Annons:
Etikett08-nybliven-förälder
Läst 732 ggr
[postmortum91]
3/12/16, 2:26 PM

Erfarenhet av mjölkstockning?

Nu behöver jag hjälp! Jag har haft mjölkstockning sedan i torsdags kväll och därmed även feber på 40 grader från och till. Jag har duschat varmt, masserat, ändrat amningsställningar, ammat på det drabbade bröstet först och ofta, låtit hennes haka vila åt det hållet stockningen sitter, hållt mig varm. Inget har hjälpt hittills. Förra helgen hade jag också mjölkstockning men det fixade jag rätt snabbt. Den här gången sitter det på fler ställen. Jag har inga sår på bröstvårtan så det är inte varbildning som behöver behandlas med antibiotika. Ni som har erfarenhet av mjölkstockning: har ni fått ta hjälp av läkare, isåfall vad gjorde dem? Hur lång tid har det tagit för er som längst att bli av med det på egen hand?

Annons:
JossanH
3/12/16, 8:13 PM
#1

Jag har endast haft en stockning som var snabbt övergående men jag fick den pga att jag hade en bh som satt dåligt. Tänker om det kan vara då att det inte får tid att släppa pga vad du har på dig emellan amningarna?

Sajtvärd på Iller.ifokus

[TanatosNyx]
3/12/16, 8:40 PM
#2

Har du pumpat nånting? har du pump hemma?

Zelmabus
3/13/16, 9:25 AM
#3

Jag har pumpat de gånger jag har haft stockning .

[TanatosNyx]
3/13/16, 11:03 AM
#4

Samma här, ihärdigt pumpande i flera dagar. Pumpa helt tomt, för stockningen har alltid gått ur sist. Oftast tog det flera gånger innan drt lättade i knölen, och den ville gärna fylla sig direkt igen.

[TanatosNyx]
3/13/16, 11:04 AM
#5

Jag hade så mycket mjölk att han kunde äta sig mätt på andra bröstet. I början var det min enorma mjölkmängd som orsakade stockningarna.

Pontiac57
3/13/16, 10:45 PM
#6

Hade också problem första veckan och andra veckan med stockning för jag fick grymt mycke mjölk, brösten var så hårda att man kunnat tro att det va sillisar. Men jag pumpade efter matning och det hjälpte mig :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: