Annons:
Etikett08-nybliven-förälder
Läst 635 ggr
Pippiluren
2015-10-22 08:35

förlossningskomplikation

Hej. Jag vet inte om detta ämne hör till denna sajt men jag vill nå ut till så många mammor som möjligt. Jag födde en son på 3,7kg för 2 månader sedan. Förlossningen skedde vaginalt utan några direkta komplikationer. Första veckan efter förlossningen kissade jag på mig när som helst, jag hade ingen möjlighet alls att hålla mig. Jag kände inte Heller att jag blev kissnödig. Jag sprack inte nämnvärt under förlossningen, fick sy 2 stygn. Jag började direkt efter förlossningen med knipö våningar. Jag har nu 8 veckor senare fortfarande problem med urin läckage. Jag känner inte riktigt att jag håller på att bli kissnödig utan helt plötsligt är jag jättekissnödig, jag läcker droppvis med urin när jag bär tungt, skrattar, hostar och nyser och när jag blir väldigt kissnödig. Jag är bara 28 år gammal och tycker det här är otroligt jobbigt. Vad har ni för erfarenheter av detta? Varit med om liknande? Blir det bättre och försvinner eller ska jag ha det såhär för alltid?

Annons:
Ria74
2015-10-22 09:49
#1

Första månaderna efter jag hade fött barn kunde jag inte knipa av strålen när jag kissade, jag läckte dock inte urin.

Jag fick en total sfinkterruptur och syddes ganska omfattande. Var på efterkontroll ca 8 veckor efter och då vill jag minnas att jag inte hade några problem längre.

När är det dags för din efterkontroll? Berätta då om dina besvär, du ska inte behöva ha det såhär.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: