Annons:
Etikett10-amning
Läst 932 ggr
tlover
2015-12-06 21:34

Läckande bröst, igen?

Efter att knappt ens ha haft problem med läckande bröst under Amning så har mitt ena bröst helt plötsligt börja läcka bara jag ligger på sidan eller något ligger mot bröstet. Är det normalt?

Jag har influensa nu om det spelar roll? (och dottern är 10½mån)

l'm back

Annons:
fridelfina
2015-12-06 21:41
#1

Tror det är fullkomligt normalt! Tycker du att mjölken ändrat kvalitet nu när du är sjuk? Kanske den blir tunnare och därmed lättare att läcka?

Nu är det länge sedan jag var gravid och ammade, men har för mig att samma fenomen uppträdde….. det känns liksom bekant 🤪

 
 

tlover
2015-12-06 21:43
#2

#1 Jag vet inte om det är vattnigare men det bröst som det läcker från blir jättesnabbt knöligt, det är väl den förändring som jag märkt.

l'm back

fridelfina
2015-12-06 21:51
#3

Aha, du håller på att få mjölkstockning! Värme är medicinen då! Sätt dig i duschen och spola varmt vatten på bröstet, det är bra att det rinner ut mjölk!

 
 

JossanH
2015-12-06 23:04
#4

Jag tycker att mitt ena bröst läcker mer än det andra nu när jag bara ammar nattetid. Tror det beror på att brösten blivit mindre men ena ammas det mer på så det blir mer knöligt som du beskriver då det fylls mer än det andra. Och det är det som läcker lättast.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: