Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 4606 ggr
malinroth
2015-08-11 14:26

Höstskor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni eller har ni haft till era barn? Svante blir snart 18 månader och ska börja på dagis om ett par veckor och jag funderar på vad man ska ha för höstskor åt honom innan det börjar bli dags för vinterskor. Han har ett par kavat edsbro typ och de funkar ju ännu ett tag men det får nog inte plats någon tjockare socka i dom. Har ett par allvädersstövlar som kanske skulle funkat men dom är lite stora så han behöver nog en tjockare socka i dom och det känns ju lite väl varmt på hösten. Vanliga gummistövlar har han flera och i olika storlekar som han kan ha både med och utan sockar men det har man väl kanske mer när det är blött ute..? Man kanske skulle haft någon känga? I övrigt har vi nog lyckats få ihop bra med kläder till olika väder som man kan ha olika lager under osv. Hur har ni löst det?

Annons:
Mrsarrow
2015-08-11 14:32
#1

Fodrade sneakers med högt skaft brukar jag köra på hösten, finns massa snygga och bra! I år har jag köpt ett par från puma till min lillkille på 3,5 och de verkar riktigt bra!

MagArne
2015-08-11 15:00
#2

Högre goretexskor har jag alltid kört med till grabben. Sen fodrade goretexskor på vintern. Kommer inte ihåg alla märken men Viking, Kavat och Ecco har det nog blivit. Är ju inget kul att bli blöt om fötterna när gräset är fuktigt.

Han har även alltid haft fodrade samt ofodrade gummistövlar från Tretorn och Viking.

Dyrt? Ja, som satan men då han är ute nästan hela dagarna så är det klart han ska ha bra skor på fötterna. Jag sitter ju och myser på ett kontor i dyra joggingskor om dagarna så varför ska grabben ha sämre skor än mig som har störst behov av proffsgrejer?

Ria74
2015-08-11 15:06
#3

Vi hade gympaskor, ett par tunnare kängor  och gummistövlar.

Gummistövlarna står alltid på förskolan och sen bytte vi mellan dom andra skorna beroende på hur vädret var på morgonen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2015-08-11 18:30
#4

Joel kommer ha gympaskor och gummistövlar. Efter det tunnare stövlar eller rejälare gympaskor (tänker typ vandringskängor)

Velinga1984
2015-08-12 18:07
#5

I höst blir det fodrade regnstövlar eller allvädersstövlar. Har inte riktigt bestämt än. Samt gympaskor så länge det blir bra väder. Brukar ha båda med till förskolan så får personalen välja efter väder. Det kan ju skifta rätt bra som vi vet ;)

Carerik
2015-08-20 11:31
#6

# 2 stämmer det du skriver, det är viktigt med nya skor men märket är oviktigt, rymliga skor/fodrade stövlar med plats för tjock socka, bättre lite varmare än risk för att bli kall.

Annons:
malinroth
2015-08-31 13:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tack för tipsen! Blev ett par goretexkängor. Egentligen vinterskor typ, men de blir nog bra med vanlig socka på hösten och sen med tjockare socka när det blir kallare!  Fick hem dom idag och de verkade väldigt smidiga att gå i för han, så dom blir nog bra!

Velinga1984
2015-08-31 15:44
#8

Vi har tur att ha en avdelning i vår ena skoaffär där skorna kostar halva priset. Vi fyndade vinterskor, Viking Gore Tex, för 400kr. Dom +fodrade gummistövlar +höstskor till mig för 850 kr. Älskar't :)

malinroth
2015-08-31 19:37
#9

Jag fyndade dom där på halva priset på se.ecco.com för 400kr :D Sista paret i den modellen (av de som var på rean, fanns andra färger för fullt pris) och det var rätt storlek och allt! Ibland har man tur! ^^

Velinga1984
2015-08-31 19:48
#10

#9 Sånt är toppen, bra skor till hyfsat peng :) Kan inte köpa på nätet, yngsta sonen har både tjocka och breda fötter. Alla skor måste provas.

malinroth
2015-08-31 19:51
#11

#10 Ja det är ju det, man måste nästan prova! Men det var gratis retur så jag tänkte att jag chansar och dom verkar sitta perfekt :)

Upp till toppen
Annons: