Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 3392 ggr
fackdack
2016-02-09 02:42

Knöl i bröstet!?

Hej jag är en 22 årig 2 barns mamma som har ett litet problem efter andra födseln. Efter två veckor då min minsta kom har jag upptäckt en knöl k bröstet. Min man säger att det är efter mjölken. Ja exakt där knölen är ömmar det i bland. Men nu börjar jag undra om det verkligen är det då det är 2 år sedan nu? Jag har dock aldrig tar mig tiden att kolla upp det hos en Docktor och nu är jag gravid med vårat 3e barn. Och på varje kontroll glömmer jag dock bort det. Men tänkte höra är det kanske någon mer som har / haft det? Behöver det vara bröstcancer som jag är väldigt rädd för att det kanske är? Och är det isf farligt för barnet i magen?? PS tror jag var på väldigt väldigt fel annons / grup vad jag la ut denna tråd men visste inte var?

Annons:
Honestyisdead
2016-02-09 02:47
#1

Oftast är det ofarliga fettknölar. Men kolla upp det. Jag tror inte barnet påverkas så länge man inte behandlar eventuell cancer.

Ria74
2016-02-09 07:36
#2

Ring vårdcentralen och kolla upp det. För många år sen hade jag en knöl i bröstet som berodde på en tryckning av bygeln i min bygelbh så det behöver inte vara cancer.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[TanatosNyx]
2016-02-09 08:12
#3

Så lång tid efter Amning ska man inte ha besvär, du måste kolla upp det.

TjockaBerta
2016-02-09 20:07
#4

Gå gå gå till en läkare. Jag är opererad för en ofarlig knöl. Men det hade blivit farligt om jag inte hade gått.

>>>Malum domesticum<<<

fackdack
2016-02-13 01:18
#5

Tack så jätte mycket för alla svar! Har bestämt mig att ta upp det nästa vecka så får jag se hur det går

JeFo
2016-02-14 15:29
#6

Med barn nr 1 av 3 fick jag två knölar i ena bröstet. Fick åka in och suga ut dessa för de hade aldrig försvunnit annars sa dem. Blev nå mjölkcystor typ… Ärtstorlek på dom. Aldrig hört nån annan som haft det men jag lyckades få det. Skulle iaf kolla upp det om jag vore du.

Annons:
fackdack
2016-02-28 21:23
#7

Tack var hos doktorn förra veckan hade vist två knölar en liten och då sa han det behövs inte kollas upp sen kände han den andra han sa gå så snabbt du kan på mamografi han sa att knölen är lite större en ett xl egg ja då har man beställt tid dem ville att jag skulle komma på min dotters födelse dag men neee tänker inte ta min tid på hennes dag. Så onsdag nu har jag tid ska bli intressant och se vad det är. PS är ju i utlandet så hoppas på inget farligt haha ;)

Ria74
2016-02-28 21:33
#8

Bra att du kollar upp det :) Dom flesta knölar är helt ofarliga så de hoppas vi på . Berätta gärna hur det går på onsdag.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fackdack
2016-03-02 21:32
#9

Hej var där i dag utan att få veta något. Fick veta att det var 4 små knölar i samma bröst med… Dem sa att jag skulle besöka läkare så fort som möjligt. men det kan jag inte förens näst nästa vecka. Så då beställer jag tid och kollar upp mera vad det är. PS dem sa att dem små är inget men den stora bör så fort som möjligt kollas upp. Så får hålla tummarna :) aldrig tänka negativt :)

Ria74
2016-03-02 21:58
#10

Det är säkert ingen fara, men försök att kolla det så fort som möjligt. Om inte annat för att själv slippa fundera på vad det kan vara.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: