Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1696 ggr
[littlecat]1
2015-02-24 02:00

Jag är redo..

Jag känner att jag är redo att skaffa barn.. Jag längtar efter ett barn och jag känner att jag vill ha ett. Jag är mogen för det, det känns så. Grejen är bara den. Att jag är 20, min pojkvän 21 år. Så vi är väldigt unga. Min pojkvän vill nog vänta ett tag till också har vi ännu inte helt koll vad vi vill jobba med senare i livet.. Typ jag vill plugga… Men längtan finns här, och det känns så sjukt att behöva vänta så länge på något man verkligen vill. Känns som en lycka att få barn.

Annons:
VildaVittra
2015-02-24 02:10
#1

Ett sätt att få väntan att verka kortare är att börja jobba på att göra i ordning för ett barn, som att sy/sticka/virka kläder, läsa på om engångsbjöjor vs tygblöjor, köpa in bebissaker på loppis och måla om dom.

Spara pengar till en ordentlig buffert är också bra, för du kan ju ha en jobbig graviditet där du inte kan jobba eller få ett barn som inte är moget för dagis när föräldraledigheten är slut. Eller du kanske inte kan skaffa barn på naturlig väg, extra provrörsbefruktningar/adoption kostar mycket pengar. 

Sedan finns det massor att läsa på om exempelvis hur man lagar egen barnmat, vad som är bra/dåligt att äta som gravid osv. Och du har ju massor med tid nu att se till att din kropp innehåller så lite gifter som möjligt genom att äta rätt, motionera och sluta med eventuella onyttiga vanor så bebisugnen är i topptrim. 

Håller du på och fixa och trixa med allt detta så känns det ju ändå som att du är på gång. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

IceTee
2015-02-24 02:13
#2

Jag är i samma sits! Har börjat göra som #1 sa, det hjälper en hel del faktiskt!

Medarbetare på Skor iFokus

OlgaMaria
2015-02-24 09:39
#3

Går jättebra att plugga när barnet börjar på förskola. Men det är ju skönt om en av föräldrarna har en anställning.

Tycker också du kan börja med en del förberedelser. Spara ihop pengar till barnvagn och annat.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

JossanH
2015-02-24 12:50
#4

Sedan kanske man inser, när man väl blir förälder, att man inte vill leva det traditionella livet där man har barnet på förskola från 1-1,5 års ålder. Jag trodde att det var "så man gjorde" men kände snart att det inte kändes alls bra för oss och ju närmre den vanliga förskoleåldern barnet kom ju mer säkra blev vi på att ha barnen hemma. Så jag har inte arbetat sedan midsommar 2012. Är hemma med 2 barn :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[littlecat]1
2015-02-24 13:42
#5

Ja, det är sant.. Känner själv för barnets bästa att vi väntar ett tag, så man har en utbildning (inte bara gymnasieutbildninrg) samt har inkomst så man klarar sig. :-)

ChristineL
2015-02-24 21:09
#6

Redo blir man aldrig säger jag :) man vet verkligen inte vad man ger sig på in på och som JossanH säger, livet förändras och man själv förändras. Och allting går om man vill!

Annons:
Upp till toppen
Annons: