Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 7688 ggr
[WickedAlly]
2015-06-25 22:02

Sticker fingrarna i halsen

Wilmer, 14 månader, började för några månader sedan att sticka fingrarna i halsen lite då och då. Han kör tills han får kväljningar men tidigare har det stoppat där. Nu däremot trycker han till han kaskadkräks, senaste idag i bilen så jag fick sanera hela baksätet. Och köpa nya byxor till slut när han spytt ner alla sina ombyten..

Någon som känner igen detta? Eller bara har tips och råd? 
Jag fattar inte varför han håller på ens. Har försökt att säga till på skarpen och sen när det aldrig tog skruv så började jag ignorera men han fortsätter vilket som. 
Jag börjar tröttna rejält, är inte så trevligt att torka spyor :(

Annons:
Maria
2015-06-25 22:04
#1

Ett läkarbesök kanske vore bra. Det kan ju vara något som irriterar honom i halsen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[WickedAlly]
2015-06-25 22:06
#2

Jo, jag ska ringa bvc igen till och börja med i morgon. Försöka i alla fall. Så dumt mitt i semestertider.

Maria
2015-06-25 22:07
#3

Ja det känns som om det vore rätt väg att gå.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ria74
2015-06-25 22:23
#4

När Molly fick kindtänder brukade hon köra in fingrarna långt bak så hon fick kväljningar. Men hon kräktes aldrig, bara hulkade.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[WickedAlly]
2015-06-25 22:41
#5

#4 Hm, intressant. Han är på väg att få sina första kindtänder nu precis, men de tar verkligen tid på sig verkar det som. Han har vart svullen och dreglat i evigheter nu. Hoppas de kommer snart om det är anledningen till hans beteende.

Ria74
2015-06-25 22:55
#6

#5 Då skulle jag absolut gissa på att det är tänderna som spökar. Molly hade nästan hela handen inne ibland och grävde runt. Försök ge honom något kallt att ha i munnen och se om det hjälper.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Tjeja
2015-06-26 01:03
#7

Så ska en unge inte vara! lämna tillbaka till uppfödaren! 🤦‍♂️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Thiah]
2015-06-26 04:24
#8

Jag kan tänka mig att svullnaden kanske känns nära i halsen också och 'skaver'. Då kan det vara skönt med krafsade fingrar.

[WickedAlly]
2015-06-26 08:29
#9

#6 Ja, det är verkligen hela nävarna som absolut ska in. 
Kallt kör vi med :)

#8 Ja, kan inte vara så skönt det där :s

Ska som sagt försöka ringa bvc igen, kan ju vara skönt med en koll även om tänder låter väldigt logiskt. Men det hade ju vart fint om man kom genom  också, två gånger tidigare i veckan har jag blivit hänvisad till en annan sköterska då vår är på semester men hon är heller aldrig där..

[TanatosNyx]
2015-06-26 17:29
#10

Jag skulle just gissa på någon allergi när jag läste om tänderna. Blir ju lite samma grej - kli, svid, svullnad som besvärar. 🙂

[WickedAlly]
2015-06-26 18:32
#11

Där sa du nått :o Har inte ens tänkt i de banorna, nu skäms jag för det borde jag ju tänkt på.

Kom inte genom till bvc idag, får försöka igen på måndag. Men idag har han inte stoppat fingrarna i halsen en enda gång heller iofs.

[TanatosNyx]
2015-06-26 19:34
#12

jag tror dock mer på tänder i första hand 🙂

[WickedAlly]
2015-06-26 20:54
#13

Jo, gör också det iofs. Såg att det spruckit lite mer nu. Pratade med mamma om saken och tydligen gjorde jag precis samma sak i samma ålder.

Annons:
malinroth
2015-06-26 23:23
#14

Svante höll också på så rätt mycket en period men nu gör han det ytterst sällan. Efter att ha läst den här tråden inser jag att det var i samband med att alla kindtänder (och två av framtänderna) kom upp samtidigt. Så ja tänderna kan ju mycket väl vara boven i dramat! Låter logiskt men jag hade inte en tanke på det när han höll på!

[WickedAlly]
2015-06-26 23:42
#15

Skönt att han inte är ensam om knäppheterna i alla fall. Hade inte heller en tanke på att det kunde vara tänderna, är glad att jag skapade tråden :)

[Thiah]
2015-06-27 04:40
#16

Jag hittade 2 kindtänder påväg hos Joel igår. Förklarar en hel del av hans senaste beteende.

[WickedAlly]
2015-06-27 09:36
#17

Knäppt att deras beteende ändras så mycket egentligen.

JeFo
2015-07-05 22:32
#18

Här har vi också en som ibland har hela handen i munnen. Hon har inte kräkts, än, men varit bra nära. Vi har gissat på kli i munnen pga tänder. Bilfärder är oftast så hon försöker mest!

Upp till toppen
Annons: