Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 4944 ggr
SoeN
2016-02-18 22:03

Andedräkt

Hejsan! Vår dotter på 7år får lätt dålig andedräkt. Hos tandläkaren sa de snabbt något om att kosten kan orsaka det, som starka kryddor etc. Men vi hann inte prata så länge. Och stark mat, eller överdriven äter hon inte. Kan hon vara känslig mot gluten eller mjölkprodukter? Har ni tips/erfarenheter?

Annons:
[AnimeV4]
2016-02-18 22:16
#1

Jag tänker på att det skulle vara någonting nere i halsen. Om det är halsmandlarna eller något annat minns jag inte🤔

Ria74
2016-02-18 22:46
#2

Äter man mycket ost vet jag att man kan få dålig andedräkt.

Hål i tänderna också, men det antar jag att tandläkaren har kollat så det inte är.

Beläggning på tungan kan också orsaka lukt annars.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

AnnaFagerell
2016-02-19 06:54
#3

Dålig tarmflora ger dålig andedräkt. Köp laktobaciller/goda tarmbakterier på apotek eller hälsokost till henne för att ge henne en bra tarmflora så ska du se att problemet försvinner

Medarbetare på djurskydd.ifokus

SoeN
2016-02-19 10:26
#4

Tac för era tips! Ja kanske kan tarmfloran påverka också. Tack!

frejaspluto
2016-04-17 16:48
#5

Jag tror att det är dålig tarmflora, kan vara hål i tänder kan ge dålig andedräkt, starka kryddor? Det var nytt , vi käkar mkt stark mat, absolut inte varje dag, inte så starkt så man måste dricka flera kg vatten ! 😊😄 Hittills har vi inte dålig andedräkt. Dålig matcirkel , (dålig mat kan ge dålig andedräkt, )

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Aleya
2016-04-17 17:27
#6

Jag fick dålig andedräkt av bananer och mjölk. Jag har slutat med dessa två saker och nu har jag sällan dålig andedräkt

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: