Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1480 ggr
Soleii
2016-03-20 22:48

Bebis knockade huvudet mot mig

Måste bara fråga… Min tremånaders knockade mig rejält med sitt huvud ikväll när jag bar henne. Hon håller huvudet rätt bra själv, jag brukar hålla det lite lätt utifall att men den här gången dök hon lksom hastigt framåt (i upprätt läge) och slog i min käke skithårt, så att jag fick jätteont (tänker att det således måste ha känts mycket för henne också). Hon började skrika typ direkt efter jättemycket, och skrek även paniskt under matningen som vi gjorde typ 5 min senare. Kan bebisar få hjärnskakning av att dunka i huvudet sådär i oss tro?

Annons:
[TanatosNyx]
2016-03-20 22:50
#1

De har mer träskallar än man kan tro :) fick hon ens en bula? börja i den änden :) hoppas jag inte låter nonchalant, jag har bara en som lär sig gå här hemma haha!

Soleii
2016-03-20 23:21
#2

Du låter inte nonchalant, en behöver kandke bli lugnad ibland också ;) jag märkte inte av någon bula :) hon har knockat i oss tidigare litegrann men aldrig med sådan kraft, blev mest orolig eftersom hon verkligen panikskrek i typ en halvtimme efteråt :(

[TanatosNyx]
2016-03-20 23:30
#3

Är dom trötta/hungriga när något inträffar ska hela världen höra :) det som är farligt är om hon hade 1. Svimmat 2. Velat sova konstant/okontaktbar 3. Inte skrikit i kombination med föregående 4. Kräkts efter smällen. Hon fick nog just rejält ont och blev rädd/ledsen. Men håll henne under extra uppsikt och blir du orolig så ring 1177 :)

Intehärutandär
2016-03-20 23:35
#4

Tror Du kan vara lugn. Barn har mjuka huvud och leder, så de klarar att lära sig sitta, vända, gå osv. 

Min son headbangade varje dag i skåp och vägar och gapskrattade efter. Han är 17 år i år och inte tagit skada. 😉

Destany
2016-03-21 05:56
#5

Hon blev nog mest rädd därför hon panikskrek. De har otroligt hårda huvuden så du har säkert mer ont än henne. Har en vild 3 åring o kan inte ens räkna alla gånger han slagit i huvudet.

Upp till toppen
Annons: