Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 6627 ggr
[Thiah]
2/19/16, 8:19 PM

Snackistråd #5

Annons:
[Thiah]
2/21/16, 10:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej hej :)

[WickedAlly]
2/21/16, 12:29 PM
#2

Hej!

Ria74
2/21/16, 3:59 PM
#3

Vad lika ni är :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2/21/16, 4:37 PM
#4

#3 tycker du?

Ria74
2/21/16, 5:00 PM
#5

#4 Ja, särskilt era ögon. Ni har exakt samma ögon och hårfärg.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fluffis
2/21/16, 5:32 PM
#6

Hej! :)

Annons:
fluffis
2/24/16, 10:02 AM
#7

Jag drömde att läkaren sa att jag var alldeles för frisk och så skar hen mig vid armbågen. Ett stort jack. Sen var jag inte lika frisk.

[WickedAlly]
2/24/16, 10:51 AM
#8

Men hjälp, sjuk dröm, haha. Vi är på BVC, dags för läkarkontroll för minsteman :)

Destany
2/24/16, 6:59 PM
#9

Idag har sonen var sjukt sur. Han har bråkat o haft sig om precis allt. Så idag var det en befrielse o gå till jobb några timmar. Har fått godkänd graviditetspenning så min sista arbetsdag är den 17/4

Sarah
2/24/16, 10:11 PM
JeFo
2/25/16, 8:27 PM
#11

Tänkte precis samma! Åh vad lika Ni är! Kul att se dig Thiah! 😀

Sarah
2/27/16, 9:48 AM
#12

Pepp, allt som oftast kommer det något på pottan :)

Emelie-E
3/1/16, 9:19 AM
#13

Vem har tagit min 5åring och vad har du gjort med honom?! Känner inte igen honom alls, gnällig och gråter för ingenting. Säger emot, blir arg och är allmänt tråkig att ha att göra med. Han har aldrig haft någon sån där jobbig period i sitt liv, alltid varit lugn och glad och otroligt lätt att ha att göra med. Men verkar som att det är slut på det nu. Hur hantera man detta? Han är helt förändrad :/

Annons:
[WickedAlly]
3/1/16, 9:42 AM
#14

Sexårsåldern kallas ju lilla tonåren, kanske det han hamnat i? Man får nog säga att det är okej att känna alla dessa känslor och bekräfta dem men att man ändå får uppföra sig, och vara konsekvent med detta. Men det är ju lätt för mig att säga som aldrig haft en femåring iofs..

[Thiah]
3/1/16, 12:16 PM
#15

Jag fick idag veta att jag fått fel lön ända sen augusti. Fått för lite, haft fel avtal hos löneräknaren mm… Så antingen i mars eller april får jag nästan 1000€ retroaktivt…. Synd att det finns hål att stoppa dom i…urk

Emelie-E
3/1/16, 1:12 PM
#16

#14 Ja, jag har hört det samma och misstänker att det är det som har hänt här nu ;/ Försöker att lyssna på honom och prata men ibland vet man verkligen inte vad man ska göra.

[WickedAlly]
3/1/16, 2:55 PM
#17

#15 Oj. Trist det där att det finns hål att stoppa dem i men ändå skönt att kunna göra det.

#16 Förstår det, vi har än så länge bara kommit till något sorts tvåårstrots men ibland står jag handfallen och bara glor på Wilmer.

fridaas
3/1/16, 10:50 PM
#18

#13 känner igen det där. Blivande femåringen här hemma är likadan, tjurig, gråter för allt, gör precis tvärtemot vad man ber om. Tar sönder saker och i söndags klippte hon av sig stora delar av sitt hår. Vet inte alls hur vi ska hantera allt, försöker fråga lugnt om varför hon gör saker men får bara ett illskrik tillbaka om att vi inte ska fråga..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Emelie-E
3/2/16, 1:24 PM
#19

#18 Här hemma får vi "jag vet inte" till svar när man frågar varför han gör på ett visst sätt. Och där tror jag honom, han vet att han gör fel men vet inte varför han gör så ändå. Igår var det faktiskt lugnt här hemma efter dagis. Han brukar få sitta och spela en stund efter han har kommit hem, men igår drog jag ner på tiden drastiskt och han höll sig lugn resten av kvällen och det gick att prata med honom. Nu de senaste dagarna så han han bestämt sig för att jag inte får se honom naken. Vilket kan försvåra en del nu känner jag då han behöver smörjas in från topp till tå efter bad och vid bad så behöver han fortfarande hjälp med att tvätta sig. Tror att det är hans 8-åriga kusin som har fått honom att börja tänka på detta sättet.. Måste barnen bli stora?! Igår var jag ute och gick i 5 km plus 2 km fram och tillbaka till dagis. På kvällen kände jag att jag började få ont i foten. Trodde att det skulle gå över under natten men när jag ställde mig upp i morse så var smärtan kvar och den var värre! Som tur var så började mannen jobbet kl 9 så vi slapp gå till dagis, men jag behövde handla lite och efter 5-10 min i affären så kunde jag knappt gå.. Nu bor jag i soffan och rör mig inte mer än nödvändigt. Så Mormor får hämta liten på dagis idag :/

Ria74
3/2/16, 10:05 PM
#20

Här har vi kommit in i den underbara fasen där man gallskriker, kastar sig på golvet och vrålar "jag vill" eller" jag ha" när nånting inte går som man vill exakt 🤦‍♂️👍

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Destany
3/3/16, 7:35 AM
#21

#20 hehe o vi har kommit in i fasen Nej inte mig. E nog de vanligaste orden här hemma just nu. Han startar även varje mening med Nej. Snart är han 3 år o det märks vill jag lova.

Ria74
3/3/16, 7:41 AM
#22

#21 Nej är väldigt poppis här också just nu. Skönt att höra att fler är det likadant ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
3/4/16, 4:51 PM
#23

Joel vaknar ännu runt 5 och ibland tidigare. Urk. Hjälper inte att hålla honom vaken senare. Hos farmor kan han däremot sova länge. Jäkla unge

Ria74
3/4/16, 7:22 PM
#24

Härligt, dottern och mannen är genomförkylda :(

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Destany
3/7/16, 5:43 PM
#25

#24 krya på er Idag fick jag ett samtal från förskolan när jag var på jobb. Oscar hade ramlat o slagit sig illa i bakhuvudet. Tror mitt hjärta stannade. Tack o lov har jag underbara kollegor så jag kom från jobb på 5 min sen köra 20 min usch vilka tankar man får. Men när jag kom fram så blödde han inte mer o han var pigg o glad. Gick inom VC o de kollade på såret o konstaterade att det inte var så djupt. Oscar var glad att åka hem o mår bra

Ria74
3/17/16, 1:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Ibland är det bra att ha både barn och unghund, dom rastar varandra ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[WickedAlly]
3/17/16, 1:28 PM
#27

Borde nog skaffa hund :D Pysslar till dopet, eller försöker i alla fall. Ungarna har lägligt nog en dålig dag, bara skrik och bråk. Får en föraning om vad som komma skall, när David är i Willes ålder typ. Blir svettig av tanken.

Annons:
Sarah
3/18/16, 9:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Jag och Elva lägger in rödbetor :)

fluffis
3/19/16, 8:42 AM
#29

#28 Lustig bild :) Hjälp! V börjar växa ur storlek 74!

fluffis
3/19/16, 3:59 PM
#30

Hur ska det nu gå att tugga på fötterna?! 😃

[TanatosNyx]
3/19/16, 7:59 PM
#31

Meeen har du snuvat din bebis på det mest delikata här i livet? ("tå-fis") 😃😃😃

LoAEmma
3/19/16, 8:14 PM
#32

Hihi gulligt!!

Hörrni hur länge ska man rengöra naveln efter att stumpen ramlat av??
Känns liksom dumt att va där i o peta nu tycker jag…
Tappade för typ en vecka sen.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

fluffis
3/19/16, 8:17 PM
#33

#31 Hihi :)

[TanatosNyx]
3/19/16, 8:22 PM
#34

Vi blev tillsagda att inte greja med naveln (på neo) om den inte blev kladdig.

Annons:
Ria74
3/21/16, 3:23 PM
#35

Har precis suttit i telefon med 114 14 och anmält en man är i byn som släpper ut sina 3 rottweilrar lösa hur som helst. Inte nog med det, dom är arga också och attackerar både folk och bilar.

Det var ren tur att jag lyckades ta mig till bilen med min  malteser och dotter innan dom kom ikapp oss. Dom började hugga hejvilt i däcken på bilen när dom fick se oss inne i den. Vågar inte tänka på vad som hade hänt om Molly hade varit ute när dom kom.

Inte klokt att det inte görs nånting åt det, detta har ju fortgått i flera år och ett antal anmälningar måste ju ha trillat in. Det kommer att sluta med att någon blir illa skadad eller kanske rent av dödad.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
3/21/16, 3:25 PM
#36

#35 nämen va fan säger du? Herregud!!!

Ria74
3/21/16, 3:34 PM
#37

#36 Jag kan säga att jag flåsade som jag skulle få en hjärtinfarkt efter språngmarschen till bilen. Har inte varit så rädd på jag vet inte när 😮

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fluffis
3/21/16, 3:52 PM
#38

Men fy vad läskigt

[TanatosNyx]
3/21/16, 3:54 PM
#39

Fy farao vad otäckt!!!

Emelie-E
3/22/16, 4:54 PM
#40

Det blir bara mer och mer verkligt att sonen ska börja förskoleklass till hösten. Nu har man fått en himla massa tider för inskolning och möten och sånt.. Hjälp..!

Ria74
3/28/16, 6:37 AM
#41

Vilken bra påskhelg, lyckdes trilla ner för trappan till övervåningen så jag är gul, blå och grön överallt :( jäklar vad ont i häcken jag har ( det var den som tog värsta smällen som tur är). Lyckades slå sönder telefonen i fallet med. Jodå, det går bra nu :) Fick i alla fall en ny telefon av mannen i födelsedagspresent. Han blev livrädd när jag gjorde min luftfärd.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
fluffis
3/28/16, 5:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Åhh nej! Hoppas det snabbt går över! Idag är det vår bröllopsdag och det har vi firat med en tur till Skånes djurpark! :) Vädret var soligt och härligt men det blåste lite väl mycket. Vi hade planerat det så bra att bebis skulle sova i bilen på väg dit och på väg hem. Mycket riktigt somnade han på vägen dit. Det blev snabbt jobbigt i parken tyckte han och han somnade halvvägs. Inte riktigt som planerat :) Han har inte blivit särskilt utåtriktad än och brydde sig varken om de tuffa grisarna eller de tjusiga lövgrodorna. Maten var det bästa tyckte han! Och att tafsa på det som mamma hade i ryggsäcken :)

Ria74
3/28/16, 6:48 PM
#43

#42 Vad mysigt det ser ut 🙂

Vi har också tänkt på att åka till skånes djurpark. Vad kostade det? Var där nånting att titta på?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fluffis
3/28/16, 7:31 PM
#44

378 kr för två vuxna. Barn under tre gratis. Jo, där fanns en hel del. Känns som om dom har satsat nu. Där fanns lite extra påskskoj och pyssel. Sen ser jag fram emot alla lekaktiviteter för barn, som jag aldrig lagt märke till tidigare när jag inte hade barn :) Min bebis är ju bara sju månader :) Typ hinderbana med balansgång mm.

[WickedAlly]
3/28/16, 8:05 PM
#45

Åh, Skånes djurpark besökte vi för snart två år sedan. Wille var två månader och det var midsommar. Var nästan tomt i parken. Jättemysig park tycker jag :) Hade vi inte flyttat så långt hade jag gärna åkt igen nu. Men nu har vi nordens ark istället, det får duga :)

Ria74
3/31/16, 4:22 PM
#46

Är obeskrivligt rasande just nu, hundarna som jagade mig och hunden förra veckan bet idag ihjäl en annan hund här.

Jag polisanmälde ju för sjutton och dom lovade att ta tag i det. Så mycket gör polisen och länstyrelsen 😡

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fluffis
4/1/16, 9:10 PM
#47

Vad hemskt Ria! Mitt matmonster till bebis har tackat nej till mat för första gången! Philadelphiaost på en macka gick inte hem alls.

[TanatosNyx]
4/1/16, 9:31 PM
#48

#46 😮

#47 det som är så gott 😛

Annons:
LoAEmma
4/2/16, 12:44 PM
#49

Hej proffs!
Min lilltjej på fem veckor bajsar idag blött och mörkgrönt!! Är det normalt att det är den färgen när det är diarré?
Hon har börjat med Nan HA för två dagar sen, är det den det beror på?
Doktorns inrådan då hon verkar ha ont i magen.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Ria74
4/2/16, 1:22 PM
#50

#49 Molly bajsade också grönt ett par gånger när hon fick ersättning och enligt bvc var det vanligt.

Skickar en länk till 1177 där dom tar upp det med grön avföring. http://www.1177.se/Skane/Tema/Barn-och-foraldrar/Mat-somn-och-praktiska-rad/Mat-och-naring/Modersmjolksersattning/

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

LoAEmma
4/2/16, 2:20 PM
#51

Detta måste ju va diarré för att hon har fått nån bacill eller nåt sånt känns det som.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[TanatosNyx]
4/2/16, 4:00 PM
#52

Ja bajset blir grönt när det passerar för fort genom tarmarna. Kan även skumma och bebis kan få häftig magknip.

soundtrack
4/2/16, 6:07 PM
#53

Som sagt, grönt bajs är inget konstigt eller ovanligt. Min tjej på 1,5 kan få fortfarande få lite grön nyans på bajset när hon är dålig i magen (och hon hade det rätt ofta som bebis).

fluffis
4/2/16, 6:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

68,5 cm lång bebis, storlek 68 i byxorna och 80 i bodyn. Vet inte riktigt hur tillverkarna tänker med storlekar men visst, vår bebis är kanske inte den smalaste men det här är ju helt galet!

fluffis
4/2/16, 8:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Från Kappahl. Storlek 74-80. Den översta är tvättad. Det är inte de två understa. Undrar om de ska krympa till samma storlek som den översta eller om det skiljer så pass mycket.

Annons:
soundtrack
4/2/16, 8:32 PM
#56

#55 kappahl verkar ha olika "kvalitet" på sina pyjamasar. Har också haft ett par stycken i samma storlek där det skiljt sig en del.

[WickedAlly]
4/2/16, 8:59 PM
#57

Newbie tycker jag inte krymper. Men deras andra både krymper och tappar formen. Dessutom är benen märkligt korta :s

[TanatosNyx]
4/2/16, 9:04 PM
#58

Äh, det är väl som alltid med kläder.. Storlekar är mest en dekoration i sömmen eller nåt. Aldrig nåt som stämmer.

soundtrack
4/2/16, 9:20 PM
#59

#57 och jag tycker att benen är långa jämfört med armarna!? :P

[TanatosNyx]
4/2/16, 10:05 PM
#60

en nackdel med köpekläder är ju att tygerna inte är tvättade innan sömnad, så det är inte färdigkrympt vid sömnaden, så då blir det lätt som den översta dressen där dragkedjan är väldigt avslöjande på krympfronten 🙂

[Thiah]
4/11/16, 6:38 AM
#61

Joel har hostat hela gårdagen och nu i natt. En torrhosta som övergått till slemhosta. Och idag kändes han småvarm så jag tänkte att vi är hemma. Då ,typiskt nog, är en annan på jobbet sjuk. Vi har imorgon en stor grej vi ska göra med ungarna osv osv… Tänk vad fort man får dåligt samvete bara för att ens barn inte är dödligt sjuk utan "bara" förkyld. Och då vet jag ju att barn inte alltid är i dagisskick fast dom är ganska pigga hemma :p

Destany
4/11/16, 7:44 AM
#62

Tog fram spjälsängen igår o Oscar hade väldigt svårt att förstå att det inte var hans säng. Nu e det bara 9 v kvar så försöker verkligen förbereda honom nu att han ska få ett syskon. Men han vill inte riktigt förstå det.

Annons:
fluffis
4/11/16, 10:59 AM
#63

Vad jobbigt med hosta Thiah. Hur gammal är Oscar? Här är sonen snorig och har vaknat flera gånger inatt. Jag har drömt konstiga drömmar om att Vibjörn plötsligt låg i magen igen och så fick jag missfall. Men det skulle gå att åtgärda på något vis?! Drömde även att jag gick omkring utan byxor och så kasade mina trosor ner och då fotade någon. Skumt.

Destany
4/11/16, 11:32 AM
#64

#63 han blir 3 i juni

fluffis
4/14/16, 11:11 AM
#65

Vi är förmodligen inne i en jobbig utvecklingsfas. V är ledsen ofta och helt omöjlig att tillfredsställa. Stackars liten. Känns även som om det dras i honom från alla håll och kanter. Mor- och farföräldrar, grannar…

Ria74
4/14/16, 11:20 AM
#66

#65 Tråkigt när det är så 😕 Hoppas det blir bättre snart med både utvecklingsfasen och att bli dragen i.

Vi byter rum idag, det som har varit vardagsrum ska nu bli sovrum. Undrar hur Molly tycker om att sova i vardagsrummet ikväll 🤫

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fluffis
4/14/16, 11:32 AM
#67

#66 Spännande :) Sover ni alla i samma rum? Jag vet ju att han kommer ur utvecklingsfasen så småningom men visst är det jobbigt att vara mitt i. Grälade dessutom med svärföräldrarna under helgen men tror det är utrett. Det är inte lätt att tillfredsställa alla alltid. Jag har gärna mitt barn hos mig, eftersom jag tycker det känns naturligt, men det har folk svårt att acceptera. Andra får gärna hålla honom men jag är noga med att de ska bekanta sig först (vid varje tillfälle) en stund.

fluffis
4/14/16, 11:53 AM
#68

Mitt och mitt… Jag menar mitt och min mans barn. Och han tycker likadant.

Ria74
4/14/16, 1:59 PM
#69

#67 Ja vi sover alla i samma rum :) Tycker du/ni resonerar sunt. Klart barnet ska få bekanta sig med personerna innan dom får hålla. Vi hoppar ju inte själva upp i knäet på bekanta direkt ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
[TanatosNyx]
4/14/16, 2:25 PM
#70

En tanke slog mig just, halvt ot.. men varför lägger man så mycket energi på att vänja spädbarn vid främlingar, för att sedan viga hela uppväxten åt att pränta in att främlingar kan vara farliga samtidigt som man påstår att barn inte har vett nog att förstå det själv?

Emelie-E
4/14/16, 3:18 PM
#71

Är så besviken på min man just nu. Han har vetat i flera veckor att ikväll är det möte på sonens nya skola för att få information och se lokaler osv. Och trots att han har vetat om detta i några veckor och jag har påmint så började han först igår på riktigt att leta efter någon som kunde ta hans pass ikväll. Lyckades han? Nej… Han fick halva dagen ledigt men vad tusan hjälper det när det är ikväll mötet är.. Detta är nytt för oss båda och jag vill att vi båda är med och får information. För mig är detta viktigt men det känns som att han bara skiter i mig och det jag vill.

fluffis
4/14/16, 3:19 PM
#72

#69 :)

#70
Jo, precis. Det är inte alltid en lätt avvägning. När de växer upp måste man ändå lära barn att kunna interagera med främlingar. Jag tänker på de som står i kassan i affären etc etc. Och dessutom är ju alla främlingar från början. Jag tänker när det kommer till att t.ex. skaffa kompisar i förskolan.

Jag kan till viss del förstå mina svärföräldrars reaktion "vaddå, vi är ju familj". Men å andra sidan kan man inte begära att en sjumånaders bebis (som dessutom är blyg) ska förstå det :) Och dessutom så får faktiskt svärföräldrarna respektera om vi inte vill ha dem så himla nära inpå. Vi var inte så jäkla tajta innan deras barnbarn kom till världen, så varför skulle vi vilja, eller ha mer tid, att bli tajtare helt plötsligt? Gaah, blir så irriterad. Men egentligen är jag nog mest trött på dem just nu. Det går nog över :) Skönt att få prata av sig såhär på Internet  där typ alla på hela jorden kan läsa vad man skriver, haha.

fluffis
4/14/16, 3:22 PM
#73

#70
Jag har tänkt tanken omvänt också. Vi föräldrar spenderar de första månaderna av bebisarnas liv åt att knyta an, knyta an så in i bomben. För att sen  några månader senare bara släppa iväg dem i knäet på, från bebisarnas synvinkel, vem som helst.? :)

fluffis
4/16/16, 4:11 PM
#74

#71 Tråkigt. Jag hade nog också blivit besviken. Inatt har vi varit uppe. Lille killen hade feber och var snörvlig redan när vi lade honom vid 20. 3.30 vaknade han och var jätteledsen. Efter några tröstningsförsök inne på hans rum gav vi upp och tog in honom till vår säng. Det är vi inte vana vid så det blev hur bökigt som helst. Och skarven mellan madrasserna, gahh! Vad gör man åt den? Det hjälpte inte att ha honom inne hos oss och vid ett tillfälle var han så täppt att han fick slumra i min famn när jag satt upp. Bekvämt? Nä. Till slut gav jag över honom till maken och gick och lade mig i soffan. Då somnade han äntligen förstås :) Nu är jag trött. Känner mig som om jag vore gammal tant :)

[Thiah]
4/16/16, 4:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Jag å kärleken .

Pontiac57
4/16/16, 4:17 PM
#76

Du kan köpa en fullstor bäddmadrass 160-180 då känner man inte skarven :)

Annons:
JeFo
4/16/16, 8:24 PM
#77

Haha Thiah! Kan man få se originalet också?

Sarah
4/16/16, 8:31 PM
#78

#74 googla madrasskil :)

fluffis
4/17/16, 9:12 AM
#79

Tänk att jag aldrig känt till madrasskil! :) Har tidigare googlat på madrasskarv eller något liknande men det gav inget. Det är nog lika bra att skaffa en madrasskil och hjälper inte det så får det bli en stoor bäddmadrass :) Kan bli spännande eftersom vi har olika hårdhet på våra resårmadrasser. Inatt har jag sovit som en stock och alla de andra i hushållet också verkar det som. Vibjörn hade 37,8 grader när jag tempade honom när vi gick upp. Han verkar pigg så vi hoppas på att sjukan håller på att gå över. Jag tänkte säga att hans näsa är torr men bara för det så rinner det nu. Nåja, inte så farligt :)

[TanatosNyx]
4/17/16, 9:34 AM
#80

#79 Var han fortfarande sängvarm? isåfall är nog febern borta :) Men det kan komma och gå under dagen förstås

soundtrack
4/17/16, 9:57 AM
#81

#79 jag och sambon har olika hårdhet på våra bottnar men en gemensam bäddmadrass och jag tycker att det fungerar bra :)

LoAEmma
4/17/16, 2:00 PM
#82

Sambon förkyld å lillan kräks mer än vanligt och det rinner ur ena ögat…en spädbarnsförkylning tro? Det rinner inget snor eller så.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Ria74
4/17/16, 8:55 PM
#83

Äntligen har Språket lossnat rejält här 😃

När jag frågade om hon ville bada idag fick jag till svar: "Nej, tack. Sen!" 😎det där sen blir dock aldrig eftersom hon inte gillar att bada.

Sen stod hon på en stol och diskade och upprepade flera gånger "Jag älskar vatten" Tja, kanske när hon får slabba själv men inte när det gäller att bada i alla fall 😉

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
[WickedAlly]
4/20/16, 9:31 AM
#84

Idag ska jag ta mig i kragen och köpa kläder till mig själv. Till mig! Vet inte när det hände sist faktiskt. Fast vi får väl se vad jag kommer hem med. Wille måste ha vårskor och när jag ändå är inne och nosar på barnprylar så går det väl av rena farten.

Men jag måste verkligen ha underkläder i alla fall, mina nyaste trosor är över fem år gamla..

soundtrack
4/20/16, 12:15 PM
#85

#84 Åh vad jag känner igen mig! Förr köpte jag vansinnigt mycket kläder och skor till mig själv, nu shoppar jag i stort sett bara till Alice. Min mamma brukar tvinga mig att unna mig själv något när vi är på stan tillsammans :P

Destany
4/20/16, 12:48 PM
#86

E så stolt över Oscar . Vi började potträna honom i lördags eller rättare sagt han började själv med att säga till när han ska kissa o det går jätte bra. O igår bajsade han på pottan. Med alla hans magproblem så trodde jag att det skulle dröja länge innan han skulle vilja det. Liten har blivit så stor blev nästan tårögd igår när han sprang rundor här med bara kalsonger på sig igår

[WickedAlly]
4/20/16, 5:19 PM
#87

#84 Samma här, eller skor i alla fall. Och gärna dyra sådana. Nu köper jag billigaste billigaste när det verkligen behövs. Men till ungarna tittar jag inte så noga på lappen, heh. Lyckades köpa trosor och byxor i alla fall. Sen att Wille fick skor, pyjamasar osv behöver vi inte tala högt om :p #85 Vad duktig han är :) Måste vara skönt nu när nästa snart kommer. Vi har två blöjbarn och ibland gör jag inget annat än att släpa hem paket efter paket känns det som.

[WickedAlly]
4/20/16, 5:20 PM
#88

Oj, #85 och #86 ska det ju va :)

Destany
4/20/16, 6:29 PM
#89

#88 ja hade varit riktigt skönt om han hade blivit helt blöjfri tills dess. Idag ville han inte bajsa på pottan men var duktig på förskolan o kissade på pottan varenda gång istället för i blöjan så det verkar gå framåt hela tiden fastän jag e beredd på bakslag hehe

fluffis
4/20/16, 9:00 PM
#90

Kul med framsteg Destany! :) Jag känner igen det där med kläder. Har knappt handlat till mig själv sen jag blev förälder. Jag har ju kastat ut hela min garderob utom några enstaka plagg eftersom jag har ändrat storlek helt. Har handlat någon enstaka gång plus fått några plagg och två jackor av min mamma eftersom vi har samma storlek nu :)

Annons:
fluffis
4/28/16, 3:30 PM
#91

Jag har överlevt en timme och trekvart med svärföräldrarna. Det kändes som tre timmar men det gick bra ändå :)

Destany
4/28/16, 6:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Var på TUL i måndags o allt var bra med bebisen. Ska på ul igen v 38. Fick jätte fina 4 D bilder med mig hem. Trodde inte jag skulle få någon bild alls för det fick jag inte med Oscar. Oscars potträning går fram o tillbaka men känns som det mer går framåt

Destany
4/28/16, 6:42 PM
#93

#91 oj låter som dina svärföräldrar e jobbiga eller ?

fluffis
4/28/16, 8:38 PM
#94

Wow, cool bild! :) Jag tycker ju det ja. Svärföräldrarna är jobbiga. Innan barn så hade jag energi att orka med dom men nu går all energi till bebis. Och jag har mått så himla dåligt men jag har fått några enstaka "hur är det med dig?". Det enda dom undrar är när de får träffa sin sonson. Och helst ska man åka dit för lyfta på röven vill de helst inte. Ungefär så :)

Destany
4/28/16, 8:52 PM
#95

Tycker samma om mina svärföräldrar haha. De är inte heller flyttbara utan vi ska alltid köra till dem o ett evigt tjat varje helg om vi kommer suck.

fluffis
4/29/16, 8:14 AM
#96

Men usch då. Man får väl stå ut. Finns inte så mycket val haha

Sarah
4/29/16, 8:17 AM
#97

Kan vara åt andra hållet också, mina svärföräldrar bor hos oss minst en helg i månaden…

Annons:
[Thiah]
4/29/16, 8:33 AM
#98

#97 jag skulle gärna ha min svärmor oftare också. :)

[WickedAlly]
4/29/16, 11:38 AM
#99

Jag hade blivit knäpp av att träffa svärmor ofta, och vi går ändå bra ihop :p

fluffis
4/29/16, 2:39 PM
#100

Det har dykt upp, eller rättare sagt dykt ner, en tand i överkäken :) Jag har fått tillbaka min Vibjörn! :)

fluffis
4/29/16, 4:24 PM
#101

Där var jag allt lite snabb! Det kommer ju fler tänder och utvecklingsstadiet är inte förbi än. Men jag fick åtminstone en stund med glädjetjut och skratt :)

Sarah
4/29/16, 4:39 PM
#102

Senast var de här i 4 dagar, sista som hände innan de åkte då var att jag var tvungen att gå ifrån och andas, fastnade med foten i en spricka, ramlade handlöst med Elva i famnen, vrickade foten ordentligt och nu typ 4 veckor senare har jag fortfarande ont. Låter som att jag ogillar dem, vilket jag absolut inte gör. Blir lite mycket bara.

fluffis
5/8/16, 8:46 PM
#103

Idag har stackars Vibjörn haft så ont i tänderna att han bara vrålade och grät och grät. Jag började också gråta av medlidande. Gav honom en alvedon till sist. Det blev mycket bättre och sen var han som vanligt glad när han badade. Jag vet inte hur jag ska klara av det här med att ha barn när jag är så känslosam. Annars har vi haft en bra helg. Jag har tvättat och oljat verandan på framsidan. V har varit mycket med sin pappa.

[WickedAlly]
5/11/16, 11:04 AM
#104

#103 Kan ju bara tala av egen erfarenhet men jag har absolut tuffat till mig "med åren" (Han är ju bara två, haha). Har blivit mycket mer praktiskt lagd tycker jag. Och jag är vanligtvis väldigt känslosam :)

***
För första gången på länge känner jag mig kär i maken och det är så befriande. Har ju älskat honom hela tiden, det har bara inte direkt varit något pirr men helgen som var gav en riktig nytändning. Känner mig 100 kg lättare. 
Svågern och hans sambo kom hit och passade ungarna så att vi kunde åka en sväng på motorcykeln. Underbart och efterlängtat, och så effektivt för förhållandet. 

Han har förresten blivit duktig på att uppmärksamma att jag också behöver en andningspaus ibland så att jag röt till hjälpte tydligen hur bra som helst :)

Annons:
fluffis
5/12/16, 1:43 PM
#105

#104 Får se om jag också kommer tuffa till mig :) Låter som om du hade en strålande helg :) --- Vibjörn har fortfarande ont i tänderna men det är bättre tror jag. Istället hostar han, snörvlar och är täppt i näsan. Han har svårt med sömnen stackaren. Men vi tar väl oss igenom detta också :) Femte tanden har pressats fram förresten.

Emelie-E
5/12/16, 2:26 PM
#106

Mannen är i denna stund på väg till Grekland på jobb i en vecka. Känns inte kul alls att man inte kunde åka med. Sonen har massa inskolning i nästa vecka så vi får stanna hemma. Men vad gör det, det blir en massa mor och son tid istället, passa på och mysa lite extra :) Ska strax gå och hämta honom från förskolan. Idag ville han ha med en kompis hem också så det ska han få. Hoppas de håller sig någorlunda lugna dock ˆˆ

fluffis
5/13/16, 9:12 AM
#107

#106 Kanske blir skönt utan mannen ett tag :) --- Vibjörn hade 38,8 graders feber igårkväll men nu imorse var den nere på 37,5 så det känns skönt. Hoppas det jäkla snörvlandet går över också. Det har gått åt mycket saltlösning. :)

Emelie-E
5/13/16, 10:39 AM
#108

#107 Oh, ja. Även fast vi egentligen hade behövt den tiden bara vi så behöver vi vara ifrån varandra lite också. Detta är dock första gången vi är ifrån varandra så länge sen 2013 så det känns lite tufft också. Hoppas sonen kryar på sig! :)

Destany
5/13/16, 12:46 PM
#109

Idag har Oscar varit o lekt med en kompis. När vi skulle hem var han helt förstörd för han inte fick leka mer. Liten börjar bli stor känns det som när han har kompisar ( han är 3 år)

Ria74
5/13/16, 12:53 PM
#110

Dottern har fått massor av utslag på benen och magen, gissar på att det är någon frukt hon har reagerat på. Men vilken det är frågan.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fluffis
5/15/16, 11:00 AM
#111

#109 :) Har det gått över Ria74? I fredags sa jag till min man "vad bra att vi inte blir sjuka och smittade nu när Vibjörn är sjuk". Det skulle jag inte sagt…

Annons:
Destany
5/15/16, 5:37 PM
#112

Idag har vår diskmaskin gått isönder… Känns som allt kostar just nu. Så diskmaskin får vänta.

Ria74
5/16/16, 10:59 AM
#113

#111 Ja, dom försvann av sig själv igen. Gissar på päron eller äpple, hon äter frukt som jag vet inte vad 😃Stackare, har ni också blivit sjuka nu? 😕

#112 Jag vet hur det är,det går i perioder. Ibland känns det som att allt går sönder på en gång.

-------

Idag fick jag reda på att jag får fast anställning på jobbet där jag har provjobbat i 6 månader, så glad just nu 😃

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[WickedAlly]
5/16/16, 11:19 AM
#114

#112 Samma här. Ena bilen, motorcykeln och några smågrejer har pajat precis samtidigt.. Väntar bara på att kylen ska gå åt skogen för den har råmat ett tag nu.

#113 Grattis! Härlig känsla :)

fluffis
5/16/16, 11:31 AM
#115

Skönt att utslagen försvann Ria74. Grattis till jobbet! Jao, vi är sjuka. Mannen är hemma från jobbet idag. Det har typ aldrig hänt för han blir alltid sjuk under helger lustigt nog. Jag vaknade mitt i natten och tänkte "vad nu?". Utan förvarning nös jag världens våtaste nysning som sprayade ner halva kudden. Därefter sov jag långt ut på ena sidan av kudden :) Idag känner jag mig rätt så pigg, men näsan rinner. Feber får jag i princip aldrig. Tidigare tyckte jag det var bra men feber är ju till för att man ska läka så det har kanske samband med att mina sjukdomar är sega att bli av med.

[Thiah]
5/17/16, 3:30 PM
#116

Jag vill skryta lite. Fått en vårbonus v chefen. Hon får välja en anställd varje termin som får den. Jag är flexibel och hjälpsam är hennes motivering. Yay

Destany
5/17/16, 4:18 PM
#117

Grattis Ria o Thiah :) Idag fick jag äntligen det efterlängtade paketet från hm med sonens sommarkläder. Har fått köpa en ny garderob till honom med både kläder o skor. Han har nog haft en riktigt växtperiod nu. Har återupptagit kontakten med en gammal kollega så hon ska komma på fika på torsdag ska bli roligt. Är så segt o bara gå hemma o vänta på att bebisen behagar komma ut

[Thiah]
5/22/16, 3:09 PM
#118

Sitter på balkongen och försöker sola min psoriasis (har ganska svår) och samtidigt blir det torrt och kliar. Så när jag kliar mig ser det ut som det snöar. Så solen skiner, det är apvarmt på balkongen och sen snöar det :D Joel kommer blir så förvirrad bär det gäller årstider ;)

Annons:
Ria74
5/22/16, 3:38 PM
#119

Idag har vi ganska varmt här så passade på att plocka ut badbaljan så dottern fick bada ute, vilket var jätteroligt.

Efter hon hade badat slängde jag i hunden med och badade henne med av bara farten, hon gillade det inte fullt så mycket 😉

Men nu är vi rena allihop (jag badade inte baljan 😉tog en dusch istället, man får ju tänka på grannarna 😎)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fluffis
5/22/16, 3:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Haha Thiah! Låter roligt att bada ute! :) Här är det 27-28 grader idag och Vibjörn har ätit sin första måltid utomhus :) Mammas järnbollar med aprikos och dadlar var mumsiga tyckte han :)

LoAEmma
5/22/16, 3:50 PM
#121

27-28 grader???!!!
Shit, det är ett avlångt land vi bor i.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[WickedAlly]
5/22/16, 3:51 PM
#122

Här är det 15 grader och regn..

fluffis
5/22/16, 5:12 PM
#123

Japp, här i Skåne är det 27-28 grader :) Bor du långt norrut LoAEmma? Trodde att jag kanske kunde bräda min mamma som är nere i Spanien men hon har 27 grader på altanen, bilen visade 30 grader för en stund sedan och så 26 grader i poolen… Någon ska alltid vara värst! :)

LoAEmma
5/22/16, 6:07 PM
#124

Södra Norrland :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Sarah
5/24/16, 11:02 PM
#125

Idag tog killen läggningen för första gången på evigheter. Insåg att jag är för aktiv på min egentid, är alltid i stallet eller träffar folk eller fixar i trädgården. Sitter aldrig ner och bara tar det lugnt. Behöver det nu. Så, ikväll bestämde jag mig för att ha ensam tv-kväll :) visserligen gjorde jag några pärlplatteskyltar till trädgården samtidigt, men det räknas inte :D Sen överraskade killen med chokladpudding och jordgubbar samtidigt som han försökte göra mig sällskap. Tsss, det fick han inte, jag behövde slöa själv!

Annons:
JeFo
5/27/16, 1:23 PM
#126

Maken har varit i Stockholm i 2 dagar nu. Sömnutredningen gav inget, allt såg bra ut. Läkaren var rätt säker på att han har hypersomni. Han tyckte det var helt otroligt att han kunde sova på 3 tabletter av den medicin han tar. Ska inte gå… Så idag känns tungt. Ska vi fortsätta livet så här?

fluffis
5/27/16, 2:32 PM
#127

Låter som om ni är igång dygnet runt nästan Sarah :) JeFo: åhh nej. Vad är hypersomni? Jag hoppas man kan göra något!?

Sarah
5/27/16, 5:32 PM
#128

#126 låter fruktansvärt. Hoppas att det inte är det utan att det blir bra inom en snar framtid. #127 Ja jag är det, inte killen. Han sitter mycket vid datorn eller småpillar med prylar. Men mina hobbies är mer fysiskt aktiva och jag blir rastlös av att vara still :) har ju ett stillasittande jobb så behovet att röra på mig resten av tiden är stort :)

JeFo
5/28/16, 9:46 AM
#129

Finns inget mot hypersomni, möjligen om 10-15 år sa läkaren. Man känner sig kontant trött och även om man vilar så blir man aldrig utvilad. Läst på om andra och tyvärr är det väl så min make är men just nu i en mildare grad än man faktiskt kan ha. Sitter å funderar på om jag ska spy! Mår inte alls bra idag. Typiskt när det väntar kägla och födelsedagsmiddag. Holly hade 39,3 igår men är piggare idag. Vi tycks tillägna detta år till sjukdomar, ger sig liksom inte. Vab:at sedan januari med någon varje månad…

fluffis
5/28/16, 10:09 AM
#130

Usch vad jobbigt med alla sjukdomar :(

Ria74
5/28/16, 10:57 AM
#131

#129 Usch vad jobbigt 😕både för din egen del och för din man. Ibland undrar jag om min man har något liknande. Han kan med lätthet sova 14-16 timmar per dygn och ändå vara trött.
Hoppas du slipper spy i alla fall.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Amoz
5/28/16, 8:46 PM
#132

Det händer så mycket nu och det går så fort! Elliot kryper som en raket, har börjat kunna stå själv och börjat säga mamma <3 jag smälter det går för fort

Annons:
JeFo
5/29/16, 5:56 PM
#133

Jag slapp spy, överlät det till syster ist! Piggnade på mig och fick vara med på allt för att sedan få sååå ont i magen igen. Holly har feber och jag ont, är inte livet toppen! 😛 Jag grinade i 2v är nu tömd i kroppen. Fortsätter framåt… Kan inte bara ge upp! Är liksom inte min grej. Gillar livet, måste bara få ordning på det!

fluffis
5/29/16, 8:55 PM
#134

Det hör väl till att livet går upp och ner. Det jag brukar tänka när jag mår dåligt är att jag kommer uppskatta så mycket mer att må bra sen. Klen tröst när man är mitt i det dåliga, men ändå :)

I helgen har vi hunnit med mycket, reptilmässa, Ikea, Claes Ohlson, träffa både mina och min mans föräldrar. Dessutom fick Vibjörn träffa sin plastkusin för första gången. Han bor i Norge och är fyra månader äldre än Vibjörn. Det var skoj. Vibjörn fick en present som hette "dyr på snor". Lol, norska och danska är bara för roligt ibland. Djur på snöre… :)

[Thiah]
5/31/16, 2:25 AM
#135

Jag har legat vaken i över en timme nu och kloclan är 03.25…. Tagit ibuprofen 800mg mot öronvärk. Har säkert öroninflammation, stor suck. Gör t.o.m ont i tänderna :(

fluffis
5/31/16, 9:03 AM
#136

Ajaj, öroninflammation brukar vara jäkligt smärtsamt. Jag hade det jämt när jag var liten.

Destany
5/31/16, 9:54 AM
#137

Så irriterad på min svärmor så jag knappt orkar med människan. Hon ska alltid vara en sån dramaqueen o istället för att säga att allt kommer bli bra så ska hon hålla på o gråta o göra det värre än det är. Hon e så trög så hon fattar aldrig vad man säger till henne så jag orkar snart inte säga nåt till henne längre. Min bebis i magen har fått dubbla hjärtslag o jag sa till min sambo att han kanske inte behövde berätta det för svärföräldrarna för jag vet hur dem e men jodå han berättade för dem. O då hörde sambon henne gråta o sen på kvällen så skickade hon o undrade varför de väntade med kejsarsnitt tills fredag o jag fattar inte var hon fått det ifrån då sambon bara sa att jag ska in o kontrollera hjärtat igen då så hur hon fått det till kejsarsnitt o att barnet typ e döende fattar jag inte. Hon är liksom inget stöd utan gör allt värre jämt.

Destany
5/31/16, 9:56 AM
#138

#135 krya på dig #133 usch så jobbigt ni verkar ha det hoppas det vänder snart.

Ria74
6/1/16, 10:12 AM
#139

#137 Låter som en jobbig svärmor 😓hoppas liten är bättre på nästa kontroll.

Idag ska jag till tandläkaren för en rotfyllning, blä både för tanden och för vad det kommer att kosta 😮

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
[WickedAlly]
6/1/16, 2:28 PM
#140

Jag tror att vi håller på att separera och jag vet inte ens om jag är ledsen. Tycker bara det är tråkigt för barnen.

JeFo
6/1/16, 2:39 PM
#141

Vad vad säger du Ally?! Jag har precis kommit hem från doktorn. Sjukskriven 3 mån till att börja med. Känslor inför det? Apatisk. Noll känslor. Ångest. Vad har jag gjort?! Jobbet kommer hata mig och vi är ett tight gäng.

Sarah
6/1/16, 2:59 PM
#142

#140 what? Från att planera bebis nr 3 till det här?

[Thiah]
6/1/16, 3:13 PM
#143

#140???????????? Stor kram!! #141 skit i vad jobbet tycker (fast det är tungt och svårt att göra) Familjen först vilket betyder att du som mamma behöver orka! Stor kram till sig också

Ria74
6/1/16, 3:33 PM
#144

#140 Men oj vad tråkigt 😕

#141 Strunta i jobbet och fokusera på dig själv. Ingen tackar dig för att du tar ut dig för jobbets skull.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[WickedAlly]
6/1/16, 3:50 PM
#145

Strunta i dem Jefo, eller försök i alla fall. Vet de om vad som händer så förstår de nog, annars är de ändå inte mycket att hänga i granen. 

Skönt att du kan vara hemma och fokusera på familjen nu.

***
Ja.. Från att planera barn nummer tre till det här. Har funderat mycket de senaste dagarna och har insett att ett barn till nog bara skulle vara ett försök till att lappa ihop skiten. Och det vet vi ju alla här, att så funkar det inte. 

Ingen av oss har sagt rent ut att vi borde separera och ibland funderar jag på om Rasmus ens tänkt det. I hans värld skiljer man sig inte, gifter man sig är man tillsammans till man dör "helt enkelt". 

Jag mår av några, små och stora, anledningar ganska dåligt ju nu varpå vårt samliv totaldött. Är lite osäker på om det är mitt mående som gör det i och för sig, eller om det bara är så att mina känslor svalnat. Ofta känns Rasmus som min bror, eller kanske min föredetta bästa vän. Och han klarar inte av att acceptera det, jag förstår att han också har det jobbigt när han uppenbarligen känner en enorm lust till mig och det inte är besvarat. Men han är alldeles för på, hela tiden ska det pillas och grejas och jag har fått nog. Kan han inte stötta mig när jag mår skit så funkar vi nog inte tillsammans längre. Jag fanns ju där för honom, dag som natt, när hans mormor som han stod väldigt nära dog t ex. Och det gör faktiskt lite ont att inte få samma tillbaka. Försöker förklara hur jag mår men så går det en kvart och sen frågar han om jag mår bra nu. Så antingen lyssnar han inte eller så förstår han ingenting..

Sen är det ju mer än det här, men detta känns ändå som kärnan i det hela. Fan. Jag som sett oss bli gamla tillsammans, sitta på vår fina altan i våra gungstolar och hela den klyschan. 

Vad långt det blev, skönt att få ur sig lite skit.

JeFo
6/1/16, 3:51 PM
#146

Sitter i lekparken och tänker på dig Ally. Konstigt det är… Fastän vi inte ens känner varandra. Vad har hänt? Konstigt hur lätt det är att öppna sig för såna man inte känner. Och skönt att få tömma sig. Sällan jag gör det annat än här. Ni har helt rätt. Ingen tackar än på jobbet… Gick bra och lämna beskedet. Förhoppningsvis kanske det märker på 3 månader allt det extra jag faktiskt gör. Kan ju iaf hoppas… Var orolig för ekonomin men har jag räknat rätt blir den ganska opåverkad. Tar ju ut FP varje fredag med lägstanivå. Ska på buffe i skolan ikväll. Allmänt slut redan nu efter natten. Lär däcka fint!

Annons:
[TanatosNyx]
6/1/16, 4:36 PM
#147

Andas, tänk och gör inget förhastat är mitt råd. Jag vet inte vad som ligger bakom, men fundera på om det är värt mödan att kämpa igenom eller ej. Alla har fel och brister, vilka kan man stå ut med? Känner du såhär pga relationen eller är det något annat egentligen som går ut över den? Hur tydlig är du mot maken? Han mot dig? Kan ni jobba på kommunikationen? Magkänslan säger att han inte fattar, karlar är så enkelspåriga för det mesta.. Bamsekramar!

Sarah
6/1/16, 4:50 PM
#148

#141 låter som att det är bra för dig att få vara hemma ett tag, ni har ju gått igenom mycket :( förstår att du är utmattad. Jobbet spelar ingen roll. #145 Ni är unga, ni träffades tidigt och allt gick fort. Flytta ihop, giftemål och 2 barn på väldigt kort tid. Du har dessutom gett upp väldigt mycket av dig i processen (?). Det är inte konstigt att du mår dåligt och det är inte heller så konstigt att han har svårt att förstå. Ni har inte hunnit vara bara ett kärlekspar. Ni hamnade direkt i familjeprojektet. Mina känslor gällande min kille gick också upp och ner efter ca 2-3 är tillsammans, utan familj, och det är väl ganska vanligt. Precis som att det är väldigt vanligt att det är lite tvära kast då man i perioder inte kan se en annan utväg än att det tar slut. Men om du vill att det ska bli bra mellan er, så tror iaf jag att det går. Kanske med hjälp av familjeterapi så att han får hjälp att verkligen förstå dig. Kanske räcker det med mycket pratande, eller kanske kombinerat med att ni ser till att få tid tillsammans bara ni, så att ni kan återknyta er som par. Oavsett så är det ju i kommunikationen det kanske brister. Men, vill du inte så är det ju inte fel det heller. Många separerar och det blir bra folk av deras barn med.

[WickedAlly]
6/1/16, 7:17 PM
#149

Jag vill ju egentligen att det ska funka, men det där med känslorna gnager. Kan man vara gift med sin "bror", hur länge står man ut utan kärleken som borde finnas i ett äktenskap? Men jag vet ju också att det kanske bara är för att jag själv går genom ett par tunga saker själv just nu, jag orkar kanske helt enkelt inte känna något bara. Något förhastat tänker jag inte göra, jag vill inte stå efteråt och ångra mig. Jag/vi försöker väl kämpa på. Familjeterapi kanske vore något ändå, har alltid sett på de som gått dit som lite "svaga" eller vad man ska säga. Sjukt otrevlig fördom men ja.. Fast nu börjar jag förstå dem istället. Men det är nog kommunikationen som brister. Vi pratar rätt mycket men det är nog många gånger för döva öron, vi har båda fullt upp med vårt. Känns inte som att vi bryr oss så mycket om varandra.

fluffis
6/1/16, 9:34 PM
#150

Men herregud! Vad är det jag läser!? Ally, JeFo, ni finns i mina tankar.

JeFo
6/1/16, 9:47 PM
#151

Så du tycker jag är svag ally?! Tyckte så jag också… Löjligt att gå på sånt. Men det blev vår räddning och med facit i hand var det moget och jäkligt bra gjort av oss. Vi var då 25. Finns inget fel i att vilja ha något bra!

fluffis
6/2/16, 8:51 AM
#152

Tredje dagen som V har feber. Han är gnällig. Jag började nytt jobb häromdagen med blandade tider. Jobbat till 22, kommit i säng 23.20. Och så håller V mig vaken en del av natten och vaknar sen kl 7. Det blir inte så många timmars sömn. Det var inte speciellt längesen jag hade en ganska djup förlossningsdepression och sov tio timmar om dygnet (i början tolv timmar). Det tar väl ett tag att komma in i detta nya men jag vet inte hur jag ska få sömnen att gå runt. Jag klarar inte av att sova på dagarna. Somnar bara inte.

fluffis
6/2/16, 1:10 PM
#153

V kräkte upp hela lunchen. 39,7 i temp…

Annons:
Sarah
6/2/16, 1:15 PM
#154

Jobbigt  med alla sjukdomar :( 

E har hittills aldrig varit speciellt dålig. Lite snorig bara och lite varm ngn kort stund, men inte mer. Peppar peppar. 

Jag börjar få problem med att sova jag med nu :( Har försvar av min avhandling om en vecka och är såååå nervös. Dumt egentligen, det är mest ett spel för galleriet, men just nu har jag svårt att tänka, sova och äta. Är stor middag på kvällen efter och just nu känns det också lite jobbigt. Men, en vecka kvar, sen en vecka jobb till och efter det tänker jag vara ledig minst två månader! Behövs efter det här händelsefyllda året.

fluffis
6/3/16, 8:37 PM
#155

Fortfarande feber. 38,8 grader. Jag är redan sliten. Jobbade till 22 igår och började kl 7 idag. Har en bit att köra så hade sex timmar på mig att sova. Var lite uppskruvad så jag var tvungen att läsa en halvtimme för att komma till ro. Hoppas jag vänjer mig. Gör jag inte det så får jag tänka att det är ett sommarjobb bara :) Jag tänkte säga lycka till Sarah men det gör jag inte för du kommer fixa det plättlätt! :) Bra jobbat!

fluffis
6/4/16, 7:54 AM
#156

Feberfri! :)

Sarah
6/5/16, 2:35 AM
#157

#156 Skönt :) och tack för pepp! Nyss låg jag i mitten av sängen med huvudet på killens bröst och tittade på film. E låg och sov bakom min rygg och ena kissen på mina fötter. Nu har E och kissen på ngt sätt hamnat på bredden mellan mig och killen så vi har varsin liten kant… Elvas fötter är på killens bröst nu istället och kissens huvud på min mage :p

LoAEmma
6/5/16, 12:14 PM
#158

Åh hihi va mysigt det lät!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Sarah
6/9/16, 3:18 PM
#159

Från och med idag är jag Doktor i Nationalekonomi med inriktning miljöekonomi och miljöpolitik :) Nu ska jag ha ledigt i två månader tillsammans med familjen. Underbart!

[Thiah]
6/9/16, 3:29 PM
#160

Gratulerar Sarah!

Annons:
[Thiah]
6/9/16, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Joel har lärt sig att fylla på sin kassako. Sen när småpengarna tog slut så tog han min plånbok och öppnade myntfacket. Han såg ju att jag satte eurons dit …😝

LoAEmma
6/9/16, 4:28 PM
#162

Grattis Sarah!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[TanatosNyx]
6/9/16, 10:18 PM
#163

Grattis Sarah, det var inte dåligt!

fluffis
6/10/16, 9:02 AM
#164

Grattis Sarah! Var festen rolig? :) Det är bra Joel. Lika bra att börja spara till pensionen i tid :D

fluffis
6/10/16, 10:09 AM
#165

Det är en SÅN dag idag. Redan när vi gick upp så hade V bajsat jättemycket halvlöst bajs i blöjan ända upp till snoppen. Fick slänga in honom i duschen och sanera ordentligt. Efter frukost satte jag honom på pottan men där skulle han inte sitta utan reste sig. När jag stod med en lins på fingret hörde jag hur han kissade på golvet. Så jag fick torka och torka. På med blöja och när jag borstade tänderna och vände mig om så hade han kräkt på golvet och höll på att halka runt i det. Av med kläderna och tvätta honom en gång till. Det räckte med händer och fötter denna gång. Och golvet såklart. Jag är helt slut redan och klockan är bara tio :)

[WickedAlly]
6/10/16, 10:49 AM
#166

Grattis Sarah, så grymt jobbat :D Fluffis: ursäkta men jag blev alldeles fnissig, är nog sömnbristen som talar. Och igenkännandet. David var kass i magen hela dagen igår men vi var igång som vanligt, märkte inget annat på honom alls. Tänkte det var tänderna bara för två är på G. Men så gick vi och lade oss igår, då bajsade både David och Wilmer och det var inte lite heller. Skickade ut Wille till Rasmus som satt på dass, och då lägger David en kaskadspya som täckte nästan halva dubbelsängen, mig och sig själv. Och alla täcken såklart. Av med alla sängkläder och ner i duschen med David, vad tror ni inte jag gör? Skållar honom… Jag hade totalt missat att Rasmus vridit över på varmaste när han duschade tidigare. #momoftheyear. Kände på vattnet men var nog lite snabb och kände för tidigt.. På med kallt istället och då skrek han ju då med men det verkade gå bra iaf, nu syns det inget men fan vad kass man känner sig. Sen bäddade jag nytt och vi kunde sova iaf, då var klockan nästan tolv. Idag är jag trött.

fluffis
6/10/16, 11:12 AM
#167

Man måste ju skratta åt det, annars blir man bara ledsen. Men usch, sängkläder är ju drygt att byta. Du får lov att vara trött idag :) Hur är det med sig Ally?

Annons:
[WickedAlly]
6/10/16, 11:25 AM
#168

Det har du alldeles rätt i :) Ögonen går lite i kors, har knappt sovit sedan förra fredagen så trött är jag allt. Var längesedan jag var såhär trött. Kanske när wilmer var i Davids ålder och inte sov på nätterna. Det är okej. Har insett att min vidriga pms nog övergått i pmds istället så jag ska ringa och får tid hos en gynekolog. Det finns ju tabletter mot eländet så just nu sätter jag min tilltro till dessa. Hoppas och tror att detta är roten till mycket av det tråkiga här. Har ett gammalt självskadebeteende i bagaget och jag är rädd att det ska bubbla upp till ytan igen.

fluffis
6/10/16, 11:33 AM
#169

Aha, jag håller tummarna för att det blir bättre då. Jag tror att det är nyttigt med självanalysering ibland även om det kan vara jobbigt. Hoppas även det blir bättre med tankarna om ditt förhållande också.

[WickedAlly]
6/10/16, 12:06 PM
#170

Tack, det gör jag också :) Håller med, nyttigt och ganska jobbigt. Men hellre det än att stå senare och inse att det var JAG som hade problem och inte VI egentligen. Angående förhållandet så tar vi en dag i taget, försöker komma ut och ha det kul. I måndags fiskade vi, igår var vi på fotboll och idag ska vi till badhuset. Inte för att fly problemen men för att umgås annat än på hemmaplan. Känns än så länge bra :)

fluffis
6/10/16, 1:07 PM
#171

Låter ju inte alls fel. Själv njuter jag av att vara hemma med bebis efter fyra dagars jobb. Jag uppskattar det mer nu när jag varit ifrån :)

[WickedAlly]
6/10/16, 1:43 PM
#172

Det kan jag förstå, har själv precis sökt jobb och ska söka några till. Ser lite framemot att komma ut och vara någons kollega istället för bara mamma och fru :) Vad jobbar du med?

[Thiah]
6/10/16, 2:23 PM
#173

#172 ska Rasmus bli hemma då?

[WickedAlly]
6/10/16, 2:55 PM
#174

Nej, bara över semestern. Sen har mamma semester och har lovat ta barnen om det krisar. Jag söker främst kvälls-och helgjobb just nu, behöver inte jobba mer än kanske 30% för ekonomins skull. Sen har vi fått dagisplatser från 12 september :) Sen är det möjligt att Rasmus tar en föräldradag per vecka till hösten när det har lugnat sig på deras jobb. Nu är det full rulle. Jag ska egentligen plugga men behöver läsa upp ett par poäng först bara, står fortfarande som reserv på sommarkurserna dock eftersom jag senanmälde mig.

Annons:
fluffis
6/10/16, 4:36 PM
#175

Jag jobbar inom hemtjänsten för första gången.

Vad är det för jobb du söker Ally?

[WickedAlly]
6/10/16, 7:49 PM
#176

Hemtjänsten ;) Och tidningsutdelare, för det var bara nätter och helger. Trivs du?

fluffis
6/10/16, 8:05 PM
#177

Ahh :)

Jag trivs bra än så länge. Det är rätt så stressigt och såklart är jag yr som ny men det ska nog bli bra. De flesta jag jobbar med är jättetrevliga och lätta att komma överens med och det betyder jättemycket, tycker jag. Men jag vetifan varför jag sökte mig utanför kommunen :) Har 35 minuter att köra och arbetstiderna är lite jobbiga. 7-16 eller 16-22 så det är tidiga mornar och sena kvällar. Dessutom kan man glömma att få sluta i tid men än så länge har jag inte drabbats särskilt hårt av det.

[TanatosNyx]
6/10/16, 8:11 PM
#178

Hemtjänsten är ett otroligt givande men stressigt jobb ffa om man jobbar i stan. Är man stresstålig och är ödmjuk får man så mycket tillbaka <3 ta dom där 5 minutrarna för att förgylla det där lilla extra vad det nu må vara.

[TanatosNyx]
6/10/16, 8:13 PM
#179

#177 så är det tyvärr i hela vård/omsorgsbranchen, och så är man underbetald. Arbetstider är något av en utopi :p

Velinga1984
6/10/16, 8:53 PM
#180

#178 Den där lilla extra tiden som man förr kunde bjuda på i hemtjänsten går inte längre sen intraphone kom. Intraphone är anledningen till att jag inte längre vill arbeta i hemtjänsten. All tid ska loggas, och scheman är exakt planerade efter brukarnas tid och du har tur om restiden är medräknad.  Nu är det så att om du loggar ut ur systemet och "bjuder" brukaren på några extra minuter så får det ske på din restid, nästa brukarens tid, din rast eller sluttid.  Iofs har nog inte alla kommuner börjat med intraphone än, men nej jag gillar det inte!

[Thiah]
6/10/16, 9:00 PM
#181

#180 låter så jäkla sjukt. Dom har velat göra något liknande här i södra Finland men vet inte hur det gick med det. Hoppas det inge gick igenom!

Annons:
Velinga1984
6/10/16, 9:05 PM
#182

#181 Jag vet.  Charmen med hemtjänsten var just den där extra tiden som brukarna kunde få om man hade tid över. Nu ska den tiden bli effektiv, och OM man får en ledig stund på schemat så ska man hellre tvätta bilen, städa kontoret etc för annars blir det dumt i systemet då schemat är baserat efter brukarnas biståndsbeslut.  Det känns som man arbetar mer på ackord i en industri än hos människor som behöver hjälp.

[Thiah]
6/10/16, 9:07 PM
#183

Appropå något helt annat.. Ibland känner jag mig som en extra duktig idiot. Har köpt hem barnmatsburkar som typ "panik" mat. Har gjort det ända sedan Joel egentligen åt vanlig mat. Joel började äta vanlig mat för över ett år sedan. Förra veckan slog det mig att varför köper jag burkmat åt ungen när han likaväl kan äta samma färdigmat som jag?! Istället för den mosade barnmaten. Det är sällan vi äter färdigmat så jag är inte orolig över salt och så. Så idag fick han skinkfrestelse istället för barnmat. Han älskade det.. Jag förstår varför, för den var nästan likadan som dagismaten.

[TanatosNyx]
6/10/16, 9:23 PM
#184

#180 Nä, jag har jobbat med det systemet (enbart), jag checkade ut och dröjde några minuter av "min" tid innan jag stack till nästa. :)

[Thiah]
6/10/16, 9:33 PM
#185

#182 när jag slutade min praktik inom hemvården skulle man börja tajma allt. 5 min medicin, 30 dusch osv.. Men mera på pappret, inga maskiner ännu.

[TanatosNyx]
6/10/16, 9:39 PM
#186

#183 Men inte behöver du väl bry dig om salt öht till en så stor unge? :P inte mer än för vilken vuxen som helst :) Alvin älskar salt 😃

Velinga1984
6/10/16, 9:47 PM
#187

#183 Haha ja, man fastnar lätt i en vana :) 

#184 Då har ni det bättre i er kommun än oss :) Eller var du i privat regi, tex hos systrarna O ? Har hört att de privata ofta är bättre på det än kommunen. Vi har ingen "egen" tid att ta av, möjligtvis någon av våra matuppehåll/matraster. I min kommun är ofta scheman så hårt planerade att det inte ens går att gå på toaletten eftersom du då får arbeta övertid den dagen för att hinna med eftersom brukarna ska ha sin tid. Ofta är inte ens restiden medräknad i schemat även om du arbetar ute på landet.  Jobbar i en vikariepool så träffar "mina arbetskollegor" på våra APT, och så är hela kommunens hemtjänst tyvärr.

[Thiah]
6/10/16, 9:55 PM
#188

#186 jag är inte orolig men folk är alltid så gnälliga ;) #187 säg inte annat!

Annons:
Velinga1984
6/10/16, 9:56 PM
#189

Idag gick äldsta sonen på sommarlov, så nu är alla tre barnen hemma. Ser ingen vits att låta mellanpojken gå 15 tim/vecka under sommaren. Sambon går på semester vecka 28, så det känns nervöst och oro över att sysselsätta/aktivera barnen själv fram till dess.  Äldsta sonen fyller 12 i november, och kräver således mer än att plaska i en balja i trädgården ;) Imorgon är det som vanligt bara jag och barnen, bara de två små dock, eftersom sambon är bortlovad på jobb. Igen. Antingen arbetar han över på veckorna eller så är han upptagen med jobb antingen hemma eller borta. Längtar tills JAG kan få en paus från barnen, från vecka 34 ska jag få min tid varann fredag.  Det är lyx att kunna få ta upp träning igen :P

[TanatosNyx]
6/10/16, 10:20 PM
#190

#187 Jobbade inte på nuvarande orten, det var långt före jag flyttade hit :) Ja, vi hade det bättre än i stan definitivt. O här har inte direkt bästa ryktet, heh. Lämnar det så eftersom jag inte har egen erfarenhet, bara kollegeskvaller :)

JeFo
6/10/16, 11:18 PM
#191

Min syster skickade mig en länk då jag har PMS-besvär från helvete! Hade tid på Mvc veckan efter så kollade med henne då. Jag äter p-piller och ist för att sluta med dom och få mens så fortsätter jag bara… Tre månader utan mens nu, sååå skönt! Ingen migrän, inget chokladsug, inge depp och inget svängig humör med hemska tankar…. Tänkte ta mensen 3-4ggr om året ist nu. Grattis Sarah! Nu ska jag sova. Imorgon väntar match.

Sarah
6/10/16, 11:57 PM
#192

Tack för gratulationerna :) jobbat på avhandlingen i 6 år då det känns väldigt skönt att bli klar. Har en forskartjänst som väntar och får en trevlig löneförhöjning :) Ja middagen var hur kul som helst, men väldigt besviken på festmäklarfirman. Men men, lokalägarna bäst toppen så det blev super ändå. Tyvärr var Elva förkyld och hon var tvungen att vara med en del på middagen. Aldrig sett henne så gnällig och ledsen :( jättejobbigt, men svärmor tog henne en stor del av tiden och hon sov massor. Beslutades sen att E skulle åka och sova med svärföräldrarna på natten då jag kände att både jag och killen druckit för mycket. Så, när alla gick från festen gick jag och killen vidare ut, sen lånade vi en lägenhet och sov själva första gången sen E föddes :) sovmorgon, bakispizza och film i soffan, så gött! Men nu är vi alla tre sjuka.

Velinga1984
6/11/16, 10:18 AM
#193

#192 Grattis! Måste kännas konstigt att vara klar ? :P

Destany
6/11/16, 6:10 PM
#194

Idag fyller Oscar 3 år helt sjukt vad tiden gått fort. Vi har firat dagen genom att vara i hembygdsparken i Ängelholm o sen åkt Puttetåget och sen fikat o badat i havet. Nu har han o hans pappa bakat kladdkaka.

Sarah
6/11/16, 9:05 PM
#195

#193 tack :) hopp lite konstigt, men den tjänst jag får nu bygger på min avhandling, så jag kommer göra i princip samma sak i några år till :p Vår dotter är för tillfället världens förmodligen yngsta bulimiker… När det började klia i halsen nu när hon blev förkyld så började hon stoppa fingrarna i halsen. Nu gör hon det tills hon kräks flera gånger om dagen. Och hon skrattar av det…

Annons:
Ria74
6/11/16, 10:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#196

#192 Stort grattis! Vi är hos svärföräldrarna på västkusten och passade på att ta en promenad längs kusten och äta glass :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[TanatosNyx]
6/11/16, 11:40 PM
#197

#195 hon tränar bort kräkreflexen en del för att kunna äta större bitar och annan svårare mat. Vissa barn blir lite väl roade av fenomenet att kräkas och börjar göra det med flit. Det växer bort :)

Sarah
6/12/16, 12:20 AM
#198

Ahaa, aldrig hört talas om :) vad skönt att det är ngt normalt och inte bara en knäpp fix ide.

[TanatosNyx]
6/12/16, 11:58 AM
#199

Läste det någonstans i någon barnbok/folder för ett tag sedan, och det liksom fastnade i minnet just pga den detaljen att vissa barn verkligen verkar roade av det.

Undrar om det inte var på barnläkarsidan på nätet? eller i stora boken om barn eller dyligt.

Även större barn kan göra detta, de tränar ju i etapper allt eftersom kroppen förändras :)

fluffis
6/12/16, 9:11 PM
#200

Har umgåtts med svärföräldrarna idag och mår så jävla dåligt. Jag grät när jag kom hem. Jag orkar helt enkelt inte med dom. Det bästa vore om jag bara kan släppa det och gå vidare, men det är lättare sagt än gjort. Av bister erfarenhet av att må dåligt så vet jag att om jag inte gör något åt det så kan jag bli nertryckt i skorna ända ner till bottnen. Fast jag vet inte vad jag kan göra.

Sarah
6/12/16, 11:21 PM
#201

#200 fy så jobbigt, vet att du nämnt tidigare vad de gör som är jobbigt, men minns inte nu.

[WickedAlly]
6/13/16, 11:36 AM
#202

Idag ska jag på arbetsintervju, är ganska nervös faktiskt. Har aldrig varit på någon intervju tidigare, har mest trillat in lite här och där. Men det är ett jobb jag gärna vill ha så jag får försöka samla ihop nerverna och andas.

Annons:
fluffis
6/13/16, 5:57 PM
#203

Jag upplever mina svärföräldrar som väldigt omogna. 60 bast och allting kretsar kring dem sig själva. De kan inte sätta någon annan framför dem. Det är fel att vara annorlunda och allting är bara negativt. Igår handlade det om att man inte kunde vara vegetarian för då får man inte i sig allt man behöver. Vårt barn ska äta kakor och tårta och dricka saft, för det tycker ju farfar om. Och napp är inte accepterat. "Godisnappar är väl mycket bättre", sa min svärfar till Vibjörn och pekade på godisskålen. Sen så kunde jag ju sälja fler ormar för att min man ville köpa ett nytt modellflygplan så att det fick plats. Det är mest svärfar som håller på nu. Svärmor har lugnat sig sen jag blev arg förut och sa ifrån. Hon har väl insett att hon är väldigt ensam sen hennes mor dog förra året. Svärfar menar säkert inget illa och gillar att vara ironisk, dock är han en bakåtsträvare av rang, och jag har ingen energi över för det.

fluffis
6/13/16, 6:04 PM
#204

Åhh hoppas det går bra Ally!

Destany
6/13/16, 6:33 PM
#205

Håller tummarna att du får jobbet Ally Men vilka jobbiga svärföräldrar fluffis. Förstår att du inte orkar med dem. Mina svärföräldrar är oxå jobbiga men det e min mamma som håller på o tjata om Oscars napp o vad har det resulterat i jo att Oscar har nappen bara för att jäklas med sin mormor. Han är 3 nu o förstår mer o mer så när han ska träffa henne så tar han oftast 2 nappar med sig o sen använder han dem flitigt

JeFo
6/13/16, 8:25 PM
#206

Åh vad spännande Ally! Hur gick det? Tråkigt med jobbiga svärföräldrar! Vi har ingen kontakt med svärfar sedan många år. Han är i mina ögon en hemsk typ! Jag exploderade en gång och det var sååå skönt. Att ta skit i flera år helt utan anledning kan göra en farlig! Var på personalfest i helgen. Roligast på länge! Co-kart, rida tjur och bågskytte sedan mat och efter det goda drinkar. Väldigt behövligt!

[WickedAlly]
6/14/16, 9:14 PM
#207

Det gick bra, tror jag, haha. Ska tillbaka i morgon och träffa ansvarig för det område jag i sådana fall kommer hålla på med. Att jag ska komma tillbaka får man väl tolka som ett gott tecken i alla fall :)

Fluffis: Låter skitjobbigt rent ut sagt, jag gillar mina svärföräldrar men är ändå nöjd över att vi inte ses sådär jätteofta faktiskt..

JeFo: Åh, låter jättekul med personalfest :)
Kan tänka mig att det var ett trevligt avbrott i vardagen, speciellt nu.

fluffis
6/14/16, 9:23 PM
#208

Bra jobbat Ally! :) Det var ingen dålig fest med tjurridning och allt! :) Jag exploderade på svärfar för ett tag sen men det hjälpte inte. Som att prata med en vägg. Jag frågade om och om igen om han förstod vad jag sa men han bara pratade om sitt, så det tjänade ingenting till. Oerhört frustrerande. Det får väl bli att vi träffar dem mindre helt enkelt. Hoppas min man går med på det.

JeFo
6/14/16, 10:12 PM
#209

Ja det var ett välbehövligt break. Slog killarna i go-cart och vågade upp på tjuren som var gigantisk! Alltid velat testa sån men hade nog känts bekvämare utan publik, även om vi är ett tight gäng. Spännande Ally! Kommer säkert gå bra. Vi har haft intervjuer på jobbet och fått ta folk som är långt ifrån bra. Kommer de in bra folk vill man ta dem direkt! Så det kommer gå bra för dig! Lagom är bäst när det gäller det mesta, så även svärföräldrar. Mina är skilda och vi träffar bara svärmor som är helt ok om inte mer. Mina päron träffar vi rätt ofta men Ric är van vid dom och vi har samma syn på dom. Idag har vi legat vid poolen, fått till det och sedan blev jag serverad lunch. Är nästan rädd nåt hemsk ska hända när livet börjar kännas fint. Dumt och tänka så men ändå…

Annons:
[Thiah]
6/15/16, 7:02 PM
#210

Ibland undrar jag när jag fick en så stor unge? Han är praktiskt taget torr dagtid, han använder ytterst sällan vagnen, han klär på sig och av sig en del plagg. Han sjunger sånger, berättar och kommer ihåg och funderar. T.ex så har dom som är i ambulansen gått sönder och måste till doktorn. Doktorn lagar…

[WickedAlly]
6/15/16, 7:48 PM
#211

Tack fina ni :) När jag kom på avtalad tid idag så hade båda cheferna gått för dagen. Snopet.. Och rätt kasst. Men jag fick bekantat mig med tjejerna på området och lämnat lite uppgifter. Så nu ska de bara ringa. Annars ringer jag :) Thiah: undrar precis samma sak ofta, poff så var Wille stor.

JeFo
6/15/16, 9:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#212

Min stora tjej gillar slusch!

soundtrack
6/15/16, 10:15 PM
#213

#210 jag undrar samma sak. Alice har verkligen gått från bebis till barn under våren. Hon sjunger också massor, klär på/av sig själv allt mer (och korrekt, dvs tröjor och byxor hamnar allt oftare åt rätt håll och nu börjar hon till slut få in snitsen med skorna) och är väldigt envis överlag med att göra allt själv. Och pratar som bara den gör hon. 4-5 ordsmeningar nu och hon är aldrig tyst. Nu kan man fråga vad hon gjort på förskolan och hon berättar, det är så häftigt och roligt! Det enda vi inte riktigt tagit tag i än är blöjorna.. Hon kissar ganska mycket på pottan men det är vi som måste se till att hon kommer dit. Tänkte ta ett ordentligt ryck på semestern med det.

Sarah
6/16/16, 2:03 AM
#214

Inatt blir min första mer medvetna natt utan 11. Gaah, saknar henne så mycket, men samtidigt ska det bli så skönt att inte bli väckt av en liten väderkvarn :) Flög upp till Umeå imorse för att vara med på min bästa kompis disputation. Vi började på masterprogramet samtidigt och sen började vi doktorera samtidigt och nu har vi båda blivit doktorer med några dagars mellanrum. E sov borta efter min disputation, men då var jag så borta i skallen att jag inte orkade fundera så mycket på det, men nu, usch vad jobbigt det känns. Fått massa videoklipp under kvällen då hon leker på trampolin med pappa och jag saknar henne så!

JeFo
6/16/16, 3:19 PM
#215

Holly är kass på Språket än. Tre ord kommer och hon sjunger. Hoppas hon efter sommaren pratar betydligt bättre. Sitter i bakhuvudet att det går trögt. Man behöver sakna Sarah, det är jobbigt men behövligt. Jag känner mig tom utan mina barn, något saknas liksom. Ric kan koppla bort och av helt utan dom men jag lyckas aldrig riktigt. I helgen väntar Kolmården och hotell med släkten.

LoAEmma
6/16/16, 3:32 PM
#216

Ååå vad jag HAAAATAR spindlar!! 
Vet inte om de kommer in via altandörren eller nån annanstans men dom är stora ( i mina ögon) och dom kryper längs taklisterna! 
Jag dammsuger upp dem och sen ställer jag ut dammsugarn så får sambon kolla i påsen sen så den är död haha….dom dör va??

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Thiah]
6/16/16, 4:04 PM
#217

Min chef måste stänga ett dagis under ett år. Detta betyder att Joels grupp kommer öka från 13 till 16 barn under ett år. Samtidigt har Joel visat sig vara jätte känslig för förändringar i sin gupp. Hans bästa vänner flyttar(har egentligen redan flyttat) avdelning efter sommaren och han är helt förstörd när man lämnar. Jag vet en del av den personalen som kommer till Joels dagis från min chefs så jag håller tummarna för att en viss människa hamnar i Joels grupp. Och jag hoppas Joel kan, under de två veckorna tills sem, hitta en nya kompis i samma ålder som han kommer vilja se i augusti igen.

[TanatosNyx]
6/16/16, 8:02 PM
#218

Nej, spindlar brukar generellt sett inte dö i dammsugaren, de plågas tills de antingen hittar ut eller svälter ihjäl. Bättre slå ihjäl dem direkt i såfall.

[Thiah]
6/16/16, 8:21 PM
#219

#216 spindlar är harmlösa och tar myggen/flugorna. Jag hatar moyff och flugor så välkomnar alla spindlar(jag har iof en jägare hemma som tyvärr tar alla sorters kräk, både goda och onda)

Sarah
6/17/16, 8:10 AM
#220

Spindlar är ju nyttodjur, dem ska vara rädd om :)

LoAEmma
6/17/16, 3:12 PM
#221

Ja jag önskar jag pallade att fånga dem och släppa ut dem men jag har fobi och börjar typ gråta när jag ser en så det funkar tyvärr inte… Är sambon hemma fångar han dem och släpper ut dem, fast han också är lite rädd.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

jackiejohn
6/17/16, 4:23 PM
#222

LoAEmma, jag är som dig! Avskyr dom blir alldeles stel och letar flyktväg eller "vapen" 😁 Vet att de är nyttodjur och utomhus och i källaren låter jag dom vara, springer därifrån, haha! Men uppe i huset klara jag inte av det utan det blir flugsmälla, dammsugare eller vad jag kan få tag på…

[TanatosNyx]
6/17/16, 5:00 PM
#223

Jag lider med er :) jag är likadan med getingar… urk!

Annons:
LoAEmma
6/17/16, 5:02 PM
#224

Haha bra att jag inte är ensam jackiejohn! Flugsmälla var en bra idé😃

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Thiah]
6/17/16, 6:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#225

Det börjar bli långt… Har Svante(eller har jag helt fel namn nu.?) som inspiration. Hans mörka, vackra lockar . Och sen undrar jag helt ärligt på hur vi skulle få joel att sitta stilla en hel klippning…

LoAEmma
6/17/16, 6:27 PM
#226

Åh vilket hår!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Thiah]
6/17/16, 7:32 PM
#227

#226 Ja han har verkligen änglalockar. Maken har råttfärgat/brunt rakt, tjockt hår men joel fick äran att få min familjs hår . Han och morfar är de enda med de där rejäla lockarna.

[WickedAlly]
6/17/16, 9:45 PM
#228

Greta gris på Youtube och något gott att äta får iaf mina ungar att sitta stilla en hel klippning ;) På måndag ska jag provjobba, tjoho! Är så nervös dock, smäller snart av.

Sarah
6/19/16, 4:45 PM
#229

Lycka till Ally, blir säkert hur bra som helst. Ja sakna är bra :) brukar inte känna av det när jag jobbar eller är i stallet, men när vi roar oss utan bebis känns det lite jobbigt. Igår var jag och killen på fest utan 11 och det var också lite svårt, trots att vi hämtade henne påväg hem :)

[WickedAlly]
6/20/16, 1:55 PM
#230

Jobbet är mitt :D

Annons:
[Thiah]
6/20/16, 2:13 PM
#231

#230 grattis

fluffis
6/20/16, 2:36 PM
#232

Grattis Ally! Blev det hemtjänsten eller något annat? Ska maken vara föräldraledig eller hur gör ni med barnen?

malinroth
6/20/16, 6:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#233

#225 åh så söt! Finns ingen anledning att klippa av sådär fint hår! 😍 Det mesta av Svantes lockar försvann när jag klippte han men det lockar sig när det är blött och längst ner lockar det till sig lite så det kanske blir lite lockigare igen när det växer mer. :) #230 Grattis till nya jobbet!

[TanatosNyx]
6/20/16, 6:08 PM
#234

Grattis till jobbet ally!

JeFo
6/20/16, 7:01 PM
#235

Gratti grattis Ally! Sa ju att det skulle gå bra 😉 Vi är hemma efter 2 dagar på Kolmården. Var verkligen skoj! Holly åkte karusell och kollade in alla djuren med stort intresse. Bamseland med bamseteatern blev en favo! Skönt att då komma bort ett tag. Var till psykologen fredagen innan vi stack. Tillhörde rutin för "såna som jag". Han började med att berätta att man vanligtvis gick där 2-9 ggr. PANIK! Slutade iaf med att jag inte behövde komma tillbaka. Jag tänkte rätt, bra och vuxet så han var imponerad. Kul att man kan ibland! Tror det var bra för jag kan nog koppla av mer nu. Känt lite dåligt samvete över allt jag gör/gjort…

[Thiah]
6/20/16, 7:52 PM
#236

#233 :D

fluffis
6/20/16, 8:35 PM
#237

Jäklar vilket bajsinferno vi har haft idag. Vibjörn var duktig och bajsade på pottan. Jag blev uppringd av vårdcentralen och var lite distraherad. Tänkte att V kunde gå runt i badrummet utan blöja ett tag. Han hade ju redan bajsat. Han satte sig ner på golvet och verkade ganska nöjd så jag pratade vidare i luren. När jag vände mig om och tillbaka igen såg jag att det kom fram bajs under pungen så jag förberedde och blötte några tvättlappar. När jag tittade på V nästa gång hade han bajs på armen och var på väg att lägga sig ner på magen. Telefonsamtalet tog slut och jag fick snabbt av tröja och dregglis på V. Jag snabbade mig in till grovköket och slängde tröjan och dregglisen i tvättmaskinen. När jag kom tillbaka till badrummet så låg Vibjörn på mage och började bajsa IGEN. Jag tänkte att det här har ju spårat ut fullständigt. V hade nu bajs vid munnen och på de flesta ställen på kroppen. Jag tänkte att jag måste in i duschen med honom så jag satte honom där och satte igång vattnet samtidigt som jag började torka golvet. Såklart tog han upp slangen och började spruta vatten ut i badrummet men jag stoppade det ganska snabbt som tur är. Har sen torkat golv och duschat bebis i minst en timme idag. Lukten är fortfarande rätt så skarp i badrummet.

Annons:
Pontiac57
6/20/16, 10:45 PM
#238

#237 :'D haha låter inge vidare roligt men jag fick mig ett gott skratt :)

Destany
6/21/16, 2:35 AM
#239

#230 grattis till nya jobbet Nu har jag blivit tvåbarnsmamma. Fick en dotter igår 12.45. Blev helt chockad var så inställd på att få en pojke till. Allt gick bra o jag längtar tills Oscar kommer på besök idag. Längtar ihjäl mig efter honom. Hon är så lugn än sålänge o allt gick bra

fluffis
6/21/16, 7:26 AM
#240

#238 Bra att man kan glädja någon :) #239 Åhh, grattis!

[WickedAlly]
6/21/16, 5:09 PM
#241

#239 Grattis! :) Haha, fluffis din stackare :p Jag har fått jobb på chark -och delikatessavdelningen i en rätt stor mataffär. SÅ kul! Har jobbat inom restaurang sedan gymnasiet och hade väl ingen tanke på att fortsätta jobba med mat men jag dras dit hela tiden, och jag har insett nu att jag älskar det :))

Ria74
6/21/16, 11:16 PM
#242

#239 Stort grattis :) Du får berätta mer om förlossningen när du har tid och orkar. #237 Haha jotack jag vet hur det är ;) fast vi hade det snyggt utsmetat på kaklet på väggen med.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fluffis
6/22/16, 7:10 AM
#243

#241 Låter kul!

Destany
6/22/16, 9:45 PM
#244

#242. Vattnet gick i söndags kl 23.00 ringde in o de sa jag skulle vänta på värkar. De kol nästan medetsamma jag lagt på. Vid 1 ringde vi min mamma som skulle passa Oscar o kl 2 körde vi in. Hade 5 min mellan värkarna hela vägen in o när jag blev uppkopplad så avstannade allt. Var öppen 2 cm men jag fick stanna. Fick igång värkarna igen o sen började det. Höll på med riktigt starka värkar till kl 12 på dagen o 12.45 föddes Elin 4115 gr o 52 cm lång. Var helt slut o fattade inte att det var en flicka var helt inställd på att det skulle bli en pojke till. Denna förlossningen var värre än med Oscar men jag fick uppleva en naturlig förlossning så jag e nöjd. Men aldrig mer detta e absolut sista. Tog 14 timmar allt som allt. Nu e vi hemma kom hem idag o så skönt o komma hem igen.

Annons:
fluffis
6/23/16, 9:05 AM
#245

#244 Skönt att det inte blev en alltför utdragen process. Varför trodde du att det skulle bli en pojke? :) Hade dom sagt det?

Destany
6/23/16, 9:26 PM
#246

#245 nej jag vet inte varför jag blev chockad. Antar att jag sett mig själv som bara pojkmamma. Hade ingen känsla alls vad det var o vi ville inte veta på ul.

fluffis
6/23/16, 9:28 PM
#247

#246 :)

fluffis
6/23/16, 9:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#248

Det är roligt att plaska med vatten men ännu roligare att kasta ner grejer på decket :)

fluffis
6/24/16, 8:37 AM
#249

Vilken pissedag. Känns som om jag varit vaken halva natten och det har jag väl också. Känner mig ihålig. Det åskade både strängt och länge i flera omgångar och dum som jag är så var jag onödigt sur och negativ mot maken och vi hade en jobbig diskussion. Hoppas dagen bättrar på sig för vår del. Glad midsommar!

[WickedAlly]
6/24/16, 9:41 AM
#250

Grattis destiny! Kan till viss del relatera till känslan kring kön, förutom att jag fick en pojke också andra gången. Blir nästa en tjej kommer jag nog bli chockad, ser mig också som en pojkmamma nämligen. Fluffis: Ge maken en hård kram och hitta på något roligt, behöver bara vara något litet. Det brukar hjälpa för oss och vi har ju ändå haft det rejält skakigt ett tag. *** Nu har jag jobbat i fyra dagar och trivs så himla bra, känns som jag vart där en timme typ. Nästa vecka kör jag sex dagar, varav tre stängningar själv. Spännande men fasen skitläskigt. Men idag är vi lediga allihop och styr strax kosan mot Göteborg och Liseberg. Eller Universeum om det spöregnar. Trevlig midsommar allihop :)

fluffis
6/24/16, 10:03 AM
#251

Härligt att du trivs Ally! Är barnen med sin pappa när du jobbar? Ha så kul på Liseberg! Dagen blir nog bättre här vad det lider…tack för tipset.

Annons:
fluffis
6/24/16, 10:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#252

Varför i all sin dar köpte vi kyl och frys med handtag hela vägen ner!? :)

[WickedAlly]
6/24/16, 10:39 AM
#253

#252 För att de var snygga gissningsvis ;) Vi har en sån där liten med kyl uppe och frys nere så har samma problem. #251 Nix, de är hos svägerskan med familj. Ska vara det kommande vecka också men sedan har min mamma semester i fyra veckor och ska passa dem, och sen därefter tar Rasmus över. De har högsäsong på jobbet just nu (båtmontör) så han kan inte vara ledig.

fluffis
6/24/16, 11:13 AM
#254

#253 Haha, handtagen är snygga, alldeles sant :) Vad härligt att ni har sådana släktingar som ställer upp :) Skönt att det gick att lösa. Inte helt lätt att få föräldraledigt med kort varsel heller.

[WickedAlly]
6/24/16, 11:23 AM
#255

Ja, vi har en enorm tur :) Nä, nog för att hans chef är väldigt snäll och tillmötesgående men de behöver ju alla man på jobbet nu. Rasmus har jobbat över varenda dag denna veckan. Men till hösten, om jag får förlängt på jobbet så ska nog Rasmus vara hemma en dag i veckan i alla fall :)

Destany
6/25/16, 8:06 PM
#256

Vilken dag idag. Hade feber inatt så ringde 1177 o de sa jag skulle åka till akuten. Så har tillbringat halva dagen där o har början till infektion i livmodern. Läkaren ville lägga in mig men jag ville ej så kom hem med 2 doser penicillin o stränga order om att komma igen om jag inte blir bättre.

Velinga1984
6/25/16, 8:11 PM
#257

#248 Gillar Vibjörn sitt "vattenbord" ? Vi har ett likadant men tillhörande leksaker finns i sandlådan för bordet är bara roligt när man får hjälpa till att hälla upp vatten med vattenslangen eller vattenkannan.

fluffis
6/25/16, 8:47 PM
#258

#256 Herregud! Tur att det upptäcktes tidigt. Krya på dig! #257 Haha, det är kul att hjälpa till ju :) Ja, han gillar det men kanske inte så som man SKA leka med det :) Det roliga är att det går att flytta runt. Allt stort som man kan hålla i och flytta på är roligt. Stolarna i köket rör sig mer än de står still :D

Annons:
Velinga1984
6/26/16, 11:15 AM
#259

#258 Jaa, han kommer ofta "leka vattenbord" men sen när väl vattnet är uppfyllt så går han därifrån. Vi har lagt tunga stenar i benen så han kan inte flytta det :P Det är nog med grejor ändå ute på gräsmattan som ska flyttas på när man klipper gräset.

Åh, har ni ett sådant barn? ;) Vad kul, man vet aldrig vart möblerna tar vägen mer än att man ofta kan följa spåren på golvet.

Emelie-E
6/30/16, 9:21 PM
#260

Idag gick sonen sin allra sista dag på förskolan.. Det är helt sinnes att han huxflux bara sådär har blivit så stor! Snart dags för skola och allt vad det innebär.. Puh. Lika nervöst för mig som för sonen tror jag :P

Destany
7/3/16, 1:30 PM
#261

Det värmer i hjärtat o se hur glad Oscar är för sin lillasyster. Imorgon börjar sambon jobba igen e lite nervös för att vara själv med båda barnen. Gick upp 10 kg under graviditeten o nu ca 2 veckor senare har jag gått ner 13 kg.

[WickedAlly]
7/3/16, 5:40 PM
#262

Vi ska åka båt, har lovat Rasmus. Blir premiärturen med nya båten, men allt jag vill är att åka hem. Har inte hjärta att säga att jag hatar att åka båt.

Niini
7/8/16, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#263

Alltså hjälp! Redan tänder?! 😮 Var tvungen o börja kolla då han redan i sådär en månad legat med händerna i munnen mest hela tiden o även börjat dregla som en tok..

Emelie-E
7/10/16, 10:38 PM
#264

Är så galet trött på att vara den enda i familjen som tänker liiiite längre än näsan räcker.. Jag tänker framåt medan min man handlar i nuet. Nu sitter vi rejält i skiten för att han aldrig någonsin kan tänka sig att lyssna iaf med ett halvt öra på vad jag har att säga och ta det till sig.. Jag blir less! Jag vet inte vad jag ska göra just nu. Vi har noll pengar och inte mycket till mat i varken kyl eller frys. Tur mat finns till sonen och katterna iaf..

Destany
7/11/16, 9:25 AM
#265

Idag är Elin 3 veckor o jag överlevde den första veckan själv med båda barnen. Försöker få Oscar blöjfri o det går så himla trögt. Idag har sambon o jag varit ihop 5 år. Mycket har hänt på dessa åren o vi ska fira ikväll med tacos så vi får i Oscar nåt oxå:)

Annons:
[Thiah]
7/15/16, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#266
[WickedAlly]
7/15/16, 1:19 PM
#267

Vilken underbar frisyr :D Ser ut som en liten Emil

[Thiah]
7/15/16, 3:03 PM
#268

Han är som en också :p

JeFo
7/16/16, 11:43 PM
#269

Emil var rätta namnet! Så söt 😊 Har inte skrivit på ett tag. Varit mer el mindre terroriserad av försäkringskassan. De har verkligen kollat upp mig grundligt! Tyvärr helt i onödan för jag är så ärlig som man bara kan vara. Tyvärr har "de" tagit mer än 5v av min sjukskrivning känns det som. Hot om att inte få pengar gör inte livet enklare. Men nu är allt grönt och jag kan pusta ut. Varit 1v i Stockholmsskärgård med ett grönan besök. Holly gillade verkligen karusellerna och var så nöjd. Äldsta åkte allt och jag tog det jag klarade av… Hade fint väder en hel vecka så det kändes kanon. Nu är det husfix som gäller. Nya fönster håller maken på å sätter in vilket innebär städning för mig. Städat ur alla barnens rum grundligt och slängt massa. 11 kassor tror jag det blev. Helt galet!! Försöker få nån sak om dagen gjord så det inte bara blir slappande. Sommaren tycks ju gjort en paus så då får man vara nyttig. Imorgon har vi brunch inplanerad och sen bio med barnen. Idag var vi iväg och plockade jordgubbar och jag trodde Holly skulle spricka. Hon åt verkligen hur mycket som helst… Pratar non-stop gör hon också. Hon är aldrig tyst! Kommit igång med snacket riktigt bra nu på sista 2 veckorna.

JeFo
7/16/16, 11:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#270

Syns inte mem hela Holly var härligt dränkt i jordgubbar 😊

fluffis
7/17/16, 10:01 AM
#271

Jordgubbar, mums! :) Just nu känns det som om jag bara jobbar, är trött och jobbar… och Vibjörn bara skriker och skriker. Måtte de två tänderna komma snart. Igår kväll kom han inte till ro förrän tre timmar senare än vanligt. Han blir snart elva månader gammal och har haft besvär med tänderna alltid, utom några enstaka veckor typ. Känner mig utmattad och frustrerad just nu.

Destany
7/17/16, 3:01 PM
#272

Igår rensade vi hela förrådet o skänkte en massa utväxta kläder till någon hjälporganisation. Idag har vi bara slappat o gosar med barnen.

Annons:
[Thiah]
7/17/16, 6:10 PM
#273

Joels middag var pommes +ketchup idag. Så det så.. (Jösses så många mamma poäng jag har fått Iikväll)

fridaas
7/17/16, 7:58 PM
#274

#273 låter som Noels middag, mozzarella och creme fraiche blandat med vitvinsvinäger, lök och dragon. En pytteliten köttbit och ännu mindre potatisbit lurade vi i honom också.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Thiah]
7/17/16, 8:14 PM
#275

#274 skönt att jag inte är ensam. Jag har däremot fått o otroligt ont i magen av kvällens " bra" middag :( :(

fridaas
7/17/16, 8:16 PM
#276

#275 ajdå hoppas det går över snabbt!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[WickedAlly]
7/17/16, 10:24 PM
#277

Wilmer åt sås till middag han.. Möjligt att en pyttebit pulled pork slank ner men den var nog mikroskopisk i sådana fall. Sen åt han ett smörgåsrån till kvällsmat. Fattar inte hur han kan bajsa så mycket :p

[Thiah]
7/18/16, 7:32 AM
#278

#277 jag undrar samma emellanåt. Joel åt typ 1 liten korv häromdagen. Dagen efter bajsade han 2 rejäla lass. Bajs från vaddå??!!

JeFo
7/18/16, 5:42 PM
#279

Skrivit om flera ggr men det vill sig inte! Idag har vi städat ut lekstugan och gjort den fin. Hunnit med att göra sylt å marmelad också. Förmiddagen hade vi sol så då badade vi. Imorgon lovas kanon väder så håller tummarna för det! Holly äter just nu minimalt men bajsar ändå dagligen.

Annons:
JeFo
7/18/16, 5:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#280

😊

Destany
7/18/16, 7:53 PM
#281

Puh idag har barnen turats om o skrika. E helt slut i huvudet nu. Fick lämna in bilen på verkstad 5500 fattigare

JeFo
7/18/16, 8:04 PM
#282

Hur går det för dig å jobba Ally?

Ria74
7/19/16, 12:06 PM
#283

Sista semesterveckan för mig, var tog resten vägen tro?

Dottern är ledig 2 veckor till eftersom förskolan är stängd fram till och med v.31

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

soundtrack
7/19/16, 8:08 PM
#284

#283 Och jag har inte ens påbörjat min semester än! Jobbar denna veckan också.

Sarah
7/19/16, 8:44 PM
#285

Nu har jag varit ensam hemma i tre dagar och jag skäms inte ens över att säga att det är underbart skönt :p Saknar såklart bebis och killen massor, men det här är så välbehövligt. Min bästa kompis har varit här ett dygn och hängt, jag har tagit tag i sovrumsrenoveringen, jag har druckit massor av vin och sovit som en sten :) Idag äter jag chips och dipp till middag…

JeFo
7/19/16, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#286

Låter kanon Sarah! Man behöver sån tid för att uppskatta familjen ännu mer. Egentid är verkligen något jag måste lära mig ta mer av, blir en bättre mamma och fru av det! Varit en slappardag vid poolen. Mellantjejen ville göra tårta så vi gjorde en sån också, eller snarare hon… Holly är överallt! Tur det finns som Holly säger "Pippi & dicken" (Madicken). Lugnar iaf en stund. Hon sover middag på 2h också. Sen lägger hon sig 19 och sover till 9. Så ska väl inte klaga även om den vakna tiden går i 120…

Annons:
[WickedAlly]
7/19/16, 9:53 PM
#287

Vilken fin tårta :) Om Wille sover middag i två timmar så lägger han sig vid midnatt.. Och vaknar sedan vid sju igen… Så trött nu på att aldrig få sova ordentligt.

[Thiah]
7/20/16, 6:53 AM
#288

#287 vi verkar, peppar peppar, äntligen kommit över problemet med sömn. Joel har själv börjat sova enbart en timme nattsömn och sover sedan mellan 9-07.30 ungefär. Jag har aldrig varit så trött som nu, när man får sova :p

[Thiah]
7/20/16, 8:32 AM
#289

Vi fortsätter en ny snackistråd

JeFo
7/20/16, 8:34 AM
#290

Holly kollade nyss in Joel: "åh söt!" Det ska börjas i tid! Hade klockan på 8.30 idag. Känns som vi sover bort för mycket annars. Har inte sovit alls i natt… Vet inte vad det var…

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: