Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 1032 ggr
Loris M
2015-07-30 17:44

Ny sajt: FÖRSKOLAN

Om du arbetar i förskolan eller tycker om att diskutera pedagogiska frågor så finns det nu en sajt för dig. GladDu kanske är förälder till ett barn i förskoleåldern, studerande på förskollärarprogrammet eller helt enkelt vill diskutera dina egna erfarenheter av förskolan. I vilket fall som helst så är du hjärtligt välkommen att titta in! http://forskolan.ifokus.se/discussions 

Syftet med sajten är att skapa ett mötesrum där vi kan diskutera pedagogiska frågor och dilemman, ta del av och diskutera ny forskning inom pedagogik och specialpedagogik, dela med oss av våra goda idéer och tankar när det gäller ett verksamhetsperspektiv, diskutera litteratur och lärande inom områden som är relevanta för förskolan, som naturvetenskap, matematik, språk, lek, genus, dokumentation m.m. 

Det känns speciellt roligt att presentera sajten för er på Barn då jag sett (när jag kikat in) att många frågor handlar just om förskolan. Jag hoppas att den här sajten (Barn) tillsammans med sajten Förskolan ska ge er föräldrar ett bra stöd där ni får tillgång till olika kompetenser. Det kanske är så att en en del av er kommer snart att skola in sitt barn på förskolan för första gången och då kan det vara bra att läsa artikeln om Inskolning och inskolningssamtal innan ni börjar med inskolningen. Hoppas att ni finner sajten intressant! 🌺

Välkommen in! Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: