Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1300 ggr
[TanatosNyx]
2015-06-28 23:49

Knepigt med blöjor

våran lilleplutt är expert på att knorra ihop sig till en liten boll i fosterställning så blöjorna klämmer honom på magen. Han blir röd och får tryckmärken, och är märkbart lättad när blöjan kommer av. Vi har självklart testat att sätta blöjan lösare i midjan, men till slut trillade eländet av (trots body med knäppning).

Han väger ca 5kg och vi har provat lite olika blöjsorter, men samma problem med allihopa! Suck.. Tygblöjor är inte aktuellt för oss.

Har ni något tips?

Annons:
PogoPedagog
2015-06-29 06:59
#1

Om ni drar kardborren neråt? Så den liksom spänner fast blöjan mer runt låren än runt magen.Blir kardborren för bred kanske du kan klippa den. Sen kan du ha sparkdräkter istället för bodyu+byxa så slipper han ha något runt magen. Mina två knubbisar hade i princip enbart sparkdräkter för att slippa hårda kanmter runt magen.

Ria74
2015-06-29 09:48
#2

Vi gjorde precis som #1 beskriver och fäste kardborren mer nedåt så det inte satt så hårt runt magen. Visst hände det ibland att blöjan läckte när vi hade den så, men vi brukade ha plastad frotte under i sängen så det gick bra ändå.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[TanatosNyx]
2015-06-29 10:25
#3

Tack, ska genast testa att stänga neråt. Sparkdräkter passar inte på denna lilla filur, vilket är jättesynd. Han har ofta bara body eller tshirt nu på sommaren. Han är för varm för byxor.

fackdack
2015-06-30 04:55
#4

Hm. 5kg finns det inte sådana byxblöjor i Sverige för 5kg ?? Dem blöjorna tycker jag e dom bästa. Har typ bara det på min dotter. Men har vanliga blöder framåt natten. Då det är lättare att byta när hon sover :)

[TanatosNyx]
2015-06-30 11:56
#5

menar du up & go? dom har jag inte provat faktiskt. Tänkte det var för rörliga knattar.

fackdack
2015-07-01 09:38
#6

Ja dom menade jag :) naja det går ju för små med dem blöjorna är ju min favo :)

Annons:
MyntareCarlsson
2015-07-23 08:31
#7

halvtokig ide här. men koppla hängslen på blöjan. han hade säkert sett tuff ut ! och blöjan sitter kvar utan att göra märken.

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Upp till toppen
Annons: