Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 794 ggr
fackdack
6/15/15, 9:36 AM

Tipps till mig som har en klätterälskande dotter?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag har nu en 15 månaders liten dotter. Men problemet är hon klättrar på allt inget hindrar henne från att klättra hon klättrar upp till fönstrena på tv bänken allt. Men det är inte riktigt mitt problem utan hon klättrar även upp på spjälsängen hefter hon har sovit. Gon vet inte riktig hur hög det är tror jag. Men iaf min mamma sa till mig att hon aldrig har varit med om någon unge som e så liten och kan klättra så bra. Jag menar det tar en sec och hon är på väg att ramla. Så nu har hon fått sovit hos oss mysigt men hon behöver endå sin egna säng. I all sving. Beställde jag mig en Mickey maus säng till henne men hon e ju alldeles förliten för den. Så min man sa qtt vi skulle testa skruva loss tre/ två stolpar. Men jag är hundra på att inte det hjälper då jag tror hon klättrar för hon tycker det är roligt. Men jag tycker inte det. Ps bilden är på min dotter och hennes bästa vän och världens bästa att sova henne ;)

Annons:
[Thiah]
6/15/15, 11:57 AM
#1

Vi fick öppna en långsidan på spjälsängen och sätta den mot vår säng. Sen har vi tagit bort benen på vår säng så den är lägre. Vi har bara försökt trygga de platser där han klättrar. I höst får han en växa säng bredvid vår. Joel är nu 14 mån.

ChristineL
6/15/15, 5:18 PM
#2

Jag tycker att det låter som ett helt normalt barn :) Men det kan vara idé att byta bort spjälsängen, eller låta henne sova utan långsida så fallet inte blir så högt.

Velinga1984
6/16/15, 6:52 AM
#3

Jag har bara erfarenhet av barn som klättrar, trodde det var mer vanligt än de som inte klättrar. Vi bytte till växasäng till vår minste när han var 1 år då han klättrade ur. Vi har heller inga blommor eller annat i vårt fönster i vardagsrummet då han klättrar upp och ställer sig i fönstret.

fridaas
6/16/15, 10:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Vår dotter var/är en riktig klätterapa, sonen har också börjat nu. Men angående sängen så tog vi bort spjälsängen ganska snabbt och skaffade en vanlig säng till henne, sambon kapade benen på den så den blev lite lägre, på den finns det ett skydd för att det ska minska risken för att trilla ner i sömnen, jämte sängen la vi sen en madrass. Hon har trillat ner två gånger och de gångerna har vi först nu i år när hon är fyra år och då har hon ändå fart runt som en liten propeller när hon sover.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

PogoPedagog
6/16/15, 11:56 AM
#5

Vi har löst alla former av klättrande genom att vaddera omgivningen. Vi lägger ut liggunderlag/madrasser/kuddar kring de möbler som det klättras på. Nä'r ungen lärt sig klättra upp och ned på ett säkert sätt kan man ta bort vadderingen.

fackdack
6/17/15, 8:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ja soffan kan hon klättra upp och ner utan några problem hennes madrass ligger på kanske 1 cm från golvet.golvet och hon klättrar från sidan av spjälsängen så nu väntar vi på att hennes växer säng ska komma. :) tog en jild när hon klättrade Hihi

Annons:
Ria74
6/18/15, 10:23 AM
#7

Vi hade samma problem, dottern klättrade på alla möjliga ställen och gav nästan mig en hjärtinfarkt ibland ;)

Vi samsover så just sovandet var inget problem. Dagtid låg hon ibland i spjälsängen och då hade vi plockat bort ena långsidan och sänkt botten så fallet inte blev så långt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: