Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1092 ggr
nilma
2015-06-28 10:12

Tips på presenter till 1-åring?

Hej,

Jag undrar om ni sitter på något tips på presenter som man kan ge en 1-åring? Jag känner att min inspiration tog helt slut så alla tips är varmt välkomna.

//Malin

Sajtvärd på Scrapbooking.ifokus.se

Annons:
Destany
2015-06-28 10:21
#1

Bobby car uppskattande mycket när vår son fyllde ett o han älskar den fortfarande ett år senare

JonnaCecilia
2015-06-28 10:23
#2

Bobby car, gåvagn, fisher price typ pedagogiska leksaker (allt som rör sig, lyser eller låter ;)), böcker tex Max eller Totte. Bamba.se har fri frakt och hyfsade priser. / Rutinerad moster ;)

Inkanyezi
2015-06-28 10:28
#3

Babuschka är en grej som ettåringar brukar älska. Men det är inte nödvändigt att skaffa en dyr rysk docka. Det kan räcka med att packa in någon liten grej i en mycket liten ask, som man gömmer i en lite större ask, som läggs i en kartong som är en aning större, och så stoppar man in den i ännu en kartong och fler om man har, och till sist slår man papper om och snöre.

Alla de där askarna kommer sedan att plockas med, stoppas in och tas ur, i de allra flesta fall med stort intresse. Om ettåringen har fått för många andra leksaker kommer de troligen att glömmas helt och hållet medan möjligheterna med alla askar undersöks.

nilma
2015-06-28 10:32
#4

Tack för tipsen! Bobby car var ett bra förslag men tror det blir lite kaka på kaka om han redan har en sån här? Eller de kanske inte har samma funktion? De andra ska jag skriva upp med en gång.

//Malin

Sajtvärd på Scrapbooking.ifokus.se

JonnaCecilia
2015-06-28 10:38
#5

#4 Jo, det där är väl en sorts Bobby car med annat namn och lite häftigare utseende ;) Som #3 säger är det alltid spännande att plocka i och ur saker. Min mamma klippte ett hål i locket på en kakburk och mina nevöer kunde sitta länge länge och plocka i och ur klossar, bilar och annat. Hälla vatten mellan plastmuggar var också fantastiskt roligt när de var lite äldre, 1,5-2 år. Ofta behövs som sagt inte dyra saker ;)

nilma
2015-06-28 10:40
#6

#5 Nej, det har jag också märkt. Vet att vi gav russinaskar och inslagna bananer till mina syskonbarn, haha!

//Malin

Sajtvärd på Scrapbooking.ifokus.se

Annons:
Ria74
2015-06-28 10:43
#7

Det som lyser och låter var populärt här, babblarna var och är fortfarande en favorit.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

PogoPedagog
2015-06-28 10:43
#8

Det brukar ju bli leksaker så det räcker och blir över till barn, iaf de med stor släkt. Mina tips är inslagen frukt som ovanstående säger, eller sådana där klämpåsar med mosad frukt. En trasig radio eller liknande med många reglage och knappar och luckor är oxå en riktig höjdare att få pilla med. Sen är badrockar suveräna nu på sommaren med plask i pooler och sjöar, så om de inte har en sådan av frotté är det väldigt praktiskt.

Lexie82
2015-06-29 01:35
#9

När det handlar om så små barn så brukar jag helt enkelt fråga föräldrarna; Vad BEHÖVER ni?

Upp till toppen
Annons: