Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 2035 ggr
xina10
2015-11-23 19:34

Tv-spel och åldersgräns 😳

Hej på er, nu vill jag veta hur stränga ni är som föräldrar när det gäller att köpa tv- spel till era barn. Jag är själv väldigt hård när det gäller att köpa spel som har åldersgräns. Men så klart så spelar alla andra barn dessa spel enligt 12 åringen och jag vet att det finns en del barn som får och jag tycker det är fel. Är jag nojjig? Varför är där en 18 årsgräns när 12 åringarna spelar spelen och även yngre. Har ni koll på detta? Jag vet en del som säger att min pojk klarar av att spela dessa spel,men hur vet dem det? Det värsta är ju att när pojken var hos en kompis så spelade de ett av dessa spel och då sa jag att om de ska "leka" så får de göra det hemma hos oss.Vad tycker ni har ni någon erfarenhet av dett? Jag är ny har på "barn i fokus" och ser fram emot att läsa era inlägg.

//Jonnix

Annons:
Fridaaaa
2015-11-23 19:37
#1

Nu har jag inga barn men jag tycker det beror helt på spelet.
Men en 7 åring hade jag inte låtit spela 18årsgränsspel t.ex

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

xina10
2015-11-23 19:45
#2

#1 Gta heter det ena och det är ett riktigt vedervärdigt spel så det får de inte spela iallafall, det andra som jag vet de vill ha heter Call Of duty och det vet jag inte så mycket om.

//Jonnix

Katniss
2015-11-23 19:47
#3

#2 Call of duty är ett krigsspel, tredje världskriget tror jag

R.I.P. Anton 💔

lollynonna
2015-11-23 19:54
#4

Jag har spelat både gta och call of duty, och jag tycker inte att det är så hemskt egentligen. Eller jo det är hemskt att det fins spel där man dödar folk,men jag försår inte riktigt alla som säger att man påverkas av det. Jag påverkas inte av spelet och inte heller någon av mina kompisar, vi ser det bara som ett spel. Mina föräldrar bryr sig inte om åldersgränsen,de bryr sig mer om innehållet av spelet. Dock så får jag spela vad jag vill. Många som är bara 7-8 år spelar gta,men jag förstår om du inte vill att ditt barn ska göra det. Du kan ju prova att spela det själv och se om du tycker att det är något ditt barn ska få göra eller inte.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

xina10
2015-11-23 20:06
#5

#4 Nä jag tror inte att de flesta påverkas av spelen men man kan ju inte förutspå att de inte gör det, sådant kanske man inte märker förrän barnet blivit vuxen. Men jag tycker det är bra att föräldern kollar vad det är för spel iallafall så de vet vad barnet spelar, och att föräldern talar om varför de inte vill att de spelar spelet och inte bara säger nej.

//Jonnix

lollynonna
2015-11-23 20:39
#6

#5 Ja precis, det tycker jag också :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
[Thiah]
2015-11-24 05:03
#7

Gta är nog ganska vidrigt tycker jag fast jag spelar det själv. Sådana spel skulle nog joel få spela med någon av oss om han prompt ska spela. Däremot har jag inget emot krigsspel eller "rena" skjuta spel . Så jag skulle hellre låta honom spela call of duty än gta. Men jag skulle nog aldrig köpa spel med 18 som åldersgräns. Så jag tycker du gör rätt i att stå på dig

Upp till toppen
Annons: