Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1208 ggr
Litenloppa
4/9/16, 10:14 AM

Skriker sig genom nätterna

Jag kommer bli galen om det här fortsätter, Sonen på 1 vecka skriker sig igenom kvällarna och halva nätterna. Riktigt hjärtskärande skrik och hela hans lilla kropp blir illröd. Och jag känner mig värdelös som inte kan trösta eller göra något alls… Han helammas och får Minifom droppar innan varje måltid. Jag hör luften som bubblar runt i mage och tarm så jag tror att det är problemet. Vi jobbar ännu på att få till ett riktigt bra tag vid bröstet men helt hopplösa tycker jag inte att vi är ^^ Tips, råd, erfarenheter? Jag provar vad som helst bara han slipper ha ont.

Annons:
Sindri
4/9/16, 10:17 AM
#1

Om inte BVC kan hjälpa dig så kolla detta
http://www.amningshjalpen.se

Så där skall varken föräldrar eller bebisar behöva ha det.

OlgaMaria
4/9/16, 10:27 AM
#2

Brukar du rapa honom?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
4/9/16, 10:31 AM
#3

Det brukar hävdas att kolik inte börjar förrän efter fyra veckor normalt sett. Kanske är det mjölkallergi som påverkar? Min son hade/har det och han började bli mer och mer orolig från och med ett dygn efter födseln. Efter två dygn hade han jätteont och var jätteledsen och så fortsatte det tills jag uteslöt allt mjölkprotein.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Litenloppa
4/9/16, 10:44 AM
#4

#1 har tid hos bvc på torsdag nästa vecka. På hembesöket för några dagar sedan kunde hon bara tipsa om minifom och bra tag vid ammning. #2 Jo jag rapar honom men det är dock inte alltid det blir någon rap, t ex när han redan skriker för full hals… Ska prova ta bort mjölkprotein men det verkar ju finnas i allt…

Sarah
4/9/16, 11:27 AM
Litenloppa
4/9/16, 12:09 PM
#6

Har kollat videos på Youtube och tror också det skulle hjälpa men sonen skriker än värre om jag lägger honom på rygg. Och det verkar som att dom måste ligga på rygg ? Kan man utföra massagen trots att bebisen är spänd och skriker?

Annons:
Sarah
4/9/16, 12:19 PM
#7

Jag brukade ha Elva lutad mot mina knän, då jag halvsatt i sängen, så att hon låg lite uppåt. Sen cyklade vi ben och masserade mage. Speciellt bencyklandet brukade få henne att slappna av, så att det gick att massera magen.

Ria74
4/9/16, 12:23 PM
#8

 När dottern hade det som värst fick vi gå runt i rummet med hennes mage mot min underarm och hennes ansikte vid min armbåge och sen buffade vi i rumpan under tiden.

Då brukade det komma rena rama älgarapet.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Litenloppa
4/9/16, 12:30 PM
#9

#7 det kanske kunde accepteras av min också. Ska försöka hitta nåt sätt att få till det. Kan inte sitta så med benen pga snitt men om man bullar upp med kuddar bakom bebis så kanske. #8 jo det är det som kallas "puma grepp" eller nåt sånt va? Har provat någon kort stund utan resultat mer än att bebis gallskriker men behöver nog kanske härda ut lite längre :)

Ria74
4/9/16, 12:44 PM
#10

#9 Ja, jag tror det kallas något sådant 🙂Det tog nog ett par gånger innan dottern insåg att det var ganska skönt. Sen kunde hon inte få nog av att bli buren så.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Litenloppa
4/9/16, 12:49 PM
#11

Ska vara lite envisare ikväll då :) Vet du om det är någon begränsning på hur länge man får hålla dem så? Och hur farligt är det när bebisen skriker tills han blir mörkröd och "tappar rösten "? För tillslut så är skriket liksom ljudlöst tills han drar efter andan och börjar om. Jag känner mig som en helt värdelös mamma som inte ens klarar att trösta mitt eget barn. Hur ska det gå för honom i livet om jag inte ens klarar att få honom att känna sig trygg liksom… :(

Ria74
4/9/16, 12:58 PM
#12

#11 Har inte hört att det finns någon begränsning. Men vi brukade byta ställning när hon slutade skrika.

Jag vet hur det känns, dottern hade kolik hela första halvåret och skrek nonstop på kvällarna. Men du är närvarande, du gör allt du kan för att trösta och han har en trygg person hos sig hela tiden så känn inte så (jag vet lättare sagt än gjort ;))

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Pontiac57
4/9/16, 1:24 PM
#13

Har du provat ge lite rapsolja? Jag en tesked på em till min och det hjälpte jätte mycket :) sen även cykla med benen gjorde susen :)

Annons:
[TanatosNyx]
4/9/16, 2:39 PM
#14

Har du provat pysventil? om han spänner sig pga smärtan och inte får ut gaserna kan det hjälpa.

Kolik kan väl komma när som helst dock, så det skulle jag inte avfärda även om det är vanligare efter några veckor.

OlgaMaria
4/9/16, 3:35 PM
#15

Mjölkprotein finns i mycket men långt ifrån allt. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

LoAEmma
4/10/16, 4:17 PM
#16

Inga fler råd än dom du fått men ville skicka en kram iallafall!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Ria74
4/10/16, 4:21 PM
#17

Hur går det för dig TS?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Litenloppa
4/10/16, 5:48 PM
#18

Hej på er Nått har varit lite lugnare men kvällen var samma som innan… Men det går ju framåt iaf. Jag har slutat äta produkter med mjölkprotein sen igår så den närmaste veckan får vi se vad som händer.

mollyt
4/11/16, 1:21 PM
#19

Grattis till lillkillen  om jag inte redan sagt det! Vår dotter (3veckor idag) hade en sådan skrik-natt första natten hemma, sedan började jag med amningsnapp natten därpå och då åt hon sig mätt(are?) och kunde somna vid bröstet efter amningen och sova vidare. Jag höll fast vid nappen de första 2 veckorna nästan, nu är hon helt utan den.

För oss gjorde det mycket stor skillnad. Nu kan hon vara kinkig och skrika lite, men då kör vi också på lite magmassage eller cykla med benen. Händer att hon pruttar en del då, vilket verkar hjälpa. 

Jag hoppas ni får ordning på nätterna! PS: Är han nöjd på dagtid?

Upp till toppen
Annons: