Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 1734 ggr
Zyperior
2016-02-22 00:11

Urinvägsinfektion?

Min dotter vaknade precis och verkade ha väldigt ont. Jag har frågat och hon är så tydlig en 4-åring kan vara att det gör ont inuti och inte utanpå. Hon säger också att det gör ont när hon kissar. Dock vet jag inte om hon fick ut något kiss när vi testade.

Det gjorde väldigt ont ett tag, ca 15 min. Men nu verkar det vara bättre och hon har somnat om.

Kan detta vara urinvägsinfektion eller krävs det mer symptom då?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Ria74
2016-02-22 00:18
#1

Jag hade uvi som liten och det var ungefär som jag hade det enligt min mamma. Ring vårdcentralen och se om ni kan få lämna ett urinprov för odling eller köp stickor på apoteket och testa hemma.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Zyperior
2016-02-22 00:20
#2

Aha, tänkte ta med henne till vårdcentralen imorgon och se va de har att säga. Tänkte att de gör en bedömning där och eventuellt skriver ut antibiotika om det är befogat. Man måste alltså göra urinprov först?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

VildaVittra
2016-02-22 00:20
#3

Har hon suttit och blivit kall om rumpan idag?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zyperior
2016-02-22 00:23
#4

#3 Mja, vi tog en kort tur till affären och hon åkte vagnen. Då är det möjligt att hon blivit lite kall. Men jag bor bara 3 minuter från affären.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Zyperior
2016-02-22 00:24
#5

Det ska tilläggas att hon badade precis innan hon gick och la sig. Kan det kommit in smuts eller så då?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

VildaVittra
2016-02-22 00:32
#6

#5 Det ska inte gå om hon nu inte är "felkonstruerad", men då borde ni redan veta att hon är det. 

#2 Optimalt ska kroppen bekämpa infektionen själv, gärna med hjälp av c-vitamin, men har den börjat gå upp mot njurarna (det gör ooont, man kan knappt gå) osv så är det definitivt antibiotika som behövs. 

Och ja, man gör ett urinprov innan behandling, ibland även odling.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Zyperior
2016-02-22 01:08
#7

Ok. Tack för era svar. Ska se om hon har ont om hon kissar imorgon när hon vaknat. Om hon inte har det så får hennes mamma avgöra om doktorn behövs eller inte.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[TanatosNyx]
2016-02-23 08:44
#8

Hon bör få träffa läkare omgående. UVI hos småbarn ska man ta på allvar. Jag skulle inte avvakta.

Upp till toppen
Annons: