Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 875 ggr
Anonym
Anonym
2016-03-24 16:12

Ot konstig dröm

I natt var första gången jag drömde om mitt barn. Jag var och hälsade på mitt jobb. Jag ställde barnvagnen med barnet kvar i vagnen utanför en nödutgång och var inne någon timme. Kommer på att ja just det, barnet är i vagnen och då hör jag barnskrik. Går dit, då har barnet gråtit så mycket att det har kommit vitt skum så barnet var blött. (Varför det var vitt skum har jag ingen aning om) Lyfter upp barnet och känner att hen har gått ner mycket i vikt sen jag gick in på jobbet. Någon som vet vad denna konstiga dröm kan innebära?

Annons:
_Fisken
2016-03-24 17:11
#1

Drömmar sägs vara hjärnans sätt att öva.

Sarah
2016-03-24 23:01
#2

Min första bebisdeöm var att jag födde en vit fluffig bebiswookie ur ett anus på magen, son jag sen inte brydde mig så mycket om. Tror inte att drömmar är allt för fulla med mening :p

[GråHäxa]
2016-03-25 10:11
#3

#2😂 Vilken hysteriskt rolig dröm!

Sarah
2016-03-25 11:53
#4

Finns en jätterolig drömtråd på gravid, dags att putta upp den :p

[WickedAlly]
2016-03-25 20:28
#5

Antingen betyder det inte ett smack eller så kanske det är oro inför det nya, stora ansvaret som spökar? :) Älskar drömtråden på gif, har skrattat så kan gråtit ibland :))

Anonym
Anonym
2016-03-25 21:01
#6

Känns ju inte så kul att drömma att man dumpar sitt barn och sen att den har gått ner i vikt pga man lämnade den för länge. Känns som drömmen pekar på att man är en dålig förälder . Men jag skulle aldrig dumpa mitt barn.

Annons:
Sarah
2016-03-25 21:02
#7

# Jag brydde mig inte speciellt mycket om min Wookie :P Men, jag älskar min dotter ändå :)

Sarah
2016-03-25 21:05
#8

Nu läste jag om drömtråden :P Wookien brydde jag mig tydligen om, men inte min bebis. Den fick ligga i soffan medan jag brydde mig mer om Wookie.

[GråHäxa]
2016-03-25 22:59
#9

Jag tror inte att drömmen betyder att du är en dålig förälder, utan att du helt enkelt är orolig för att du inte skulle räcka till som förälder. Därför drömmer du saker som är relaterat till din oro. Jag drömmer ofta om situationer som jag absolut inte vill skall ske. Jag tolkar det som att det är min hjärna som bearbetar ångest och oro när jag sover.

Drömmar är ett sätt för hjärnan att bearbeta intryck, händelser och tankar, både medvetna och undermedvetna. Det finns nog inte så mycket mer betydelse i det en att det är sådant som snurra i huvudet på dig :)

JossanH
2016-03-25 23:30
#10

Innan första barnet var fött drömde jag att jag hade fött henne utan att märka det. När jag skulle få se bebisen för första gången satt hon påklädd på en bänk utomhus (kanske 1-1,5 år gammal) och jag frågade om det var mitt barn, och fick det bekräftat. Tyckte att det var konstigt att jag inte själv kände igen henne men såg sen att hon var min på öronen… ???? 😉

Sajtvärd på Iller.ifokus

Zelmabus
2016-03-26 02:41
#11

#10 på öronen? :-p Jag drömde för några år sedan (hade ej barn eller planerade barn då) att jag hade en bebis som skrek, så jag la in den i garderoben och gick där i från :-o

Upp till toppen
Annons: