Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1196 ggr
[Torpedtass]
2015-03-13 12:10

Vad hittar man på? Födelsedag.

Vår ena dotter fyller 2 år nästa månad och vi har oerhörda problem att komma på något man kan göra med henne på hennes dag, lite idétorka. 

Hittills har vi alternativen; 
Lekland (det gör vi så ofta)
Badhus (Måste köpa badkläder till henne först)

Har ni några alternativ ni vill dela med er av? 
Hade hemskt gärna velat ta henne till en djurpark men tyvärr har den närmaste stängt på henne födelsedag och den andra öppnar inte förrän till sommaren.

Annons:
ChristineL
2015-03-13 13:00
#1

Träffar ni några kompisar genom förskola, öppen förskola, grannar eller så? Då kan hon ju få ett riktigt barnkalas. Jag anser inte att man måste hitta på någon särskild aktivitet, inte vid två år iaf för då är dom ändå så små att dom inte kommer minnas det. Men kalas ska hon självklart ha!

PogoPedagog
2015-03-13 13:15
#2

Bara fokusera på henne och ta det lugnt? Ibland älskar ju barn att bara få styra leken helt själv så om ni ger henne en dag där hon får vara boss kanske. Tänkte om ni inte är så sugna på att ge er ut på aktiviteter kan det vara en idé.

[Torpedtass]
2015-03-13 13:42
#3

#1 Nej, blir inget sådant. Blir endast vi och hennes syster. 
#2 Det är just aktiviteter vi vill göra med henne, vill inte sitta hemma i stillhet.

VildaVittra
2015-03-13 20:45
#4

Hyr en kanot och paddla till en holme där ni grillar korv och går på upptäcktsfärd. Flytvästar finns att hyra de också.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

PogoPedagog
2015-03-13 20:53
#5

Min som som är strax över två älskar äventyrslekar, gärna med utklädnad. Man kan t.ex fixa till några enkla mantlar och vara riddare eller superhjältar och springa/smyga runt i skogen med och sen ha picknick.

[Torpedtass]
2015-03-13 21:46
#6

#5 Jag sitter i rullstol så det blir lite svårt att vara ute i skogen eller dylikt tyvärr. 😉

Annons:
Elinmatsdotter
2015-03-14 13:14
#7

Gå på skattjakt med ledtrådar ute eller inne finns frilufts områden som e anpassade för rullstol, svårt om det e snö men skattjakt e ju alltid kul :-D

Upp till toppen
Annons: