Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1702 ggr
Ria74
2015-11-01 14:45

Vad får era barn i julklapp detta året?

Sitter och funderar på vad julklapparna ska innehålla och tänkte vi kunde tipsa varandra om vad man kan tänkas köpa.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Ria74
2015-11-01 14:47
#1

Dottern kommer att vara ganska exakt 2,5 år så hade tänkt att det blir böcker, kritor och målarbok, en bondgård med tillhörande djur bland annat.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Aleya
2015-11-01 14:57
#2

Vill bara säga att har du nära till toys r us eller orkar kolla på deras sida så är det 25% på allt utom ex konsoler idag. Jag har inga barn i närheten. Men har köpt lite Barbiedockor åt mig. ;) Är samlare så det är därför. ;)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Thiah]
2015-11-01 15:57
#3

Joel ska få ett parkeringsgarage som vi troligtvis köper tillsammans med farmor. Annars har jag tänkt på böcker. Blir inte så värst många julklappar i år. Mormor och morfar köper kanske en . balanscykel

Destany
2015-11-01 17:13
#4

Oscar får stora lastbilar o ett parkeringsgarage o en sån rittavla som man kan sudda av oss.

typjessica
2015-11-01 17:50
#5

Min son är 2 i januari och vi har bestämt oss för inte börja skämma bort honom vid massor av julklappar. Så av oss ska han få en kartong med små bilar, vattenfärg och ett bord med två små stolar till :)

Emelie-E
2015-11-01 18:30
#6

Der blir nog mestadels lego skulle jag tro. Och om man nu inte skulle lyckas få tag på det så blir det kanske en lite dyrare radiostyrd bil. Hade önskat att sonen var intresserad av pyssel och målargrejer och sånt men det är han inte! Rätt svårt i år att veta vad man ska köpa faktiskt. Speciellt när han fyller år lite mer än en månad innan.

Annons:
johan
2015-11-01 18:33
#7

#6: Ska du köpa Lego kan jag rekommendera Webhallen.com och Skavileka.se. Vi köper ganska mycket Lego och dessa två butiker är i princip alltid mycket billigare än övriga butiker. T ex så köpte vi idag en modell som på Lekia och ICA Maxi kostade 299, men som på Webhallen kostade 249.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Emelie-E
2015-11-01 18:44
#8

#7 Tack för tipset! Ska kolla in det direkt :)

jackiejohn
2015-11-01 18:59
#9

Dotter fyller 1år nu i slutet på november så i födelsedagspresent får hon en bok som man stoppar in ena handen i så blir det en "levande" gose kossa (kossan som sagan handlar om) den är från 10 månader så hoppas vi kan mysa med den hon gillar att sitta i knät när man bläddrar i sagoböcker. Och så får hon byggklossar :) I julklapp kommer hon få kläder och kanske nåt annat litet skoj om jag hittar nåt…stor familj här så när mormor,morfar,farmor,farfar, moster,morbror, farbror m.m alla vill ge nåt i julklapp så håller vi hellre igen lite med det :)

[TanatosNyx]
2015-11-01 22:18
#10

Vi funderar på något med babblarna åt Alvin. Men vi får se.

[WickedAlly]
2015-11-01 22:29
#11

Wille kommer vara ett år och 8 månader vid jul och av oss får han en eldriven MC och ett polisgarage med tillhörande bilar. Tror inte han kommer få mer på julafton av oss. Vi har stor släkt som är duktig på att skämma bort honom.

Men han får bland annat kritor, vattenfärg och såpbubblor i sin paketkalender :)

David kommer bara vara fyra månader och till honom köper vi nog ingenting, på sin höjd lite kläder möjligtvis.

fridaas
2015-11-02 09:51
#12

Vi har ingen aning vad barnen ska få. Eller Noel får nog en bil eller traktor då det är favoritleksakerna nu, men Alwa, ingen aning. Hon har så mkt. Behöver gå igenom och rensa ut bland hennes leksaker så kanske vi kommer på något. Hon har inte riktigt ro att sitta och rita, pyssla eller läsa så.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

ewelines
2015-11-02 10:09
#13

VI funderar på ett litet bollhav till vår dotter som då kommer vara 8 månader. Annars blir de nog någon annan kulig och utmanande leksak bara. Hon har också mycket släkt runt om sig så hon kommer få så de räcker o blir över av dem 😉

Annons:
malinroth
2015-11-02 16:45
#14

Svante blir två i februari. Tror han får lite duplo i julklapp. Han leker med det mesta så jag hade kunnat ge nästan vad som helst tror jag. Däremot har vi ganska liten lägenhet så det blir inga stora saker. Men duplo tar liten plats, han gillar att bygga och leka med det och han ha glädje av det länge tänker jag. Sen får han väl lite klappar av släkt och vänner gissar jag, men jag hoppas det inte blir så mycket.

malinroth
2015-11-02 17:51
#15

Har förresten köpt en Pixikalender åt honom också. Han är ju egentligen lite liten för att förstå en adventskalender men vi läser mycket och han älskar pixiböcker så när syrran fick in såna på sitt jobb kunde jag inte låta bli att köpa en. Mysigt att läsa en ny liten bok varje dag fram till jul även om han inte förstår vitsen med själva kalendern. 😊

Intehärutandär
2015-11-03 10:05
#16

Sonen fyller runt första advent varje år, så dyrare saker blir hopslagna då jag är den enda han får av. I år vill han ha en slant för att spara ihop till ett xbox one. Har köpt lite vintage samlarsaker också. Dottern får en liten gran med belysning. Kanske tomte på sin grav.

jmkforlajjf
2015-11-04 11:20
#17

Då min dotter älskar både lego och dockor, så har jag beställt en babyborn docka och sen ett lego paket med typ 70 bitar. Även ett förkläde, som hon tjatat om att hon vill ha, vet dock ej varför haha! Någon idé hon fått från dagis ;) hon är 3 år :)

Minnix
2015-11-05 18:03
#18

Milo kommer att vara runt 7 månader så jag tror inte att han bryr sig så mycket faktiskt, men han kommer att få en massa av släkten så vi lägger nog inte ner så mycket på honom i år haha. Mina småsyskon på 7 och 10 år vill däremot ha roligare leksaker. Tex dockan chou chou som kan krypa, gråter när den ramlar och som man kan hjälpa att gå när man håller dens händer! Och Chokolatebar maker är väldigt populär bland barn just nu och inte särskilt dyr.

Niini
2015-11-06 19:19
#19

Såhär långt blir det iaf;

  • Moomin choco-spel
  • brios tågbanestartset
  • en duploförpackning med diverse brandbilar och sånt
  • en grävmaskinspyjamas
  • några böcker

Sonen kommer vara 2,5 år.

Emmyjane
2015-11-17 14:28
#20

Var får man tag i en pixi kalender?

Annons:
[WickedAlly]
2015-11-17 14:33
#21

#20 Ica maxi har, annars diverse butiker på nätet.

malinroth
2015-11-18 01:55
#22

#20 Lite överallt där de säljer böcker :) Adlibris, bokus, lokala bokhandeln, här hade ÖoB fått in några st…

[dr_acula]
2015-11-21 16:19
#23

Min son ska få en dator,  mp3 spelare, hörlurar, disney infinity star wars, + en gubbe till spelet, klocka, rullskridskor och skydd,  massa olika lego…

[TanatosNyx]
2015-11-22 22:34
#24

hittade tallrikar med babblarnamotiv, så det klickade jag hem några stycken :) känns lagom.

Eda
2019-11-29 17:32
#25

När jag häromdagen var på Moderna Museets shop i Stockholm såg jag att de där sålde 1 kg förpackningar med Kinetic Sand. 

Med sanden kan man göra figurer och leka med som på stranden. Sanden torkar inte, är lätt att städa upp, fastnar eller stelnar inte, är giftfri, glutenfri och dammfri.  Sanden består av sand och silikon. 

Sanden tyckte jag var trevlig men eftersom mitt yngsta barnbarn är sex år är hon kanske för stor för sanden, så jag tänker först fråga min dotter vad hon tycker.

Moderna museet: https://webshop.modernamuseet.se/sv/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

DenLin
2019-12-06 23:15
#26

Till dottern på 1 år och 9 månader blir det tågbana, ett par böcker och några enklare utklädningsgrejer.

Upp till toppen
Annons: