr betalas 250kr under arbetets början och 1.250kr när allt är färdigt). Vill de fortfarande inte ha bilden när den är färdig, diskuterar vi varför och om något kan förändras först, men kommer vi överens och jag inte uppfattar det som någon som försöker uttnyttja mig betalas de 250kr tillbaka.

Men det är inget jag kräver just nu, än så länge har jag inte förlorat hoppet på mänskligheten! Skrattar

Anmäl
2016-04-14 22:59 #5 av: [TanatosNyx]

Helt fantastiska bilder! Kan du tänka dig att porträttera gravida också så är min sajt gravid ifokus ett hett tips att annonsera på, välkommen!

"Ingen är så fattig att man inte har råd att visa andra kärlek och omtanke"
/TanatosNyx - Sajtvärd på Gravid iFokus

Anmäl
2016-04-15 08:04 #6 av: mollyt

Jättefina bilder! Ska komma ihåg detta erbjudande Glad

Anmäl
2016-04-15 10:33 #7 av: Odd

#5 Det skulle vara häftigt! Tror att en stor teckning i hög kontrast av en vackert gravid mage skulle se jättesnyggt ut på en vägg Kär

Tack för tipset!

Anmäl
2016-04-15 10:41 #8 av: Choklad

Nu har jag låg aktivitet inne på min sajt, DrömmarIfokus, men du får gärna göra reklam där också Tummen upp

U R us

Anmäl
2016-04-15 11:06 #9 av: Odd

#8 Verkligen jättesnällt, tack Choklad!

Anmäl
2016-04-15 12:49 #10 av: Choklad

# 9

Tummen upp

U R us

Anmäl
2017-07-05 08:38 #11 av: Odd

Putt, öppen för beställningar igen =)

Uppdaterad prislista:

A3 - 2.500kr
A4 - 1.800kr
A5 - 1.400kr

Anmäl
2017-07-05 09:43 #12 av: Madde

Måste oxå ge dig beröm för otroligt vackra teckningar. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Anmäl
2017-07-05 16:04 #13 av: Velinga1984

Jag kan verkligen rekommendera dessa skisser. Jag köpte förra året och dom är otroligt fina!

Anmäl
2017-07-05 19:36 #14 av: Odd

#12, #13 Tack så mycket båda två, vad glad jag blir att höra det!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.