Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 919 ggr
Sparven88
2015-12-03 22:29

Kudde. Inte kudde.

Min son är nu 3.5 månad. Han har aldrig haft kudde, men nu på sistone har jag märkt att han har svårt att hitta en skön position för huvudet. Han lyfter heka tiden på huvudet när han ska sova, så idag fick han testa att ligga på kudde. Till saken hör att det inte är en så värst tjock kudde utan en mjuk kudde som ger stöd. När började ni använda kudde till era kottar? Finns det några "regler"?

Annons:
Lilolizeit
2015-12-03 23:37
#1

Min son har haft kudde sen vi kom hem från sjukhuset. Jag köpte en mjuk som skulle passa från nyfödd. Här är en länk till den kudden och dom har en del "kudd-info" där också. :)

http://www.minimundus.se/artikel.php?kid=103-176&mall=lista.php&id=1410

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

JossanH
2015-12-04 08:05
#2

Första använde kudde en del från början, andra har ammat så frekvent att jag inte orkat böka med kudde i sängen så hon har aldrig haft det och har fortfarande inte snart 17 månader gammal. Men å andra sidan ammar hon fortfarande väldigt frekvent nattetid.

Sajtvärd på Iller.ifokus

fluffis
2015-12-04 10:05
#3

Min son är lika gammal som din TS. Han började med kudde när vi flyttade honom från babynest till spjälsäng för ungefär en månad sen. Det funkar bra men på morgonen brukar han ligga nedanför kudden. Sprallebusen :)

soundtrack
2015-12-04 13:10
#4

Dottern fick kudde när hon började sova i spjälsängen vid 1 års ålder. Innan dess samsov vi och hon ammade ofta på nätterna så det funkade inte med kudde då. Hon hade det dock i vagnen.

Sparven88
2015-12-04 14:40
#5

Det är så himla olika. Vissa säger att de inte bör använda kudde pga psd, så min knodd har som sagt aldrig haft kudde. Men som jag upplever det nu ser det nästintill obekvämt ut för honom när han ska sova. Han vill alltid somna på sidan och det ser ut som att vinkeln blir så konstig för huvudet. Ska testa med kudde nu till hans middags-lur och se om han hillar det :)

Amoz
2015-12-05 22:57
#6

Min bäddade dom med kudde till på neo och jag har fått höra att det minskar risken för psd så han har alltid haft det (men på morgonen ligger han oftast nedanför den ^^)

Annons:
Sparven88
2015-12-05 23:28
#7

#6 Jaha.. tänk om alla kunde säga en och samma sak? Haha, ja det är väl inte det lättaste för dem att ligga kvar. Hur gammal är din knodd nu? Får väl sluta att schåpa mig och faktiskt låta honom sova på den. Han verkar ju tycka det är skönt. :)

Amoz
2015-12-07 10:16
#8

#7
Nä det är inte lätt att veta vad man ska ta till sig och inte.
Han är 3 månader :)

Upp till toppen
Annons: