Annons:
Etikett22-bilder-filmer
Läst 1489 ggr
josephineochestelle
3/16/16, 9:58 PM

Lägga upp bilder på nätet på barn

Hej! Jobbar som förskolelärare och hade en fin bild från dagen där de små sitter ute och ritar med gatukritor denna soliga dag som varit. Är det ok att publicera denna på min privatinställda instagram om jag dolt ansiktet på alla ansikten som syns? Mvh

Annons:
thea_thea
3/16/16, 10:01 PM
#1

Ja, det skulle jag tycka. Eller det beror på om du har typ 30k följare eller om du har 100

josephineochestelle
3/16/16, 10:02 PM
#2

Ja, jag har ju åt 100 hållet. Men vad säger lagen? Vet du det? Tack för ditt svar!

taylor__lambert
3/16/16, 10:05 PM
#3

Lagen säger att den som tagit bilder är den som har rättighet att använda den som denne tycker, dock när det gäller bilder på andra så bör man ju tala med barnens föräldrar. Men ja, suddar du ut ansiktena så vet ju ingen vem barnen är

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

josephineochestelle
3/16/16, 10:06 PM
#4

Fick höra "någon kan ju känna igen kläderna på dem." Tycker det är lite väl överdrivet! Tack för ditt svar!

taylor__lambert
3/16/16, 10:07 PM
#5

Visst kan man ju det. Men jag skulle tala med föräldrarna, någon kan ju leva under skyddad identitet också

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Aleya
3/16/16, 10:09 PM
#6

Jag skulle inte göra det. Tänk dels på att det är barn som kanske har skyddade uppgifter. Om än det är ett konto som är privat så lägger jag aldrig ut bilder från jobbet eller arrangemang som sker med jobbet. Man kan aldrig vara säker på hur bilder används.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Sagolikt
3/16/16, 10:19 PM
#7