Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1514 ggr
sunflower185
2015-11-07 16:50

Strulig nattning, sovit hela dagen?!

Hej,

Efter en lite strulig nattning igår när gubben skulle natta vår nästan 6 veckor gamla dotter, har hon nu sovit nästan heeela dagen. Igår kväll gav gubben henne flaskan runt 22-tiden, men hon somnade först runt 02.30! Då hade hon varit vaken i säkert 6 timmar totalt. Sen sov hon ända till kl.11, hon som normalt vaknar med 2-3 timmars mellanrum på natten! 

Genast efter att hon vaknade ammade jag henne i över en timme, sen tog gubben henne på vagnpromenad. Hon vaknade när de kom hem, men hon var fortfarande väldigt trött så jag lade henne i spjälsängen och hon har sovit i över 4 timmar nu…

Så, på ca 20 timmar har hon ätit TVÅ gånger…??! Bör jag oroa mig?? Hon går annars fint upp i vikt.. Jag som äntligen tyckte att vi började se en någotsånär dygnsrytm hos henne, men pga den struliga kvällen/natten känns det som om det blev "förstört" . Vid det här laget borde hon normalt ha ätit 3-4 gånger redan, men hon har bara ätit EN gång idag ännu…

Annons:
fluffis
2015-11-07 18:42
#1

Hehe, förlåt men jag kan inte låta bli att skratta lite för jag känner så väl igen det där. Jag gillar själv rutiner och struktur men så fort jag tror att sonen på 2 1/2 månad fått en rutin så ändrar han sig igen. Jag får träna hårt på att ta det lugnt och bara "go with the flow" :) Men fy vilken jobbig natt ni har haft. Hoppas att det var något tillfälligt och att det rättar till sig igen. Kollat så att hon inte har feber? Min son hade det häromdagen och det strulade till mat och sömn lite.

[TanatosNyx]
2015-11-07 19:34
#2

Jag lovar, du kommer slita håret etter värre framöver när de matstrejkar värre 😉så länge hon kissar och verkar välmående så är det helt normalt.

Du kommer både se och märka om hon blir dålig och ni behöver söka vård. Då slutar hon kissa, blir blek och slapp.

Upp till toppen
Annons: