Annons:
Etikett04-barn-3-5-år
Läst 2208 ggr
Emelie-E
2016-02-13 12:06

Magsjuka

Vad kan man erbjuda sonen att äta? Det enda han säger att han vill han är chips, men det är väl inte helt bra att ge? Han spydde senast i natt efter ett uppehåll på 16.5 timme så trodde verkligen att skiten var över..

Annons:
Trixter
2016-02-13 12:10
#1

Chips är kanske inte så nyttigt men bättre än inget, dessutom innehåller det salt som kroppen behöver efter kräkningar.

Risken är väl att det retar magen ännu mer. Men testa lite till att börja med :)

_Fisken
2016-02-13 12:15
#2

Coca-Cola som fått stått ett tag så kolsyran har farit ur (det mesta av den) är klart det bästa.  Fyra döttrars magsjukeperioder har prövat oss i flera omgångar och Colan har visat sig vara oslagbar.
Givetvis ska det vara riktig Cola o inte Zero eller light. Det är sockret han behöver - och vätskan.

Emelie-E
2016-02-13 12:23
#3

#1 Lite så jag känner också, bättre än inget och jag gissar att han är sugen på det pga saltet. Så jag får testa :) #2 Ja, avslagen Cola fick jag också som liten. Gav honom lite nu faktiskt :)

Bill&Bull
2016-02-13 12:28
#4

Coca Cola, yoghurt eller kräm, gärna blåbärskräm/saftsoppa då det är stoppande, rostat bröd är bra också. Vätskeersättning kan vara bra att dricka med.

||My Love For Animals Is Immortal||

Staffan
2016-02-13 12:33
#5

Så här brukar jag och min lilla Jonathan göra:

Det är tokviktigt att börja dricka/äta försiktigt.

Man ska inte dricka mer än en klunk vatten åt gången. Typ var femte minut. Ta det lugnt med annat än just vätska i början. När jag känner att det fungerar med vattnet brukar jag ta salta pinnar och peta bort saltkornen (för att det inte ska bli för mycket salt). En salt pinne var femte minut. Det passar perfekt att sitta och titta på tecknade filmer (typ Kalle Anka), de är lagom långa, mellan varje film tar vi en klunk vätska och en salt pinne. De är ju lite roliga att knapra på också… :)

Hoppas att det fungerar lika bra för er som det brukar göra för oss!

// Staffan

Ps. Det finns massor av tecknat på Youtube.

[Thiah]
2016-02-13 13:37
#6

Här i Finland är ser fanta och inte cola som gäller, bara så ni vet ;),

Annons:
Ria74
2016-02-13 15:37
#7

Gissar också på att det är saltet, när jag själv var sjuk som barn längtade jag alltid efter pommes frites.

När dottern är magsjuk brukar hon få bestämma vad hon ska äta. Vill hon ha chips så får hon prova några är det glass hon vill ha så testar vi det (gärna saftis) , jag ser hellre att hon äter något än inget alls så det kommer igång igen. Sen skit samma om det är nyttigt eller inte. Det kan vi ta sen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Emelie-E
2016-02-13 22:14
#8

Tack för alla svar :) Har inte fått i sonen mycket alls idag förutom vätska. Hoppas han är piggare imorgon.

Upp till toppen
Annons: