Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 632 ggr
tlover
3/9/16, 4:50 PM

första långhelgen borta

Min man ska kanske göra ett prov/test för om han kan gå en utbildning. Då kommer jag att följa med eftersom vi kommer att flytta isåfall och vi vill se hur området känns. Eftersom det är så långt bort blir vi borta i tre dagar. Vår dotter är snart 14 månader och vi har aldrig varit borta så länge. När var ni borta en långhelg första gången? Hur gör man det enklare för alla? Går det ens att vara borta så länge så tidigt?

l'm back

Annons:
LoAEmma
3/9/16, 5:47 PM
#1

Ja är hon över ett år känns det absolut helt okej, många åker ju utomlands jättetidigt med sina knoddar. 
Tror inte man ska "göra det svårt för sig" utan låta bebbarna hänga med :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Thiah]
3/9/16, 6:02 PM
#2

Vi var borta en vecka på kreta när Joel var lite över året. Spenderar ofta helger hos farmor samt veckor hos mina föräldrar i Sverige. Vi plockat med Joels favorit leksaker. Han har bilar, böcker och en viss mjukis som är viktigt. Sen sådant plock han gillar. Bananer, frukt och sådant älskar Joel så det var lätt utomlands. Annars har det varit lätt, bara att ta det lugnt och se vad som händer. :) Joel har aldrig brytt sig utan gillar nya omgivningar

tlover
3/9/16, 9:14 PM
#3

Jag ser jag var otydlig, enda sättet vi kan se att det ska funka så får dottern vara hos hennes farmor eller mormor under tiden.

En bilresa på ca 9h enkel väg är inget vi vill utsätta henne för.

l'm back

Ria74
3/9/16, 9:22 PM
#4

Har hon sovit hos mormor/farmor nån gång innan själv? Annars kan det kanske vara bra att prova innan när ni är hemma och kan komma om det inte går alls.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

tlover
3/9/16, 9:24 PM
#5

Vet vi att vi far så kommer vi att ha henne hos farmor nästa vecka för det. Just nu kan hon bara sova hos mig.

l'm back

soundtrack
3/9/16, 10:18 PM
#6

Vår dotter sov hos sin mormor 2 nätter när hon var 1 år pga att vi flyttade, var inga problem alls. Men då hade hon sovit där en gång tidigare ett par veckor tidigare.

Annons:
JossanH
3/9/16, 11:31 PM
#7

Vi sov borta utan barn 2 nätter när första bara var 10 mån och det gick faktiskt väldigt bra. Hon sov bra och var trygg med mormor. Andra barnet har vi bara lämnat bort över natt en gång och då var hon 19 mån och innan det har hon inte varit redo för det. När hon var 17 mån sov jag borta från henne för första gången och var då borta 2 nätter/3 dagar. Man får nog se till individen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
3/10/16, 11:00 AM
#8

#7 du var ju uppe hos mig en natt innan också :P utställning för ett år sen.

Upp till toppen
Annons: