Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2120 ggr
teezan
3/1/16, 4:47 PM

Blod i blöjan.

Jag upptäckte för en stund sedan, vid byte av bajsblöja, att min dotter på fem månader hade blod i blöjan.  Det var färskt, lite slemmigt och ytterst lite stänk och jag blev orolig. Hon har varit väldigt gnällig idag också men kan bero på att hon är i en utvecklingsfas just nu.

Jag försökte lokalisera blodet, tyckte det fanns lite i underlivet, men det låter väl konstigt? Vet att spädbarn kan få det precis i början men inte vid denna ålder. Om det däremot kommer från avföringen ska jag enligt 1177 åka in om hon får feber, ont i magen eller diarré. Hur vet man om bebisen har diarré? Tyckte  att det var löst men inte mer än vanligt. Feber har jag inte kollat än, då jag vill att hon ska vila först för mer pålitlig temp. Jag har ingen aning om hon har ont i magen…

Någon som känner igen detta ?

Annons:
Fridaaaa
3/1/16, 4:52 PM
#1

VI fick in med min guddotter i torsdags, blod i avföringen. De sa att det är rätt vanligt, speciellt om de är hårda i magen och  de sa att det kan "spricka" kärl så att det blir blod.  Hon hade feber till och från.  Men vi åkte in just främst för febern och så också kopplat till det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[WickedAlly]
3/1/16, 4:55 PM
#2

David hade det när han var två månader, ringde 1177 och de sa det som Frida skrivit ovan, att det nog var ett kärl. Var även det jag misstänkte själv. Han var inte hård i magen visserligen men han bajsade väldigt ofta som nyfödd och huden höll nog bara inte för det. 

Var som du skrev, lite slemmigt och blodstänk.

teezan
3/1/16, 5:02 PM
#3

Tack för era snabba svar! Känner mig lite lugnare. Kan mycket väl vara så… Jag hoppas det. Hon kräks en del nuförtiden, och det kunde även ha med det att göra. Men hon är verkligen jätteledsen idag 😭

[TanatosNyx]
3/1/16, 6:52 PM
#4

men är det inte dags att söka då ifall hon har ont? hon kan ju inte prata och du är bekymrad för henne. Jag hade åkt in om det hade varit min unge. 🌺

Ria74
3/1/16, 7:26 PM
#5

I ungefär samma ålder var det samma med Molly. Jag ringde BVC och hon sa att det var vanligt när tarmarna ska ställa om dig från amning/ersättning till vanlig mat. Vi fick rådet att ge henne lite mer fast föda så tarmarna hade något att jobba med. Molly hade ingen feber och inte ont, då hade vi åkt in akut.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[WickedAlly]
3/1/16, 7:58 PM
#6

Är hon ledsen och du inte känner igen henne så hade jag också åkt in.

Annons:
teezan
3/2/16, 8:39 AM
#7

Hon är sån ibland i samband med alla dessa utvecklingsfaser, så är svårt att avgöra, men vi gick och la oss väldigt tidigt för det kom inget mer blod. Undersökte blöjan jättenoga. Visade även sambon bild eftersom jag fotat och han såg knappt blodet. Men ska nog ringa BVC och rådfråga även om det inte kommit mer blod efteråt. Hon är ganska ledsen idag också men kan ju bero på så mycket. Jag måste vara inom synhåll eller bära runt på henne. Hon är trött & lite grinig men det brukar hon också bli i faserna…

[WickedAlly]
3/2/16, 9:00 AM
#8

Låter som David och de är ju nästan jämngamla :) Min BVC sa att de ändå inte kunde undersöka så länge det inte kom mer blod för de vet ju inte vad de tittar efter, som att leta efter en nål i en höstack lite.

teezan
3/3/16, 6:12 PM
#9

#8 ja dessa faser som kommer titt som tätt, man blir lite slut om vartannat :P nog för att hon alltid varit en snuttis men nu är det konstant snuttande på natten. Så skönt att det inte blev nåt mer, hon är dessutom mycket mindre ledsen nu :) men man hinner bli lite rädd ändå :/

Upp till toppen
Annons: