Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 878 ggr
[postmortum91]
3/20/16, 11:19 AM

Varför händer det?

Clara är nu 1 månad och senaste 3-5 dagarna har hon vid 5 tiden på morgonen fått magknip och det enda som lugnar henne är om man bär henne mot bröstet när man står upp. Detta håller på ett par timmar men idag håller det fortfarande på. Hon har även bajsat mindre men kissar lika mycket och hon kräks mer än vad hon gjort tidigare. Hon har inte varit en kräkbebis men är lite kräkbebis nu. Vad beror allt detta på? Hur kan jag göra för att hon inte ska gå magknip tidigt på morgonen

Annons:
JossanH
3/20/16, 11:32 AM
#1

Något du kan prova är att vid 5 på morgonen når problemen kommer så håller du henne i grodposition över toaletten/pottan. Många bebisar får mycket lättare att bajsa då och bajsar ofta mer på en gång än om de ligger ned med en blöja på. Det kom inte möjligtvis i samband med att du började ge BVC's d-droppar? Många barn verkar få magknip av dessa och du kan istället köpa tex holistics d-droppar som är löst ekologisk olivolja (1droppe per dag utav dessa räcker).

Sajtvärd på Iller.ifokus

[postmortum91]
3/20/16, 11:49 AM
#2

Tack för tipset, ska testa det. Ska även testa att köpa andra d-droppar

Pontiac57
3/20/16, 3:59 PM
#3

Vi fick tipset att ta dom vattenbaserade d-dropparna istället för oljebaserade och det funkar bättre på många

[postmortum91]
3/20/16, 9:23 PM
#4

hur vet jag om de jag har är vatten eller oljebaserade då?

Sarah
3/20/16, 9:28 PM
#5

Tar kroppen upp vattenbaserade ordentligt? Är ju en fettlöslig vitamin.

[TanatosNyx]
3/20/16, 10:47 PM
#6

#5 Om man kikar på det så är det inte jättemunter läsning med väldigt varierande koncentration och upptag på det vattenlösliga. (det stämmer alltså inte dosmässigt enligt vad förpackningen anger)

http://www.testfakta.se/tester/kropp-och-h%C3%A4lsa/stora-skillnader-p%C3%A5-d-vitaminpillren

Nu är länken om piller, men samma gäller dropparna vad jag har förstått (framförallt holistics) har dock inte källa på det i skrivande stund och är på väg i säng.

Annons:
Pontiac57
3/20/16, 11:27 PM
#7

Hmm jadu jag visste inte att det kunde vara såna skillnader.. Bvc tanten nämnde inget när hon gav oss dropparna :o

[TanatosNyx]
3/20/16, 11:34 PM
#8

Bvc ger oljebaserade som ska vara okej (men kan ge magknip som nämns ovan). Vattenbaserat får man köpa själv :)

Pontiac57
3/21/16, 3:34 PM
#9

Jag fick mina vattenbaserade av bvc :p här i Eskilstuna får man välja vilka man vill ha :)

[TanatosNyx]
3/21/16, 4:41 PM
#10

Aha, där ser man :)

OlgaMaria
3/22/16, 9:25 AM
#11

Ja D-vitamin behöver fett för att tas upp, men om man ger vattenbaserade så blir det bra om man ger i samband med måltid/amning som innehåller något fett.

#0 Brukar ni rapa henne? Kanske kan underlätta om ni gör det på kvällen och på natten när hon ätit.

Sempers magdroppar tycker jag har hjälpt mycket. Det är bara probiotika så det kan hjälpa för de flesta på ett eller annat sätt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: