Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 675 ggr
lkmf
1/31/16, 7:34 PM

tips om hur jag ska få vantarna att sitta på

Min 6 veckor gamla son lyckas få av sig vantarna ett antal gånger när vi är ute i vagnen vilket resulterar i kalla händer, Undra om det är någon som har nått tips om hur jag ska få dom att sitta kvar?

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Annons:
[Lummer]
1/31/16, 7:41 PM
#1

När mina var små fanns korta resår band med "hängsel spännen" Som man nöp fast i jackärmen och vanten. Fanns på alla barn butiker typ. Gjorde såna själv med långt band att dra innanför jackan och fäste i varje vante. Finns säkert att köpa mdd.

tlover
1/31/16, 9:25 PM
#2

Du kan testa att ta en garnbit, lika lång som armarna och över ryggen. Fästa den i båda handskarna och dra det hela genom ärmarna på overallen.

Är den lilla parveln nog livlig räcker inte alltid det däremot.

l'm back

[TanatosNyx]
1/31/16, 9:29 PM
#3

Vi fick köpa "dagisvantar" i storlek två år. Visst de går upp till armhålorna på Alvin men nog sitter de kvar alltid… 😃 och räcker förhoppningsvis ett tag!

[Thiah]
2/1/16, 5:41 AM
#4

#2 det där är effektivare än klämmorna på halvstora barn. Sätter du handskarna under ytterkläderna? Det kan hjälpa. Annars har du fått nra tips här i tråden :)

fluffis
2/1/16, 10:29 AM
#5

Ytterligare förslag är att använda en overall där vantarna är "inbyggda", typ denna: https://www.google.se/search?q=vinteroverall+bebis&biw=800&bih=1280&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiDtv-Mn9bKAhXJBSwKHcjDDU4Q_AUIBigB#imgrc=qtYBPLr74PHw4M%3A Ett annat förslag är att bära bebisen instoppad i bärsjal så att bebisen inte behöver några ytterkläder förutom mössa.

Intehärutandär
2/2/16, 4:50 AM
#6

Jag hade bäbis-vantar på både mig och min son. Dvs snöre som man drar genom overall/jackärmarna som sitter ihop med vantarna. Bara att knyta en ögla i ryggen, så de sitter lagom spänt.

Annons:
lkmf
2/2/16, 4:40 PM
#7

#5 Har overaller med inbyggda vantar men då det varit rätt varmt och an blir för varm i dom i vagnen så har han  jacka när vi går ut just nu och ligger med filt i vagnen annars ås är det en bra i de..:)

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Upp till toppen
Annons: