Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1521 ggr
[Thiah]
7/30/15, 6:22 PM

Klipptips

Hur gör ni när ni klipper era barn? Den enda gången jag klippt Joel så skedde det med hans egna nagelsax och medan han satt och smååt bredvid sin pappa. Nu är han rörligare och mera medveten så jag är lite osäker på hur vi ska göra. Åka till frissan gör vi inte ännu utan det är hemmaklippning som gäller! :)

Annons:
PogoPedagog
7/30/15, 8:25 PM
#1

MIn stora ( 2,5 år) går nu att resonera med så¨man får passa på en dag när han plötsligt verkar positivt inställd om man frågar om han vill klippa sig, oftast blir svaret nej och då är det ingen idé att försöka. Tidigare gick det lätt att distrahera honom med en skärm. På med något bra på datorn och sätta honom i en babystol framför och sen klippa snabbt.

lollynonna
7/31/15, 4:41 PM
#2

Jag har inga barn,jag är själv ett barn. Men på min lillebror(4 år) Så brukar i sätta honom på en stol/pall och så får han kolla på tv samtidigt som i klipper honom :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

JeFo
8/1/15, 9:55 PM
#3

Jag klipper Holly Thiah med mutor. Hon fick ett digestivekex sist. Omöjligt å få det 100%, nöjd om det blir 70% 😝 Funderat på frisör men tror det är bortkastat.

[WickedAlly]
8/1/15, 11:13 PM
#4

Wille får se ut som ett penntroll tills han är gammal nog att kunna resonera med :P

malinroth
8/1/15, 11:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Klippa sina barn?! 😉🙈

[Thiah]
8/2/15, 5:19 AM
#6

Jag tror vi får göra som jefo. Mutor. ;) Joels hår börjar trassla sig och hamna i ögonen så därför måste vi snart klippa. Köpt hårbalsam(spray) för att kunna få trasslat lugnat.

Annons:
JeFo
8/2/15, 7:53 AM
#7

Haha Malin 😋

PogoPedagog
8/2/15, 9:05 AM
#8

Jag hade gärna lämnat oklippt om han gick med på snodd eller hårspännen men det vägrar han och jag tycker bara dte ser så himla jobbigt ut att ständigt ha hår i ögonen. Har sett att Svante gärna har fina spännen :)

[Thiah]
8/2/15, 9:28 AM
#9

#8 räknas mat som hårspänne? Har samma effekt hos Joel ;)

Mrsarrow
8/12/15, 5:24 PM
#10

Min son på 3,5 får sitta framför tvn och så blir det lite mutor, att han får en glass efteråt t.ex. om han är duktig eller något annat! Klipper med timmer och det går väldigt snabbt, har klippt honom själv sedan han var 1,5 och tycker det funkar toppen!

[WickedAlly]
8/14/15, 10:15 AM
#11

Nu har jag klippt Wille för första gången, med mutor i form av barnprogram och majsringar så gick det skapligt. Fast jag tror att det är längre på ena sidan..

[Thiah]
8/14/15, 10:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Tofs är fint ;)

Carerik
8/20/15, 11:36 AM
#13

Mutor brukar fungera men som med mkt annat med barn: börjar man tidigt med klipp, potta odyl så brukar det ej vara ngt problem utan det är "vardags saker" Luft klippning kan nog rekomenderas till vissa av de mindre hårfagra….

Annons:
Upp till toppen
Annons: