Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 4920 ggr
Sparven88
2015-11-18 00:05

3 månaders vaccination

Hej! Idag fick sonen sin vaccination. Han blev trött och sliten. Framåt 19 tog vi tempen, då han hade 39 grader. Fick alvedon och käk. Sen somnade han igen. Hur länge sitter den här "vaccinationsfebern" i? Han vaknade nyss och var jätteledsen, fick mat och sen somnade han igen. Jag hoppas han får ro att sova inatt. Det står att man ska ge alvedon var 4-6 timme. Han fick sin 19.25 ungefär, så måste ju vara OK att ge honom en till om det snart skulle behövas? Behöver jag säga att det är första barnet..? ;p

Annons:
Ria74
2015-11-18 00:22
#1

Molly var dålig knappt ett dygn första vaccinationen har jag för mig. Ja, det går bra att ge honom alvedon igen nu om det behövs.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

JossanH
2015-11-18 22:08
#2

Läs bipacksedeln är mitt råd. Sök på FASS. Där står viktiga saker som man ska vara uppmärksam på, vad de som tillverkat läkemedlet anser är normalt och inte. Alla borde (ska egentligen) läsa bipacksedeln innan sköterskan ger sprutan. Såg förresten nu att tråden skapades i natt. Hoppas allt gått bra under natten!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Anonym
Anonym
2015-11-19 00:30
#3

Jag hade varit försiktig med paracetamol om jag vore er. Om ni läst om David på aftonbladet som nästan dog av det. Jag känner familjen mycket väl och nu har det börjat funderas om det hade att göra med att han tagit vaccination några dagar innan som gett utslag på paracetamolen. Ta hellre ipren eller låt era barn få ha feber, den lär ju gå ner av sig själv.

fluffis
2015-11-19 16:17
#4

Mitt barn fick 3-mån-vaccin i eftermiddags. Han somnade i bilen på väg hem. Blev hungrig, fick mat och sover nu igen. Barnsjuksköterskan sa att antingen brukar de sova mycket eller få feber. Hoppas det går förhållandevis smärtfritt för oss. Hur går det för ditt barn nu TS?

[Thiah]
2015-11-19 17:05
#5

Joel reagerade inte alls på första vaccinet. Så inget behöver hända

Lilolizeit
2015-11-19 17:26
#6

Min son har fått tempökning, men legat runt 38 grader både vid 3 och 5 månadersvaccinet. Han har också varit trött första dygnet.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Sparven88
2015-11-19 21:26
#7

#4 Ja, knoddas fick ju sprutan i tisdags. Igår och idag har han varit ömsom glad och ömsom hysterisk. Jag har inte alls känt igen honom idag. Ringde 1177 för säkerhetsskull, och hon skickade iväg oss till en jourläkare för hon tyckte att "det borde gått över nu". Väl hos läkaren säger han att det måste ha varit en oerfaren sköterska på 1177, för det här är inget konstigt alls. Han menade på att barnen kan känna sig trötta och ömma i kroppen några dagar efter, de "får" ju lite av sjukdomarna i sprutan. Så, nu har knoddas fått en alvedon, har äntligen kunnat komma till ro och sover nu själv istället för som ett plåster på mig som han varit hela dagen. Hoppas han är piggare imorgon!

JossanH
2015-11-20 09:18
#8

Feber beror ju på en hjärnretning så ibland tar det lång tid för barnet att återhämta sig. Har en vän vars bebis blev personlighetsförändrad av 3 mån sprutan. Det höll i ett par månader.. Tycker det var bra att sköterskan på 1177 tog det på allvar. Ihållande gråt mer än 3 timmar eller feber över 40grader anses som anledning att avbryta vaccinationsprogrammet (FASS).

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sparven88
2015-11-20 11:52
#9

#8 Absolut var det bra av sköterskan att ta det på allvar, men hon kunde ju ändå nämnt att det kan bli så här efter sprutan. På henne lät det som att något var jättegalet. Men som läkaren sa igår; hellre 1000 barn för mycket än 1 för lite. Idag är knoddas gladare och kan komma till ro och sova själv.

Sarah
2015-11-24 01:24
#10

Elva hade lite feber på eftermiddagen, samma dag, sen var det inget mer.

Upp till toppen
Annons: