Annons:
Etikett10-amning
Läst 673 ggr
typjessica
2/20/16, 7:46 PM

onda bröstvårtor

Hej! Precis som rubriken lyder så har jag fått så himla ont i mina bröstvårtor. Dom är ömma hela tiden men när sonen på 3 månader ska amma så vet jag inte vart jag ska ta vägen!! Amningen har hela tiden funkat smärtfritt och jag har inte haft sår osv. Så förstår verkligen inte vad som hänt! Har ni några tips eller vart med om samma?!

Annons:
Sarah
2/20/16, 7:53 PM
#1

Har han vitt i munnen? Kan vara torsk. Gör ont som fan.

[Anata]
2/20/16, 7:53 PM
#2

Jag hade samma. När jag inte ammade henne så använde jag www.apotea.se/multi-mam-kompresser-12-st

Sen på natten hade jag dom. Blev de så att jag inte hade dom så drack jag hallonbladste och baddade med Kamomillte duschade varmt la med filt över brösten mm

typjessica
2/20/16, 7:57 PM
#3

#1 ja, lite på underläppen! Åh tusan, smittar det över?! Hur fan botar man snabbast möjliga?! Känns typ som att bröstvårtorna ska gå av eller nått när han äter!

typjessica
2/20/16, 7:57 PM
#4

#2 Tack för tipset!

Sindri
2/20/16, 8:11 PM
#5

BVC kan pensla tungan med något.

Om inte sonen äter för ofta, ta lite aloegelé (OBS! kolla att den är "ren", utan propylenglykol och annat sk-t) mellan amningarna.

Annons:
Sarah
2/20/16, 10:11 PM
#7

Om det är torsk, vilket det låter som, så får du recept till bebis mun och köper typ canesten till dig. Kan även behöva svampmedel till bebis under blöjan. Är ett helvete. Jag fick inte bukt på det så länge jag ammade. Man smittar varandra fram och tillbaka.

Upp till toppen
Annons: