Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 1918 ggr
mnilep
2015-09-16 21:19

Present till 2 åring?!

Behöver hjälp/tips om vad sjutton man kan ge i julklapp och födelsedagspresent till en 2 årig tös. Är bara tre veckor mellan jul-födelsedag så blir dubbelt upp och som ensamstående mamma så lär jag börja bunkra upp nu! :) haha alla tips är välkomna.

Annons:
beem
2015-09-16 21:23
#1

Mjukisdjur går alltid hem. IKEA har bra priser.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

redsteinedrose
2015-09-16 21:39
#2

vad tycks din tös vara intresserad av?

PogoPedagog
2015-09-16 21:54
#3

Såpbubblor, pulka, badleksaker, tvålkritor, bilar, matleksaker, mjuka svärd, pussel, goda frukter, BÖCKER ( det enda jag tycker man inte kan får för mycket av) lego/duplo, playmobiler om ungen slutat stoppa allt i munnen. Om hemmet är stort nog så är leksaker att åka på roliga eller en dockvagn brukar oxå vara poppis.

Ria74
2015-09-16 22:57
#4

Jag slår gärna ett slag för babblarna, dottern fick dom i julklapp och hon leker med dom jämt och ständigt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

malinroth
2015-09-17 08:20
#5

Rattkälke, duplo, böcker, docka, dockvagn, bilar, leksakskök, tillbehör till leksakskök, ritpapper/kritor/målarfärg/fingerfärg/färgpennor, Djur/dinosaurier/gubbar, gunghäst, fina dagistofflor, utklädningskläder, barnkeyboard, bobbycar eller annat åkdon, klossar, knoppussel… Finns mycket men det beror ju lite på vad hon redan har och vad hon gillar 😊

JossanH
2015-09-17 08:56
#6

Min äldsta älskade pussel i den åldern så hon fick flera pussel för 4 år och uppåt som hon pusslade. Hon fick även flera böcker och favoriten från hon var typ 1,5 år var en av Barnkammarböckerna (den silvriga) så att vi kunde sitta och sjunga och hon sitter fortfarande och kan nästan varenda sång i dom. Böcker går ju alltid åt känns det dom!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
mnilep
2015-09-19 09:36
#7

Tack för tipsen! :) dockor, dockvagn har hon redan och det är väll något som hon leker med. Just nu så målas det överallt förutom på papperet med kritorna och färgerna hon har så det har jag fått lägga undan ett tag, helt omöjlig! Haha :) just nu bor vi i en rätt stor tvåa så inte för stora saker. Men annars väldigt passande tips! :) leksakskök får nog bli en av presenterna iallafall :)

Niini
2015-09-20 10:15
#8

Sonen som är lite på två älskar att koka, leka med bilar, duplo, läsa. Böcker/tidningar är nåt som alltid går hem här (speciellt bamsetidningar).
En tanke som slog mig är lera att bygga med? Såndär.. vad heter det.. Play do :)

Velinga1984
2015-09-20 15:02
#9

Min son fyller 2 år i vinter, och vi kommer önska "utklädningsmaterial" då han idag kör med pappas studentmössa till hatt och mitt foglossningsbälte som halsband Varje dag.

Strumpan
2015-09-22 14:06
#10

Min dotter fick bla en rittavla när hon fyllde 2 år. Den är väldigt uppskattad och används ofta =)

Mvh Jenny

typjessica
2015-09-23 19:35
#11

Min blir två den 6 januari och vi ska till Ullared, hoppas hitta mycket pyssel och instrument då det är det roliga här :)

mnilep
2015-09-26 23:59
#12

Åh massa bra tips! :) vill också till Ullared, får se om det blir av :) #typjessica då fyller våra 2 på samma dag! Dottern är också född den 6e! :)

Strumpan
2015-09-29 09:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Tips på en bra present

Mvh Jenny

Annons:
OlgaMaria
2015-10-01 10:06
#14

Böcker, duplo, matleksaker typ tårta och kakor som man kan servera. Finns ett duplo som man kan bygga bakelser med som är väldigt roligt. Ett annat som man kan bygga glassar med. Utklädningskläder. Om hon har någon favoritfigur så är det kul att spinna vidare på det. Min son äääälskar Bamse t ex fast han inte tycker om att titta på programmen men allt som har bamsefigurer på älskar han. Barnens kusin som är 1 älskar Babblarna och han fick en Babblarna-bok av oss i present och det är hans favoritbok nu. 

Speldosor från Teddykompaniet har mina barn haft sen de var små men det har varit vid 2 år som de har blivit riktigt förtjusta i dem.

En dyrare present (som man kanske kan önska sig från mor/farföräldrar) kan vara en snöbob. Lite svårt för en 2-åring att åka själv på men super att dra dem med på promenaden i snön eller på isen och bra grej att ha många år framöver.

Bobbycar är också kul när de är 2.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: