Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 3955 ggr
Ria74
2/18/15, 3:45 PM

Snackistråd #3

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Ria74
2/18/15, 3:51 PM
#1

Svar till Thiah i den andra tråden: Jag vet hur jobbigt det är att inte ha någon matlust och gå ner i vikt lätt. Har tampats med det nästan hela livet.
Blev lite bättre nu sen Molly föddes, går fortfarande ner väldigt lätt, men går upp det sen igen.

Idag har vi varit och fått vaccin mot mässling/påssjuka/röda hund. Blev skrik i ungefär 15 sekunder sen var hon glad igen. Skönt att man slipper vaccinera mer innan skolan nu, känns som det är lättare att förklara då varför hon behöver ett stick.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Destany
2/18/15, 4:41 PM
#2

Inatt har oscar sovit dåligt o sen har han hittat på allt han vet han ej får göra idag. Tålamodet är snart nere på noll. Ibland undrar jag om allas barn är så här eller han är hyperaktiv?

Emelie-E
2/18/15, 4:49 PM
#3

Här har vår son också sovit riktigt dåligt för andra natten i rad. Han är sjuk och så fort hans näsa rinner minsta lilla får han panik.. Så jag har fått springa upp ett tiotal gånger båda nätterna bara för att torka näsan! Jag är trött och han likaså… Hoppas verkligen på en bättre natt inatt..

PogoPedagog
2/18/15, 8:01 PM
#4

#3 Hur gammal är han. Tänker att även ganska små barn kan lära sig torka under näsan hjälpligt så ni får sova.

Emelie-E
2/18/15, 9:09 PM
#5

#4 Han är 4 så han klarar absolut av det. Men det är väl det där med att han får sån panik så fort som han känner att det börjar rinna lite som gör att han bara skriker rakt ut om nätterna.. På dagarna säger han ju till och torkar själv ibland också. Nu har jag dock laddat upp med en massa pappersbitar i lagom storlekar och har pratat med honom hela dagen att han måste torka sig om näsan själv om nätterna också och hela kvällen nu så har han frågat "ska vi inte fixa snart så jag kan torka näsan själv på natten". Så förhoppningsvis får jag sova inatt! :)

Emelie-E
2/19/15, 6:22 PM
#6

Jahopp, ska man behöva dras med magsjuka också nu? Han har haft feber i nästan en hel vecka och nu ikväll sa han att han hade ont i magen och en stund senare kom spyan.. Hoppas för allt i världen att det bara var den och att det inte blir mer. Jag är helt slut redan som det är..

Annons:
PogoPedagog
2/19/15, 8:13 PM
#7

Samma för oss :( Förkylningar som nu toppas med magsjuka. Stackars barn.

malinroth
2/24/15, 11:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#8

Idag fyllde Svante 1år! Det känns stort! Min lilla bebis, ett helt år.. Känns så nyss men samtidigt så länge sedan han kom. Och mycket har det hänt under året och jag har fått lära känna en helt fantastisk liten människa!  Min härliga, busiga, charmiga, vilda och snälla lilla klätterapa. Vi har haft en fin dag med släkt och vänner. Vi började med att gå till moffa och äta frukost och förbereda lite inför kalaset (som vi har där pga att det blir trångt med alla gäster i vår lilla lya),sedan gick vi med en av mostrarna och två kusiner på badhuset och busade. Sen hade vi kalas med släkt och vänner och gossen var så nöjd och glad hela dagen! Och han fick så fina presenter, lite duplo, en spis, en sorteringslåda, ullunderställ, knoppussel m.m.

[Thiah]
2/25/15, 6:49 AM
#9

Grattis till Svante! Kakan ser väldigt god ut(jag älskar bilar). :D Jag har märkt att Joel sover början av natten o egen säng men sen vill han komma bredvid mig. Han vill hålla hand eller ligga sked vilket är jättemysigt. Han kanske märker av att det är min sista vecka som ledig. Nästa vecka tar pappa över fast jag är ledig en vecka till.

ChristineL
2/25/15, 7:56 AM
#10

Grattis Svante!

[Thiah]
2/25/15, 5:02 PM
#11

Appropå allergitest tråden så höll jag på att sätta andan i halsen imorse. Joel satte huvudet på en dyna i vår säng(katterna är alltid där) och började hosta en sådan typisk torr allergi/astma hosta. Men sen inser jag att katten just legat där och att hon fäller vinterpäls. Så t.o.m min näsa kittlar av alla lösa hår. Vet inte vad vi skulle göra on Joel blir allergisk. Sälja Joel? Han har ju varit med oss kortast tid och skulle säkert vara den av dom tre som är mest åtråvärd…. :p Skämtåsido, att välja mellan ens barn och ens bebisar skulle inte vara lätt.

soundtrack
2/25/15, 7:33 PM
#12

#11 Förstår dig precis. Skulle Alice visa sig vara allergisk mot katter så skulle det bli panik här hemma. Vill inte ens tänka tanken att behöva göra oss av med våra pälsbollar ;(

ChristineL
2/25/15, 7:42 PM
#13

#11 #12 - Hear, hear! Usch, vilken mardröm!

Annons:
[Thiah]
2/25/15, 7:43 PM
#14

#12 för oss skulle det betyda avlivning då våra tanter inte går att omplacera så att dom skulle må bra. Maken frågade redan innan Joel var född att hur gör vi då… Lätt svarat men svårt genomfört :( Men peppar peppar så älskar Joel katterna och dom honom.

Ria74
2/25/15, 10:17 PM
#15

Grattis Svante 🎂

Feber ikväll här efter MPR-vaccin. Inte jättehög, 38.5 men nog för att det skulle kännas när man tar henne. Dock är hon pigg som en mört och leker för fullt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Destany
2/26/15, 9:14 AM
#16

Usch denna veckan började inte bra. Min ena katt anföll Oscar o rev honom i ansiktet o eftersom kattena har anfallit honom innan så kände jag att det fick vara nog nu. Så katten fick somna in. Har nog aldrig gråtit så mycket som jag gjort denna veckan. Helt hemskt. Men katten mådde inte bra o han anföll alla utom mig. saknar honom varje kväll jag är hemma. Är så tomt utan honom . igår så hade oscar varit helt omöjlig på dagis. Han hade sån energi hela dagen. Fröknarna sa att de aldrig sett honom sån innan. han börjar nog känna sig hemma där för sån är han hemma alltid.

Ria74
2/26/15, 10:32 AM
#17

#16 Nej vad tråkigt :( men mådde inte katten bra så var det kanske det bästa. Jag vet hur det känns när man måste ta beslutet, man har dåligt samvete fast man inte borde ha det.

Vi är febriga idag med, men det är en annan sorts feber liksom. Hon är pigg och i farten även om hon har feber vilket hon aldrig är när hon är sjuk.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
2/26/15, 2:13 PM
#18

#16 - Beklagar verkligen! Ett sånt val ska man inte behöva stå inför, men katten har det bättre nu ❤️

Destany
2/26/15, 5:20 PM
#19

#17 o #18. Tack nej usch det var hemskt o fatta ett sånt beslut men tror att det vat det bästa ändå framför allt för katten. Har ju 2 katter kvar men de e inte alls som han .

ChristineL
2/26/15, 5:38 PM
#20

#19 - Dom är alla speciella. Folk tror inte på oss när dom kommer hit vi säger att vi har tre katter för det är bara en som visar sig, och han är sån som verkligen ska vara i centrum ;) dom andra två ligger under soffan och trycker till besökarna har gått typ.

Annons:
Destany
2/26/15, 5:56 PM
#21

#20 ja verkligen dom som är kvar var båda hemlösa när de kom till mig . De är snälla o blyga. Kelna på sina villkor. Nej ibland undrar man om man har katt när man e hemma. De ligger O sover i nån hörna. Zorro som blev avlivad var min katt. Han gosade o pratade med mig. Tyvärr hade han problem med humöret o anföll utan o varna. Han hatade sambon o gillade nog inte oscar nåt vidare heller.

Ria74
2/27/15, 10:12 AM
#22

Dottern har fortfarande hög feber efter vaccinationen och jag har fått tandvärk 🤮 blä på allt just nu!

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Velinga1984
2/27/15, 10:43 AM
#23

Hit kom influensan förra onsdagen (sambon), yngsta sonen blev sjuk förra fredagen och inatt blev jag sjuk. Sambon och yngsta sonen är fortfarande sjuka, jäkla seg influensa så den ville jag inte ha. Ska ju börja jobba på måndag men ser ut som det börjar med en sjukanmälan :(

JeFo
2/27/15, 12:40 PM
#24

Grattis till söta Svante! 😃 Vi har två katter som är som små personer. De vill vara i knä och ligga uppepå i sängen, de följer med om vi är ute och går och är allmänt tokiga. Ser så dumt ut när vi är ute och går och dom två går efter. En på snart 9 år och en på snart 3. Bästa kompisar. Glad vi inte heller behövt att tagit nu jobbigt beslut. De blir ju familjemedlemmar… Joline har 38,7 för andra dagen. Får se vilka mer som åker på nåt. Hon är helt utslagen! Lilla stumpan 😞 Jag gillar att gå till jobbet just nu. Sååå skönt att få komma iväg och vara själv ett tag. El själv och själv när man jobbar i butik 😛 men utan barn iaf. Behöver dom stunderna riktigt rejält!

[WickedAlly]
2/27/15, 2:09 PM
#25

Här kom något influensaliknande och hälsade på i lördagskväll, lilleman drabbades först. På söndagskvällen började jag känna mig lite risig, vaknade med hög feber och ledvärk på måndagen. Och i förrgår var det Rasmus tur. Lilleman är jättesnorig och ibland lite febrig men det verkar gå åt rätt håll i alla fall. Blir ju värre mot kvällen dock.

Jag hostar snart upp lungorna, tror att halsen blivit sårig. 

Usch för allt äckel :(

malinroth
2/28/15, 10:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#26

Tack för gratulationerna! 😊 #16 Beklagar, aldrig lätt att behöva ta bort sina älskade djur. 😔 Idag har den nyblivna ettåringen fått rida för första gången och han tyckte det var toppenkul! 😄

PennyTrollet
2/28/15, 10:25 PM
#27

Här är en till som haft en sjuk vecka. Vaknade mitt i natten mellan söndag och måndag av att Molly, 10 månader, gnällde. Då hade hon bajsat ner sig. När jag sen skulle ta på henne rena kläder så kräktes hon rakt ut. Jaha tänkte jag. Sen hade hon ca 38,5 i feber mellan måndag och tisdag. Bajsade löst minst en gång om dagen och åt bara välling, sov massor. Sen när hon började bli lite bättre ett par dagar senare så vaknade vi mitt i natten av att Neo, 5,5 år, viskade i vårat öra att han behövde kräkas. Efter ett tag la han sig i sin säng igen men kom tillbaka en stund senare och kräktes rakt ut. Suck. En unge till som är sjuk - då är det inget tillfälligt som vi hoppats på. Molly har även haft en framtand som varit på väg igenom tandköttet den senaste veckan så trodde att det berodde på det. Men Neo har inga tänder på g. På morgonen sen hade han 38,5 i feber och var riktigt dålig och han fick inte behålla varken vatten eller mat utan att kräkas. På eftermiddagen sen fick Viggo, 3 år, 38,5 i feber men han har varit pigg hela tiden. Möjligtvis att han ätit lite sämre men annars har han varit som vanligt. Viggo har inte kräkts eller bajsat löst som hans två syskon.

Dagens status är: Neo är fortfarande svag/trött, lös i magen och äter inte alls bra ännu men ingen feber. Viggo är precis som vanligt och ingen feber. Molly har haft första dagen utan att vara lös i magen, äter mer och bättre och orkar leka igen och är utan feber. Mollys tand har dessutom kommit fram nu.

När ska vi föräldrar bli sjuka då? Vi sitter och väntar oroligt…

Annons:
Ria74
3/1/15, 8:36 PM
#28

Då har vi varit inne på akuten med Molly för första gången.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
3/1/15, 8:39 PM
#29

noo! Vad har hänt?

Ria74
3/1/15, 8:45 PM
#30

#29 Hon var riktigt förstoppad och vägrade äta och dricka. Hade dåligt allmäntillstånd så vi åkte in. Hon fick lavemang och jäklar vilken fart det blev och vilka mängder. Inte luktade det rosor heller, men en helt annan unge direkt efteråt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
3/1/15, 8:52 PM
#31

#30 - Åh, vad skönt att det inte var något värre ändå! 

Nova var lite hängig på förmiddagen här efter att ha ramlat ute och fått en bula, men lite mat och en tupplur gjorde susen.

Ria74
3/1/15, 9:01 PM
#32

#31 Skönt att hon repade sig igen. Det är aldrig roligt när dom trillar och slår sig.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
3/1/15, 9:09 PM
#33

#32 - Nej, det var lite på gränsen om vi skulle ringa eller inte. Men hon behöll ju både mat och dryck, kräkningar har man ju lärt sig kan vara tecken på hjärnskakning.

[Torpedtass]
3/1/15, 11:02 PM
#34

Känns som det är förkylning på förkylning på förkylning här just nu, ungarna snoriga IGEN. De som just kommit ur en förkylning och allt tack vare att vi var på Leos Lekland där det snörvlades en hel dag ja då kom vi hem med snoriga ungar, kan inte andra lära sig hålla sina sjuka barn hemma. 🤔

Annons:
PennyTrollet
3/1/15, 11:39 PM
#35

Idag har vi varit och hälsat på min mamma. Hon fyller år idag. Det var trevligt även fast Viggo kändes lite hängig idag. Han åt knappt inget av maten fast det var mat han borde ha älskat. De andra två åt bra, var pigga och kändes som vanligt. Pojkarna får vara hemma från dagis imorrn så att Viggo kan få en extra dag att pigga till sig på.

Ria74
3/2/15, 5:52 PM
#36

#34 Vi har också haft det så sen i december, sjukdomarna bara avlöser varandra :(

#35 Hoppas Viggo har piggat på sig idag.

Idag fick jag samtal från dagis - igen om jag kunde hämta dottern för hon var lite ledsen. Snart börjar jag ledsna på att dom ringer gång på gång. Visst är hon sjuk så har jag full förståelse för att dom ringer, men att hon är lite ledsen. Blev stressigt till tusen där ett tag, fick köra dottern till mormor och sen till tandläkaren. Har fått en akut inflammation i en tand som ska dras ut. Tandläkaren vågade sig inte på att dra ut den eftersom inflammationen kan göra så att bedövningen inte tar, plus att hon var rädd att jag skulle få blodförgiftning om hela varhärden gick ut i blodet. Så nu blir det till att knapra penicillin i 10 dagar och försöka dra ut den då. Lite nervös är jag för att äta penicillin eftersom jag är allergisk mot det. Men vi får väl se hur det blir.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

PennyTrollet
3/2/15, 6:28 PM
#37

Viggo är rätt gnällig idag och fortfarande lös i magen. Neo verkar också vara lite knasig i magen fortfarande men inget jättestort. Jag känner mig seg och snorig så kanske att jag får skiten nu då. Maken jobbar eftermiddag/kväll denna veckan så efter en vabvecka för honom känns det lite halvt jobbigt att få tillbaka vardagen igen. Men det brukar gå bra.

[Torpedtass]
3/2/15, 7:21 PM
#38

#36 Ja, och sen läser man samtidigt i tidningen att mässlingen ska fara fram med stormfart i Sverige. 😮

ChristineL
3/3/15, 7:26 AM
#39

Och apropå sjukdomar så verkar det vara Novas tur nu, hon har klarat sig bra hela vintern men nu under natten har hon slängt på sig någon jobbig hosta :( Känns inte som  att hon har feber dock.

PennyTrollet
3/3/15, 10:54 AM
#40

Hosta är så fruktansvärt jobbigt när barnen får det. Mina söner har/haft förkylningsastma sen de var bebisar och den där hostan är hemsk. Men som tur är har det blivit bättre och lindrigare med åldern.

[WickedAlly]
3/3/15, 11:07 AM
#41

Verkar inte som att någon klarar sig undan skiten nu. Här verkar det gå åt rätt håll igen dock, men det är enormt långdraget känns det som. Hostar och snörvlar hela gänget. Urk.

Annons:
[Thiah]
3/3/15, 11:24 AM
#42

Här hostar vi och snorar igen vi med. Men denna gång är det bara hosta och snor, ingen feber.

PennyTrollet
3/3/15, 11:36 AM
#43

Igår blev jag jättetäppt i näsan hela tiden och känner mig lite täppt idag med. Blir väl en omgång förkylning här antar jag eller så får jag skiten ungarna hade nu i veckan.

ChristineL
3/3/15, 11:47 AM
#44

Ja, hostan måste verkligen vara bland det värst! Alldeles rosslig låter hon :(

PennyTrollet
3/3/15, 9:31 PM
#45

Har en skitjobbig kväll. Molly har skrikit och vägrat somna sen klockan halv åtta. Ett tag hade jag det såhär varje kväll men nu har det varit bra så länge så när det kommer en jobbig dag eller kväll blir det hopplöst. Förutom att Molly vägrar så verkar det som att Neo inte heller tänker somna och styr och ställer i pojkarnas rum. Tur att Viggo verkar kunna sova genom de mesta oljud. 😭

JeFo
3/4/15, 12:41 PM
#46

Jag ringde 1177 förra året när man ena tjej slagit i huvudet i skolan. Hon hade åkt pulka och någon hade kört in i henne. De sa att så länge hon inte mådde illa och kräktes så var det lugnt. Hon fick dock inte kolla på tv, dator el så… Enda hon poängtera flera gånger. Så att hålla hennes någorlunda stilla utan sånt i två dagar var svårt… blev mycket sagor.

[WickedAlly]
3/5/15, 9:46 AM
#47

Idag är jag lite nervös, maken var på anställningsintervju häromdagen och igår ringde de och ville att han skulle komma och provjobba. Så idag ska han vara där hela dagen :)

Han bytte jobb i augusti då vi flyttade tillbaka till hemorten, men han trivs inte alls. Chefen är en märklig typ, bara klagar och förväntar sig det omöjliga. Efter att maken börjat där fick vi höra den ena knäppa historien efter den andra..

Så nu håller jag tummarna stenhårt för detta jobb, tror det är något maken skulle älska :)

[Thiah]
3/5/15, 11:06 AM
#48

#47 då håller vi tummarna. Jag vaknade från lite vila av att bedövningen släppte. Fy pip vad ont jag har. Läkaren trodde att 3x800mg ibuprofen skulle hjälpa idag men har redan ätit två . Jag är dessutom jättesugen på McDonalds

Annons:
[WickedAlly]
3/5/15, 11:13 AM
#49

#48 Tack :)
Jag tycker ju att maken är fantastisk och att de är korkade om de inte anställer, hoppas bara att de tycker likadant :)

Usch, tandvärk är vidrigt. Jag har haft en del problem med mina tänder, bl a visdomständer som vuxit åt alla håll och kanter, så jag kan bara säga att jag lider med dig. Opererade ut min sista visdomstand för 2½ år sedan, vidrigaste jag gjort någonsin. Låg däckad i två veckor, och jag har hög smärttröskel vanligtvis :s 

Maken kanske kan ta med lite mat hem sen? Det är ju ingen jättekonsistens på deras käk direkt så det borde ju gå att få ner :P

[Thiah]
3/5/15, 11:50 AM
#50

Ally nu hänge du inte alls med. Kristian är ledig men även jag denna vecka. ;) vi har en mini semester. Opererat ut två visdomständer men denna gång är det rejälare. Urk.kylpåse, glass och kall dricka är dagens melodi.

[WickedAlly]
3/5/15, 12:16 PM
#51

Just det 😟 Jag är så galet förvirrad hela tiden, vågar inte ens nämna något av det jag lyckats med senaste veckan..

Hoppas det ger sig snabbt.

Emelie-E
3/5/15, 1:04 PM
#52

Är så ledsen och besviken. Min far är inte Guds bästa barn direkt men han är min pappa och han är min sons morfar. Idag upptäckte jag att han har blockat mig på Facebook pga något som egentligen inte har med mig att göra. Men där ser man hur lite jag och min son betyder för honom. Hade han bara velat så hade han kunnat ställa allt till rätta, men han har tydligen hellre rätt än att ha sin dotter och barnbarn med i sitt liv… När jag var liten så betydde min farmor massor för mig. Var ofta där och sov över och lekte. Jag vill att min son ska uppleva det samma, men som det är nu har han ingen, varken mor eller farföräldrar som riktigt bryr sig om honom.. Hans farfar har aldrig brytt sig om något som rör sin sons (min mans) familj. Hans farmor ser bara ett (två) av tre barnbarn. Hans mormor super hellre skallen av sig än att umgås med barnbarn och morfar som nu inte vill ha honom i sitt liv. Känner mig så otroligt glad över min familj! Inte..! Jag vet inte vad jag ska göra. Sonen blir bara äldre och snart kommer frågan om varför han aldrig får leka hos farmor som hans kusin gör, eller vart morfar har tagit vägen.. Jag vill ge min son allt! Men jag kan inte ge honom en riktigt familj :(

Velinga1984
3/5/15, 8:13 PM
#53

#52 Har du kontakt med din pappa i vanliga fall? Block på Facebook är trots allt bara internet ;)

Emelie-E
3/5/15, 10:37 PM
#54

#53 Nej, så klart jag inte har. Annars hade jag ju inte lagt ner något alls i att ha blivit blockad. Han har gjort fel och jag tror han vet om det också men han är för stolt för att erkänna det så då är det bättre att inte ha någon kontakt med sin dotter och hennes familj..

Velinga1984
3/6/15, 6:50 AM
#55

#54 Där tycker vi verkligen olika, enbart en kontakt över Facebook räknas inte som något betydande i mina ögon när det blir en blockning . Kan du ringa din pappa och återuppta kontakten? Själv bröt jag med min pappa för 15 år sen, kallar honom vid namn de få tillfällen han kommer på tal. Någon morfar är det inte heller. Om jag och han skulle ha Facebook så skulle han vara blockad. Finns ingen anledning att se mitt liv om vi inte har kontakt.

Annons:
[Thiah]
3/6/15, 6:55 AM
#56

Min syster och jag har inte heller kontakt egentligen. Vi pratar om vi är i samma rum men knappt det. Himla tillgjort blir det. Men hon har väldigt lite kontakt med mamma och pappa också så…. Sen tycker jag att det är himla fel att blocka någon sådär från fb. Eller mera kanske löjligt, speciellt om barn finns i bilden. Facebook är idag en viktigt kontaktsida för många av oss. Skulle någon närstående till mig blocka mig där skulle jag alltid ta det personligt och bli ledsen.

PogoPedagog
3/6/15, 8:29 AM
#57

#54 Du säger att han är för stolt för att erkänna att han gjort fel men varför är det så viktigt för dig att han måste erkänna det? Din stolthet? Kan du inte vara den större och mognare personen som inom dig vet att han gjort fel men väljer att inte bråka om det för att du vill ha en kontakt?

Velinga1984
3/6/15, 12:19 PM
#58

#56 Din syster låter nästan som mig. Nu vet inte jag din systers anledning men jag själv har helt enkelt bara låtit mitt egna liv rulla på. Jag är inte osams med någon i min familj, även om det är det ryktet som cirkulerar. Men med en orolig uppväxt där jag blivit utsatt för både fysisk och psykisk misshandelav nära anhörig , dessutom under åren som gått  saknat stöd i många avseenden där det skulle behövts så kom jag till den insikt att jag inte behöver lyssna på allt jag får höra. Där den fina fasaden utåt är viktigare än att bry sig när omgivningen inte ser på.

För att bara nämna två exempel:

Jag fick fått många kommentarer på sociala medier om stöd finns, du vet vart vi finns osv. Men när det väl behövdes/behövs så har de aldrig tid eller lust. Nu senast när jag behövde barnvakt till min minste för att åka på viktigt möte så fick jag alternativet "här, eller så kan jag inte". "Här" i detta fallet innebär i en miljö där sonens andningsproblem blir värre och där han därför inte kan vistas. Orsaken till alternativet var för att personen (nära släkting) ifråga inte ville lämna sin hund själv i 3-4 timmar. Att hunden inte skulle vara själv var viktigare än min sons hälsa.  

Ett annat fall var att jag läste på sociala medier om en annan person som beklagat sig för att stöd saknades i hennes livs viktigaste period. Några minuter innan detta kom ut så hade jag smsat samma person och sagt att pga sonens andningsproblem så kan vi inte ha pälsdjur i vår lägenhet. Personen det berörde var i behov av hundrastning, vilket hade gått att lösa genom att låta sonen vara fast i vagnen och sedan hämtat hundarna ifråga men istället var versionen på de sociala medierna någon annan. Jag var bara elak, att det var för sonens allvarliga andningsproblem framkom aldrig. 

Ja, nu fick ni ju dessutom svar på varför jag anser att sociala medier; tex facebook, instagram inte är hela världen om man blockas. Det är inte där som fokus på relationer ska ligga.

[Thiah]
3/6/15, 12:27 PM
#59

#58 min syster gör ett praktiskt taget aktivt val att inte höra av sig till varken mig eller föräldrarna och vi har haft en trygg uppväxt. Så hon är sur för småsaker hela tiden och är osams med alla som inte tycker som hon (hennes man är likadan) eller som råkar glömma tex en födelsedag. Så jag har gett upp att vara den som hör av mig för jag får aldrig nått tillbaka.

Emelie-E
3/6/15, 4:48 PM
#60

#57 Det är inte med mig han bråkar, jag har bara hamnat i kläm. Så just därför blir jag besviken över att han gör som han gör. Vad har han emot mig helt plötsligt? Men jag har tänkt på detta sen igår och jag orkar inte lägga ner någon energi på det. Min pappa har i och med blockningen mot mig visat vad han vill så då får det vara så. Det är bara han som förlorar på det. Och ja, när Facebook har varit i stort sett den enda vägen där vi har haft kontakt så lägger jag mycket i om jag blir blockad.

[WickedAlly]
3/6/15, 9:21 PM
#61

Rasmus fick jobbet! Tjoho! De höll tydligen med mig om att gubben är fantastisk :)) De skulle hörs av sig nästa vecka med svar men ringde redan i morse, de tyckte inte att det var något att diskutera alls :) Är galet stolt över min fina man må jag säga.

[Thiah]
3/6/15, 9:37 PM
#62

Yay å grattis till Rasmus!!!

Annons:
ChristineL
3/6/15, 9:39 PM
#63

Hurra för mannen, Ally!

[Torpedtass]
3/6/15, 10:30 PM
#64

Idag tog vi vårat livs viktiga beslut, vi bestämde oss för att inte lämna Norrland utan leva här livet ut. Gissa om en sten från bröstet föll när jag slapp tänka på att få ihop en flytt på över 100mil, nu kan vi äntligen fokusera på framtiden. 🙂

[WickedAlly]
3/8/15, 8:14 AM
#65

Tack thiah och Christine, det känns galet bra. Mannen är jättelycklig och nämner det hela tiden, haha :) Torpedtass: vad skönt :) Så ni har funderat på flytt? Har ni släkt så långt bort eller är det jobb eller något annat som lockat?

[Torpedtass]
3/8/15, 12:26 PM
#66

#65 Släkt och fler jobb möjligheter men vi valde att välja bort de båda för att leva det drömliv vi söker.

Destany
3/8/15, 12:28 PM
#67

Suck idag har vår lille huligan tagit isönder handfatet i badrummet. Sambon for iväg o köpte ett nytt o ska nu försöka byta det. Denna unge gör mig gråhårig.

PogoPedagog
3/9/15, 8:36 PM
#68

Suck, Bastian ( 2 år) har kommit in i en ny rejäl trotsperiod. Det är illskrik, sönderbankade tallrikar, knuffad lillasyster och pottvägran för hela slanten dagarna i ända. Den enda trösten är ju att jag vet att det går över men jag vet ju inte om det kommer vara en vecka eller sex månader denna gången :( Han hade en sådan period i somras med, den varade ca två månader.

JeFo
3/9/15, 10:40 PM
#69

Vad skönt Ally! Bra gjort Rasmus!

Annons:
PennyTrollet
3/9/15, 10:45 PM
#70

Neo och Viggo har börjat bråka så förbaskat nuförtiden. Dagarna i ända. Har aldrig upplevt det innan men antar att det är för att Viggo har blivit 3 år och har upptäckt att han har en egen vilja och sitt egna tycke. Han kan mer och vill mer. Än har de inte slagit varann gula och blåa i alla fall utan de skriker på varann och det är en del tårar.

Ria74
3/11/15, 9:45 PM
#71

Ikväll kan jag behöva lite peppning. Ska dra ut en tand imorgon och är galet nervös. Förra gången jag skulle göra det gick det mesta fel, efter 8 bedövningssprutor som inte tog så fick två tandläkare dra ut den utan bedövning. Var helt skakig efter den pärsen och oroar mig en del för att samma ska hända igen. Sms:ade mannen för att få lite stöd, men hans enda kommentar var att "Du har väl dragit ut tänder förr" Tack för den :/

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
3/12/15, 5:31 AM
#72

Det kommer gå bra Maria. Denna gång kommer bedövningen ta direkt och du kommer då uppleva en tanddragning som det ska göras. :) Lycka till.

Ria74
3/12/15, 10:16 AM
#73

#72 Tack Thiah :) det hoppas jag verkligen att den gör. Men katten vad det sätter sig i huvudet när man varit  med om en mindre lyckad utdragning. I eftermiddag är det dags så jag får ladda nu.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
3/12/15, 11:01 AM
#74

Kan trösta dig med att jag hade (har väl fortfarande) väldigt trångt i munnen så när jag var mindre drogs fyra tänder på ett par veckor, jag var stammis hos tandläkaren. och har dragit ut fler tänder än så, aldrig haft problem med bedövningen. Fråga om du kan få salva på först, innan sprutan. Nu som vuxen har jag inga tvåtänder där uppe och bara tre framtänder där nere :P

PogoPedagog
3/12/15, 11:14 AM
#75

Du får försöka peppa upp dig innan. Och glöm inte att berätta nogrant innan vad som hände och att du är rädd så är de extra försiktiga med dig.

[Thiah]
3/12/15, 11:21 AM
#76

Jag insåg just att jag har stygn i kinden efter förra torsdagens operation. Inte undra på då att kinden är blå och extremt öm! Ont har jag med men det är den gamla tanden som vill tillbaka tror jag. Sen vet jag att den har ett hål i sig. Dessa pip tänder! Nästa vecka ska jag borra de två sista hålen för denna rumba. Ska bli väldigt skönt.

Annons:
[WickedAlly]
3/12/15, 12:09 PM
#77

Maria: Fråga om de har någon där som är lite extra bra på att sätta bedövning. Skiljer extremt på vem som gör det. 

På mig brukar det ta först vid 6-7 sprutan, men sen började jag be om en speciell sköterska. När hon sätter så räcker det med en enda spruta för att jag inte ska känna munnen på typ ett dygn. Himla bra är hon :)

Har dragit sex tänder, varav fyra visdomdständer. Ingen jättekul upplevelse direkt men så skönt när det läkt klart sen! 

Ignorera gubbens sms, de tänker med fel huvud ibland ;) :P

Lycka till!

Ria74
3/12/15, 12:34 PM
#78

#74, 75, 76, 77 Tack snälla ni för erat stöd, ni är guld värda allihop 🤗

#77 Dom har bara en tandläkare och en sköterska här så jag får väl se vem som lägger det. Kan ju trösta mig med att det inte är samma tandläkare denna gången eftersom jag har bytt till privat.

Jag får blunda och tänka på något annat 😉

Ska vara glad när klockan är 18 och det hela är över.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
3/12/15, 12:38 PM
#79

Som tillägg på mitt inlägg #74 - Jag ser alltså normal ut i munnen trots att jag har tre tänder mindre än normalt ;) jag ser alltså inte tandlös ut ;)

[WickedAlly]
3/12/15, 3:17 PM
#80

#78 aha, men eftersom du bytt så kan ju denna vara fantastiskt duktig. Vi får hoppas på det :) #79 hihi, älskar att du kände att du ville förtydliga det :)

[Thiah]
3/12/15, 3:39 PM
#81

#79 här är en till med för lite tänder i antal men ändå en full mun ;)

PogoPedagog
3/12/15, 4:10 PM
#82

Jag med! De fick hämta ett speciellt mätgrejs när de skulle mäta hur breda mina tänder var haha. Inte konstigt att jag var tvungen att dra ut fyra st.

ChristineL
3/12/15, 4:42 PM
#83

Jag kände att det kunde uppfattas lite konstigt när jag läste det själv efter en stund ;)

Annons:
Ria74
3/12/15, 4:55 PM
#84

Tanden är ute! Gjorde inte ont, men den gick sönder så jag till och med hade en tandbit i håret när jag skulle betala :D Fast jag blöder rejält och börjar få värk så är jag så lycklig att den är ute.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
3/12/15, 5:00 PM
#85
[WickedAlly]
3/13/15, 7:42 AM
#86

Vad skönt att det är över ria :) Idag skuttade min vanligtvis mycket morgontrötta man upp ut sängen. Det är mc-premiär för i år nämligen. Gatorna är sopade och vi har haft plusgrader flera dagar i rad. Kan ju gissa vad han kommer göra i helgen i alla fall, haha.

[Thiah]
3/14/15, 9:07 PM
#87

Vi har fått ett erbjudande om att kanske ta hem 2 små 3 åriga hundpojkar. Ska hälsa på bröderna imorgon och se om det klickar och om jag är värdig som hundägare(jag ska ta huvudansvaret). Spännande :)

JeFo
3/14/15, 9:49 PM
#88

Tänk om de äter katter Thiah! 😉😛

Ria74
3/14/15, 10:03 PM
#89

#87 Spännande Thiah, vad är det för ras?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
3/14/15, 10:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Det är en bekant till oss som omplacerar. Berättade redan för ett år sedan om de krav vi har och vad vi kan erbjuda. Pojkarna är 3 är, kastrerade, bor i tillfälligt hem med katter och har suttit i barns farm hos tillfälliga hemmet. Jag gissar att det är blandras. Vi hälsar på som imorgon och sen ser vi. Har bra tillfälle nu då Kristian är hemma och kan träna ensam träning i lugn o ro

Annons:
Ria74
3/14/15, 11:06 PM
#91

Söta är dom i alla fall :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
3/16/15, 5:32 AM
#92

Ja söta var dom men Kristian kände sig osäker på om han klarar Joel och två hundar med deras "nytt hem" träning så vi tackade nej. Ska kännas bekvämt för oss båda om det ska bli av. Jag får bara tålmodigt vänta ett tag till. Sen ska jag gnälla lite. Kristian tar Joel på ett annat sätt än förut och han har nog städat och hållt rent i veckan. Men sen blev det helg och gissa vem som går upp, vem som plockar, vem som ser till att något blir gjort…. Suck. Nästa helg är jag enbart ledig söndag så vi ska se om det bättras på då. Nu är det en helvetesvecka på jobbet. Vi har ingen vikarie, massor av möten, köksan på semester och troligtvis alla barnen på plats. Yay, eller nått.

JeFo
3/16/15, 7:30 PM
#93

Oj va söta! Är inte nå jätte fan av hundar. Har för städat för såna 😁😛 Men jag gillar andras för en stund. Syster har två… Hoppas ni hittar någon som passar er Thiah 😀 Jag är nöjd så länge huset står kvar när Ric haft ansvar. Han har dock varit väldigt duktig och klarat allt över förväntan så kan inte klaga. Hoppas Kristian bättrar sig!

Emelie-E
3/16/15, 8:30 PM
#94

Igår var det några grannbarn som sprang runt på tomten bredvid och väsnades en hel del. Min man sa att de välte en ljuslykta som gick sönder (ägarna till huset här bredvid är bortresta och barnens föräldrar passar detta huset under tiden så de får leka där). Sen sa min man "Nu kastar de väl sten på Lasse också". Lasse är vår ena katt och då flög jag upp ur soffan och tittade ut genom fönstret. De förde som sagt en himla massa oväsen och sprang emot ett förråd som står på uppfarten och strax därefter ser jag vår katt springa iväg som skjuten ur en kanon från förrådet och in under grannens altan med tre skrikande ungar efter! Då springer jag ut på vår altan och ropar bara "Hallå! ni jagar väl inte katten?!" Varpå två av ungarna fick raketbränsle i baken och försvann kvickare än kvickt och den tredje stannade kvar och sa "nej det gjorde vi inte, vi passar detta huset". Min man kommer utspringandes han med och säger att han har sett vad de har gjort med ljuslyktan och att vi kommer prata med deras föräldrar, för det är inte okej att göra sönder grejer och att jaga katterna. Nu gick vi inte och pratade med föräldrarna då jag ändå tyckte att flickan (ca 8 år) tog det vi sa på ett bra sätt och jag tyckte det var himla bra av henne att stanna kvar och prata när hennes två syskon bara sprang iväg. Jag tror inte att de kommer jaga våra katter igen. Men gör de det en gång till så går vi raka vägen till föräldrarna Jag blir så ledsen när jag ser barn göra såna dumma saker.. Dessa barn har katter själva så jag förstår inte alls hur de kan med och springa efter en stackars katt på det viset :/ Hur hade ni reagerat om detta hade hänt er?

[WickedAlly]
3/23/15, 4:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Tror ibland att min man kan läsa mina tankar. Har inte känt mig som någon vidare bra fru på sistone. Har varit lite för mycket stress och oro. Men när jag kom ner i morse stod detta på köksbordet. Goa gubbe :)

PogoPedagog
3/23/15, 4:22 PM
#96

#94 Ungefär som du hade jag nog reagerat dvs sagt ifrån att det inte är okej till ungarna men inte gjort någon stor affär av det. Barn är barn i mina ögon och ibland gör även de mest väluppfostrande ungarna något korkat. Sådant som empati och konsekvenstänkande är ju inte färdigutvecklat förän de är riktigt stora. 

Hade det varit en dyrbar ljuslykta hade jag absolut bett föräldrarna ersätta den.

PogoPedagog
3/24/15, 1:41 PM
#97

Nu har båda barnen sovit i två timmar! :O Är helt i chock, de sover sällan samtidigt och aldrig så länge. De är förkylda och sover extra mycket. 

Vad gör man nu? Har inget hushållsarbte direkt och har redan hunnit slöa och roa mig.

Annons:
[Thiah]
3/24/15, 3:51 PM
#98

Jag har just slutat jobba efter en kaos dag och ska nu hem till två sjuka karlar. Hoppas dom också sover mycket ikväll…

JeFo
3/27/15, 10:27 AM
#99

Regnet öser ner!

Har städat och fixat kvällsmaten. Kött som ska koka i några timmar. Maken och barnen ska på cirkus ikväll och sen ska äldsta sova hos en kompis. Hoppas på en lugn och skön kväll. Gillar att få en stund för mig själv!

Ska ge Holly lite lunch nu och sen stoppa henne i säng. Haft en lugn natt. Tror alla 4 tänderna kommit upp så det gör nog mindre ont nu. Var för typ tre nätter sedan som hon gnällde i sömnen hela natten. Och jag behöver ha knäpptyst för att sova, så jag vakade till varje gång… Stackars liten.

Hon har blivit väldigt duktig på att gå. Nu är det det som gäller hela tiden. Hon känns lugn och nöjd efter att ha lärt sig. Hon är bra på ajaj också. Några gånger behöver man säga det och sen sitter det. Trappen har hon lagt ner vilket känns skönt. Leksaker är inte alls kul utan allt annat. Skor, dosor, kablar, pennor och allt som inte är leksaker 😛

Ria74
3/27/15, 2:17 PM
#100

Idag har vi varit på barnloppis och fyndat en massa fina kläder för 5-10 kronor plagget. Hittade en helt ny britaxbilbarnstol också som jag köpte till bil nummer två, känner den som säljer den och vet att dom aldrig använde den eftersom det var en stol morföräldrarna skulle ha i sin bil.

Nu bakar vi vetebröd eftersom jag fyller år idag och ska ha kalas imorgon. Men just nu blev det sovpaus för lillan, det är jobbigt att shoppa och baka ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
3/28/15, 3:33 PM
#101

Alltså ibland blir jag så less. Systerdottern fyller år idag. Jag skickade ett kort + liten present men inte ett ljud har hörts. Jag får fråga omdet kommit fram och inte ens då får jag ett tack av min syster. Hör inte det till normalt vett? Fast det var en billig liten gåva så tackar man väl? . Iof borde jag inte vara förvånad. Ingen av dom har tackat för en enda gåva på säkert 4-6 år… Störd störd störd….

JeFo
3/30/15, 9:37 PM
#102

Sjukt dåligt av din syster! Man tackar. Även om man tycker saken var skit så tackár man. Vanligt folkvett! Tråkigt värre.

[WickedAlly]
3/30/15, 10:04 PM
#103

#101 sjukt imponerad av ditt tålamod dock thiah, efter såpass lång tid hade jag ballat ur och skitit i att skicka något. Kan man inte ens säga tack ska man inget ha.

[Thiah]
3/31/15, 5:01 AM
#104

Ja men jag vill inte vara den som ger upp. Vi träffas ju ändå ibland typ. Hon är väl arg för nått jag ont gjorde vid jul säkert. Ska se om dom ens kan skicka ett kort när kusinen fyller 1 år. Tror inte dom kommer komma ihåg det för dom är sååå upptagna! Joel klättrar nuförtiden upp i soffan och går ner… Många bulor kommer det bli fast man vaktar. Jag längtar till långhelg. Jobbet är just nu så slitsamt pga barnen. Blev hotad säkert 4 gånger igår och då gick jag hem 14…

Annons:
JeFo
3/31/15, 9:26 PM
#105

Är man arg som vuxen kan man säga det! Hon låter barnslig. Finnas annat att lägga energi på en sånt. Hoppas hon växer upp! När det väl gäller är familjen bra att ha. Hotad? Av barn? Jösses… Verkar ju galet! Holly går och går och gör typ inget annat. Verkar dock trögt med att förstå att saker kan ligga på golvet och att man då måste kliva över 😛 Men nu kan man iaf lugnt säga att hon går! Tidigare än båda systrarna på både tänder och gå:ning.

Ria74
4/6/15, 3:06 PM
#106

Då var det dags att bli förkylda igen, tycker vi har inte varit annat sen i december. Som tur är verkar det gå över ganska kvickt denna gången.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
4/8/15, 4:47 PM
#107

Att jobba på mitt dagis är ljuvligt. Blivit biten 1gång, nypt(hårt på flt) 2 gånger, hotad att bli slagen ett par gånger. Sen fick jag äran att ofrivilligt sitta 30 min efter arbetstid och prata om ett problem vi har med en förälder jag knappt pratar med annars. Så nu har jag missat Joels vakentid, ett möte jag hade bestämt och är allmänt sur! Kul värre…

JeFo
4/13/15, 10:06 AM
#108

Jag skulle aldrig palla jobba på dagis så all creed till dig Thiah! Ska iväg och jobba snart. Är ganska skönt då det är tiden jag kommer ifrån. Är dock inte själv när man jobbar i butik men det blir ändå min chans att andas ut. Tyvärr när man jobbar lite så hinner man inte mycket och det gör mig lite sur. Är ju liksom mina områden och jag vill ha ordning. Holly går och går. Blivit väldigt mycket lättare sedan hon började med det. Hon är med över allt och sköter sig fint själv. Nästa vecka ska vi börja med inskolningen. Är lite orolig! Hon är extremt mammig. Vill ha inskolningen nu då storasyster är kvar. Sen kör vi sommarlov hela sommaren för att börja på riktigt till hösten.

PogoPedagog
4/13/15, 1:07 PM
#109

Inne på fjärde veckan där minst två i familken är sjuka.  Är så trött på det nu, det förtar all glädje i vardagen när vi är sjuka jämt. Barnen är gnälliga och trötta och vi föräldrar får ingen avlastning av varandra eftersom den ena alltid är sjuk.  Dessutom blir jag tokig av att inte kunna lämna hemmet, det är såååååå trååååååkigt att bara göra samma sak varenda jävla dag! Inte kan man vara ute någon längre stund för det bara blåser iskallt jämt och inte kan man hälsa på någon :(

Nu sover barnen åtminstonde på samma gång i förhoppningsvis en timme så då ska jag passa på att bara slöa, äta godis och läsa i solen istället för att hushållsarbeta.

[Thiah]
4/13/15, 4:18 PM
#110

#108 såhär tungt har det aldrig varit. Gömde mig på toa idag för jag inte orkade prata med en mamma. Då skulle jag blivit över och hon ledsen på mig. Suck. Men det är just nu jäkligt tungt. Tror få arbetsmiljöer som min egentligen skulle tolereras om det enbart gällde vuxna.

PogoPedagog
4/18/15, 10:27 PM
#111

Kände att jag verkligen kört fast med sonen på snart 2,5 år nu. Han är i en trotsperiod och jag tappar tålamodet och skriker åt honom och så blir det bara värre och värre :( 

Men nu ikväll hittade jag en bra blogg med tips på hur man kan förhålla sig till och tala med sina barn. Nu ska jag vara en bättre mamma i morgon och försöka få till lite bättre stämning mellan mig och pojken :) Kan rekommendera bloggen, finns mkt matnyttigt där om olika situationer.

http://petrakrantzlindgren.se/

Annons:
ChristineL
4/19/15, 3:43 PM
#112

Diskuterar med mannen vilka Disneyfilmer som är okej för Nova nu när hon är sjukling. Tydligen är Dumbo mindre läskig än Bambi? Det enda hemska jag minns av Bambi är att mamma blir skjuten, medan i Dumbo dricker dom sprit, piskar elefanterna och hallucinerar… Alice i underlandet tycker han inte heller är ok, Pinochio är vi överens om att den går bort.

[Thiah]
4/19/15, 4:01 PM
#113

Jag har fortfarande obehag för dumbo och för bambi. Finns ju nyare filmer som är bra. Joel gillar Simpsons och vi har kommit överens om att han får se det tills han börjar förstå mer. Då sätter vi stopp.

ChristineL
4/19/15, 4:03 PM
#114

#113 - Ja, jag tycker Dumbo är jättejobbig! Det jag tycker är tråkigt med de nyare filmerna är att det är så lite musik i, annars gillar jag både Frost, Modig och Trassel.

[Thiah]
4/19/15, 4:16 PM
#115

#114 Askungen och snövit är väl helt okej? Och Robin Hood. :)

ChristineL
4/19/15, 4:17 PM
#116

#115 - Jag tycker Snövit är lite läskig, när hon är vilse i skogen och den elaka drottningen som förvandlar sig. Men Robin Hood är bra!

Destany
4/19/15, 4:53 PM
#117

Idag blev Min sambo uppsagd via sms. Så gör man väl inte som arbetsgivare? Är arg o ledsen.

ChristineL
4/19/15, 5:08 PM
#118

#117 - Va? Nej så kan det ju inte gå till!? Ta det med facket!

Annons:
[Thiah]
4/19/15, 5:21 PM
#119

#117 nämen det låter ju helt sjukt!

Destany
4/19/15, 9:17 PM
#120

#118 min sambo har bara jobbat där 2 v så han har inte hunnit gå med i facket än men han ska ringa facket ändå imorn. Nej så får det verkligen inte gå till. Känns som allt bara Går emot oss nu. Oscars mage o nu detta.

PogoPedagog
4/20/15, 12:30 PM
#121

MIn sambo önskar sig i fyrtio-årspresent en segeltur med skeppet Göteborg. Grejen är att han då kommer vara borta tio dagar! Under den tiden måste jag ta ledigt oich vi förlorar en heldel väl behövda pengar. Dessutom tycker jag det är väldigt jobbigt att vara själv flera dagar med våra två barn som då kommer vara 1 resp 2,5 år. ( Kan här tillägga att han aldrig varit själv med dem längre än si så där 10 timmar så han har aldrig fått uppfattning om hur jobbigt det är att ta alla nattvak + dagkonfliketr själv)

 Jag tycker det är en för stor grej att önska sig! Men är det jag som är tråkig och ogin eller vad tycker ni? Hade det varit säg 3 dagar han ville iväg och roa sig hade jag inte haft några som helst problem med det.

Ria74
4/20/15, 12:35 PM
#122

#121 Att vara ensam 10 dagar är en pärs, vet eftersom min gubbe jobbar på båt och ibland är han borta 14 dagar i sträck. Jag har dessutom bara ett barn så du har ju dubbelt så mycket. Tycker inte du är ogin.

-------

Är rejält irriterad idag, har en kompis som inte har barn, men som är förskollärare och hon pikar hela tiden om hur själviska föräldrar är som har sina barn på förskolan, att vi bara latar oss när barnen är iväg och att vi är dåliga föräldrar. Hon lägger upp länkar på facebook om hur dåliga föräldrar är och att det är tur att förskollärarna kan få ordning på barnen annars vet man inte hur det hade gått. Har hållit tyst länge, men snart kommer jag att berätta vad jag tycker och tänker om det 😡

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
4/20/15, 12:45 PM
#123

#121 hade det bara varit att dagarna spenderas för att du är ledig hade jag kanske tyckt att du var på ogina sidan. Men eftersom det även påverkar ekonomin och att han ska vara borta så många dagar vilket gör att du blir ensam så tycker jag inte så. Rörig mening men du kanske förstår… 10 dagar är lång tid att vara ensam! #122 jag tycker det finns många själviska föräldrar och kan gott sätta någon länk på fb om det. Men att trycka ner det i halsen på alla hela tiden hjälper ingen. Å jag tycker inte att du är en självisk mamma som har Molly det lilla du har på förskolan.

PogoPedagog
4/20/15, 1:22 PM
#124

#122 Hahaha! Den människan som tror att vi bara latar oss när barnen är på förskolan antar jag varken har hus, djur, yngre syskon eller arbete? För när man har dessa saker finns det banne mig inte många minuter över till latande även om ett av barnen är på fsk :P

Men…dessutom tycker jag inte att det är något negativt alls att lata sig, det mår man bra av, Nu är ju reglerna tydliga att man inte får lämna på fsk om man inte har vissa skäl så då rfår man ju följa dem iofs men jag kan absolut förstå den som inte nämner att det har en halvdag ledig någongång för att bara få några timmar i LUGN OCH RO! Det är ju ont om som småbarnsförälder.

Ria74
4/22/15, 5:44 PM
#125

Tack #123 och 124 då är det inte bara jag som är tramsig som blir irriterad 🙂

Har hunnit lugna ner mig igen och strunta i hennes kommentarer 😉

------

Har fått hem en massa fina teckningar och påskpyssel dottern har gjort på dagis.

Hur gör ni andra, sparar ni alla teckningar till barnen blir större eller vad gör man med allt?

Det börjar bli mycket grejer nu 😉En del tänkte jag ge till farmor och mormor om dom vill ha.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
fridaas
4/23/15, 7:59 AM
#126

#125 vi sparar inte alls mycket. Här kommer det hem en hel bunt med teckningar varje vecka, en del har hon sagt är till morfar eller farfar sp då har de fått, sen sparade vi påskkycklingen och tomten hon gjort, resten har åkt i soporna efter ett tag, vi hänger upp några av teckningarna och så får de hänga ett tag sen slänger vi dem också.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Thiah]
4/23/15, 8:20 AM
#127

Jag har ungar på jobbet som gör 5-10 teckningar per dag. Hälften skickar jag inte ens hem ..

[WickedAlly]
4/24/15, 12:30 PM
#128

Igår hade vi en riktigt bra dag, var hos banken där vi fick lånelöfte på ett belopp långt över vad vi mest troligt kommer behöva. Vi vill inte sätta oss i några jätteskulder när vi inte behöver. Är väldigt billigt med hus här :) Och båda älskar att pyssla och renovera så vi vill inte köpa ett hus där allt redan är gjort heller så. Och då blir det ju ännu bättre prismässigt. Sen lyckades Rasmus göra en kanondeal på en motorcykel han väldigt gärna vill ha. Så nu har han bytt till en med större motor, färre mil och fler extragrejer för samma pris som hans gamla. Billigare försäkring dessutom. Är något magiskt med min gubbe, han drar till sig ofattbara erbjudanden hela tiden :o

PogoPedagog
4/24/15, 1:33 PM
#129

#128 Vilken bra dag! :)

Jag har varit i Badhuset med mina två småttingar och sen MCDonalds. Det gick jättebra! Visserligen var min systers karl och deras två småttingar med oxå men jag var ju ändå själv med båda mina i omklädningsrummet. Sjukt stolt över både mig och barnen som skötte oss så bra, haha.

[WickedAlly]
4/24/15, 3:56 PM
#130

#129 verkligen :) Åh, vad kul. Det där funderar jag mycket på, hur man klarar av två så små samtidigt. Har bestämt mig för att ta det som det kommer och våga utmana mig själv, men sen kan jag inte låta bli att grubbla lite på det ibland ändå.

fridaas
4/25/15, 4:51 PM
#131

Jag tror jag är på väg ner i en svacka igen.. sover inte alls bra om nätterna längre trots attt båda barnen har börjat sova hela nätterna nu, men drömmer mardrömmar var och varannan natt nu igen.. kanske inte bearbetade förra årets alla händelser ordentligt trots allt, massa tankar om hur förlossningen med Noel var har kommit upp igen och jag blir bara gråtfärdig så fort jag tänker på den och likdant med älgsmällen sen efteråt, det har varit lugnt ett tag, men nu är mardrömmarna tillbaka igen och jag får panik av att köra bil när det börjar skymma igen eller om det är mörkt.
Samtidigt som jag känner mig enormt stressad med att få allt skolarbete klart, har tre kurser jag läser denna terminen, inte ens den första är färdig än, fast det är lärarens fel som inte kan svara på frågor.. sitter med kurs nummer två just nu men det går bara runt i huvudet, kan inte koncentrera mig och tappar fokus på två sekunder för att allt bara går runt i huvudet, jag har aldrig haft problem med att få skolarbetet gjort tidigare, men nu, jag förstår inte vad jag läser, tror jag läst samma stycke 30gånger nu och jag förstår fortfarande inte =/

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

PogoPedagog
4/25/15, 9:01 PM
#132

#130 Jag tycker att allt sådant jag trodde skulle var svårt som typ att åka iväg med ungarna går förvånandsvärt lätt! Man måste bara vara inställd på att det kommer ta lite extra tid och säkert strula på något sätt så man inte hetsar upp sig. Handla mat med båda två är t.ex nästan aldrig några problem :)

 Däremot är vardagen svårare än jag trodde :P Att äta lunch själv med en 2-åring i en supertrotsperiod och en liten som knappt vill äta något och så själv försöka få i sig något är svårt! Eller att komma ut i trädgården och få båda ungar pottade/bytta på och påklädda alla ytterkläder.  

#131 Detr låter inte alls kul :( Har du fått gå igenom förlossningen efterår ordentligt med någon barnmorska? För mig var det väldigt viktigt att jag fick mina journaler och jag gick igenom dem både med bm-studenten som var med och min vanliga bm. Sen tittar jag faktiskt i dem lite då och då för det dyker upp nya tankar och funderingar och då är det skönt att gå tillbaka och läsa där.

Annons:
fridaas
4/25/15, 9:11 PM
#133

#131 Vi gick igenom journalen på efterkontrollen, men hon lyssnade inte, utan sa bara att ja men så hade jag också gjort, när jag berättade att de tvingade på mig 3 misslyckade försök till att sätta kateter (dessutom mitt i värktopparna) för att han låg för högt upp med huvudet och likadant med allt annat jag ville ha svar på, som varför de inte kunde vänta med att känna hur öppen jag var tills värken var över, okej att de gjorde så en gång för att se om det händer något, men inte hela tiden, nu hade jag iofs väldigt täta värkar, men ändå, när jag födde dottern i växjö hade jag ännu tätare värkar men där lyssnade de och väntade tills värken var över och hon låg också väldigt högt med huvudet enda tills krystvärkarna kom..

Så nej egentligen är det väl inte helt genomgånget.. men samtidigt känns det helt fel att klaga, för det gick snabbt även om det var ett smärre helvete, men jag sprack inget, förlorade inget blod.. de jag har runt omkring mig som också har fått barn har mer "rätt" att klaga på sina förlossningar då spruckit extremt mycket osv, så deras kommentarer har bara varit att "ja men du sprack minsann ingenting och du behövde inte ligga med värkar i 36timmar" osv..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

PogoPedagog
4/25/15, 9:21 PM
#134

#133 Men det är ju en jättehändelse både fysiskt och psykiskt för alla att föda barn! Oavsett om det gått bra eller dåligt i någon annans ögon! I andras ögon hade jag nog två dåliga förlossningar ( slutade med snitt och blodförlust bl.a.) men jag var supernöjd eftersom jag aldrig var rädd under förlossingen. Trots det har jag haft jättestort behov av att gå igenom det igen och igen. Den BM du hade innan förlossningen, var hen vettigare? Hen kanske inte kan svara exakt på dina frågor men kan kanske ge generella svar kring om man brukar undersöka födande mitt under värkar och sådant.

fridaas
4/25/15, 9:38 PM
#135

#134 Nej hon är inte ett dugg bättre hon tyvärr.

Men ska iaf beställa mina journaler så jag får se dem själv och inte bara genom en dataskärm där någon annan blädrar igenom dem allt för snabbt..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[WickedAlly]
5/4/15, 9:32 AM
#136

Idag verkligen öser regnet ner, trädgården är snart översvämmad. 

Och här inne sitter jag med en överenergisk ettåring, leker för fullt men han verkar uttråkad ändå.. Dessutom har han sovit dåligt så han är ganska arg, kommer bli en lång dag det här.

Ria74
5/4/15, 9:38 AM
#137

Dottern stack sig på en humla igår och hela handen svullnade upp. Ritade på handen för att se om svullnaden gick upp eller ner efter samtal med 1177 och som tur var gick den ner efter ett antal timmar så nu vet vi att hon inte är allergisk mot humlor just nu åtminstone.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

JeFo
5/6/15, 11:04 AM
#138

På tal om humlor… Min lillebror plockade dom när han var liten. Gick och hade dom i handen och "klappade" på dom.

Jag är själv idag, helt själv. Har inte varit själv på öh…. 100 år…  el iaf nå liknande. Vad gör man? Städade hela huset igår och idag har jag räknat lite på mina FP-dagar. Kan inte påstå att jag tycker det är direkt kul. Hmm… Glad det bara är för några timmar.

Regnet öser ner här också och har gjort i flera dagar. Noll ork till att göra något. Vill ha sol! Vill ha vår och värme.

Ska ta mig en trappa ner och göra lite mat. Senare väntar badhuset för sista gången innan sommaren, tror jag. Ska bada jag också tänkte jag.

Hur går det för dig då Ally?

[WickedAlly]
5/6/15, 11:14 AM
#139

#138 lägg dig på soffan och gör ingenting ett tag :) Det går rätt bra här, vi har storstädning men just haft frukostpaus. Ska gå en sväng med Wille i vagnen, han har inte sovit än än. Han som vanligtvis somnar redan vid nio.

Annons:
PogoPedagog
5/6/15, 11:31 AM
#140

#138 Jag fångade oxå humlor när jag var liten så jag fattade aldrig vad folk pratade om när de sa att de sticks/bränns. Det verkar som om de olika humlearterna är olika aggresiva.

fridaas
5/6/15, 2:49 PM
#141

Här har vi humlor som går till attack.. fast de kanske bara tyckte att man kom för nära deras bo, svärfar blev riktigt bränd när han skulle klippa gräset i hundrasthagen och sambon ännu värre sen när han skulle plocka ner boet (fast det kan jag förstå iofs, hade heller inte blivit så glad om någon kom och förstörde mitt hus :P)

Noel har hittat sin röst på riktigt nu, så just nu övar han på de riktigt ljusa tonerna som skär i öronen och storasyster är inte sen med att haka på…

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Thiah]
5/6/15, 6:54 PM
#142

Delar park med ett annat svenskspråkigt daghem. Där finns ett barn som började, fulltid på dagis som 9 mån vid årsskiftet. Hen är så liten….

soundtrack
5/6/15, 7:08 PM
#143

#142 :O Alice blir ju 9 mån om ett par veckor, känns helt otänkbart för mig att hon skulle börja dagis nu!?

[WickedAlly]
5/6/15, 9:39 PM
#144

#142 åh, kan inte låta bli att tycka synd om barnet. Det har det säkert alldeles bra på dagis men, ändå, så liten :/

[Thiah]
5/7/15, 5:46 AM
#145

Här är det tyvärr så att man går från mammaledig till vårdledig vid 9 månader. Det betyder att du inte får föräldrapeng mera(80%av lönen) utan ett fast bidrag av staten. Kristian får ca 700e före skatt och då är vi lyckligt lottade. Bor i rätt kommun, som ger extra pengar, och jag tjänar så lite…..tjänar din respektive över gränsen får du knappt 300e före skatt. Hon jag talade med hade haft en 6 mån bebis på dagis(med specialtillstånd). Tycker att om en sådan liten behöver vård utanför hemmet är det en barnflicka man får inte en dagisplats…skillnaden i pris kan inte vara så mycket.

Velinga1984
5/7/15, 7:13 AM
#146

#145 Ett sådant fall hände även i min stad, Skaraborgs kommun. Föräldrar hade gemensam vårdnad, pappan vägrade ha barnet och att skriva över dagar. Så mamman tvingades efter en lång karusell skriva in sitt barn med specialtillstånd på förskolan vid 6 månaders ålder! Vår ansvarige på öppna förskolan hade detta fall när hon var förskollärare.

Annons:
[Thiah]
5/7/15, 11:28 AM
#147

#146 då borde familjen få en barnflicka istället. Blir så synd om barnet och helt ärligt dagisgruppens personal. En sådan liten behöver och måste få vara i famnen hela dagen nästan.

ChristineL
5/8/15, 10:41 PM
#148

Blev väldigt störd av kvällens avsnitt av Ack Värmland. Det var två saker men jag minns inte den första… Den andra var iaf om att klippa navelsträngen om barnet föds i bilen. Hallå?! Ju längre den sitter kvar desto bättre! Grrr!

Ria74
5/8/15, 11:12 PM
#149

Vilken jäkla skitdag! Dottern är förkyld och sov max 30 minuter i sträck i natt innan hon ville upp i famnen igen vilket innebär att jag sov nästan noll i natt. Hon ville inte sova middag heller idag och jag har med fått rejält ont i halsen. Till slut somnade hon ikväll och jag sätter mig ner för att äta ett äpple. Då går en hel tand sönder och trillar ut. Skit också! Nu går jag och lägger mig och hoppas imorgon blir bättre.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
5/9/15, 4:10 AM
#150

Nämen vilken "bra" dag du verkat ha Ria…hoppas du fått sova i natt iaf. Jag fick papper från nya jobbet. Inom 30 dagar ska jag visst till arbetshälsovården och beställa brottsregister. Inte nått annat men det är snart midsommar och jag kan enbart komma till arbetshälsovården på en måndag em. Ska bli intressant å se hur det löser det…. Ska skriva till nya chefen å höra om jag faktiske måste få i juni månad(har ju faktiskt annat jobb och det är sommar) eller om jag får gå i augusti…. Å Joel somnade vid 8. Vaknade vid 2. Fick välling ( för första gången på flera månader) och vaknade… Taaadaaa kl. 5….

Ria74
5/9/15, 1:28 PM
#151

#150 Det borde väl gå att skjuta på, du jobbar ju inom samma  bransch sen också?

----------

Så jäkla förkyld jag är idag, ursäkta svordomen. Hela huvudet känns som det är fyllt av bomull.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
5/9/15, 2:04 PM
#152

#151 två olika arbetsgivare men jag ska höra. Borde gå att fixa

Destany
5/9/15, 2:29 PM
#153

Lever i flytt kaos just nu får nycklarna till nya lägenheten på måndag. Längtar 😊 Oscar har bajsat 10 ggr sen igår kväll så natten har varit jobbig. Börjar kännas hopplöst med hans mage.

Annons:
[Thiah]
5/10/15, 3:49 AM
#154

Det här med att ha en son som vaknar mellan 04.30-05.15…… Gaaah

[WickedAlly]
5/10/15, 10:39 AM
#155

Wilmer vaknade av någon anledning kvart i sex idag och då tänkte jag på er thiah, för fy f*n. Han var plötsligt vrålhungrig, men efter en liten portion gröt i sängen så somnade han om till tio över åtta i alla fall.

[Thiah]
5/10/15, 10:53 AM
#156

Jag försökeu ni få joel att sova till efter 5 iaf. Blir att ha nattning vid 9 tiden för att se om det hjälper. Tyvärr somnar han oftast av trötthet senast 20…

Ria74
5/10/15, 11:01 AM
#157

#153 Hoppas ni får ordning på Oscars mage snart. Vet hur jobbigt det är när det krånglar.

#154 Hu, jag lider med dig. Vi har haft en himla tur med sovningen, hon somnar i regel inte förrän 20:30-21:00 men sen sover hon  gärna till 9 på morgonen. Jag tycker det är tidig morgon när hon vill upp 7:30 på helgen 😞

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Destany
5/10/15, 12:31 PM
#158

#157 tack jo det känns lite hopplöst emellanåt med hans mage. Men ska ha telefonkontakt på tisdag med specialisten. Vad skönt o få sova till nio här börjar dagen senast kl 6.

ChristineL
5/11/15, 4:17 PM
#159

Någon mer med en partner som övergullar med barnet? På gränsen till att curla?

Jag blir lite knäpp på min make. Minsta gnäll från Nova och han är där och säger med bebisröst "Men Nova…" Självklart ska han gulla och gosa och trösta sin dotter, men det är liksom inte synd om henne för att hon inte får ihop två legobitar eller om det är något vi inte förstår vad hon menar eller när hon inte vill ta på sig kläderna. Just kläderna är ett stort problem varje gång vi ska ut. Och ut vill hon absolut men gärna utan kläder.
Jag försöker mer att sätta mig med henne och förklara att nu är det såhär, eller avleda med något annat för att det inte ska bli ett utbrott.

Jag har sagt åt honom väldigt mycket sista tiden att sluta med det, det är bättre att vi pratar med henne och inte bara gulligullar när det händer. Det känns som att hon inte tyr sig till mig längre, att jag är höggravid gör ju inte saken bättre.

Som sagt, han får gosa och trösta henne hur mycket som helst! Men inte så fort hon blir arg över något.

Ria74
5/11/15, 4:40 PM
#160

#159 Så gör inte mannen här, han är nästan för sträng ibland istället. Han vill nog att hon ska förstå mer än hon faktiskt gör.

--------

Dottern blev hemringd från förskolan idag igen. Dom sa att hon hade feber och var kinkig. När jag kom dit lekte hon glatt och när vi kollade febern när vi kom hem så hade hon ingen. Jag däremot har stämbandsinflammation och är hes så jag gissar på att dom trodde jag var sjuk och hemma från jobbet, vilket jag inte är. Är rejält trött på att dom påstår att hon har feber när hon inte har det, nu får hon ju inte vara på förskolan imorgon heller och inte är hon sjuk 😡

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
ChristineL
5/11/15, 5:03 PM
#161

#160 - Svårt att hitta en medelväg…

Men alltså, hur många gånger har hon blivit hemringd nu? Fy vad frustrerande!

Ria74
5/11/15, 5:32 PM
#162

#161 Jag vet inte ens vilken gång i ordningen det är längre. Jag har full förståelse för att dom ringer hem barnen när dom kräks eller verkligen har feber eller är sjuka, men detta börjar bli löjligt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
5/11/15, 5:56 PM
#163

#162 kan du prata med deras chef? Du betalar ju för hennes vård och ska ha kvalité på den. Inte nån som ringer hem henne så fort det är lite snuva… Christine: Jag har turen att ha en make som jobbar på dagis själv så han är duktig på att hålla en bra balans. Ja, förutom när han är megatrött för då blir han arg… Men vem av oss är perfekt…

Ria74
5/11/15, 6:07 PM
#164

#163 Chefen jobbar i gruppen så jag antar att hon godkänner att dom ringer hem henne. Till hösten ska vi ha utvecklingssamtal och då tänker jag ta upp det. Denna gången är jag nästan hundra på att dom trodde jag var förkyld och det var därför dom ringde hem henne.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Destany
5/12/15, 5:58 AM
#165

#159 japp min sambo höll på så med Oscar ett tag. Nu har vi gått en activ parenting kurs så det här blivit bättre. Oscar är så pappig nu så jag känner mig helt överflödig. Bara pappa pappa pappa.

ChristineL
5/12/15, 8:13 AM
#166

#165 - Oh, activ parenting låter spännande! Vad gör man på en sån kurs?

[WickedAlly]
5/12/15, 8:35 AM
#167

#159 Här är det tvärtom, tycker att gubben är lite väl hård mot Wille ibland. Han verkar ha väldigt höga förväntningar på vad en 13 månaders ska kunna. 

Vi är väldigt lika på så sätt att vi vill att Wille ska lära sig att göra saker och ting själv, både för hans självkänsla och för vår skull. Men det får ju liksom åldersanpassas och där tycker jag att gubben fallerar lite faktiskt. Säger till honom ibland och bättre har det väl blivit men det går trögt.

Annons:
fridaas
5/12/15, 9:16 AM
#168

Här är det jag som är för hård mot barnen, iaf enligt sambon och jag tycker han är för mjäkig som ger sig alldeles för lätt och inte håller fast vid att ett nej är ett nej, utan han säger nej två gånger och sen får de som de vill iaf. Men det ligger väl i generna för hans far är precis likadan.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Destany
5/13/15, 5:18 AM
#169

#165. Active parenting är en kurs som går ut på att man ska förstå sitt barn bättre. Även olika modeller hur man kan prata med sitt barn så de känner sig mer bekräftade o hur man bygger upp deras självkänsla på bästa sätt. Svårt o förklara men de har en hemsida. Det var en jättebra kurs o jag lärde mig massor. Imorgon flyttar vi o jag e så uppstressad av denna flytt av någon anledning. Jag kan inte sova o känner mig jagad.

[Thiah]
5/18/15, 3:51 PM
#170

Alltså pip pip pip… Någon har kopplat upp spännet på vagnen och tagit bort fårskinnsfällwn vi hade där i. Eftersom vi inte använder den stora vagnen så mycket så vet vi inte exakt när men de senaste 2 veckorna. Den har stått i husets låsta förråd(där även barnen leksaker å cyklar står…suck). Så nu är den borta :( har svårt och se att en arg lapp hjälper…

Ria74
5/18/15, 5:02 PM
#171

#170 Men åh alltså att folk inte kan skilja på mitt och ditt 😡

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
5/18/15, 6:13 PM
#172

#171 jaaa!! Å nu cementborrar grannen och kl. Är 19.12… Sovtid för Joel men inte går det. Dom har borrat till och från hela dagen men speciellt sen kl.18….

ChristineL
5/18/15, 6:17 PM
#173

#172 - Åh, vad förvirrad jag blev nu med tiden :P Grannen kanske går på svensk tid? ;)

[Thiah]
5/18/15, 6:21 PM
#174

#172 grannen har sällan koll på klockan. .. Lät iof nyss som att hen putsade/sågade eller kanske t.o.m industridamsög så hen kanske är färdig för ikväll…(nu starta han igen med sågning/putsning) Jobbiga är att Kristian inte gärna går upp och pratar heller. Men ljudet nu är inte så farligt. Bara de slutar vid 20…. Nån måtta i höghus får det vara…. Tur att jag hunnit vara hemma i lugn o ro idag. Annars hade jag blivit knäpp.

Annons:
[Thiah]
5/18/15, 6:22 PM
#175

Å där satte cementborren igång… Suck

Destany
5/18/15, 7:23 PM
#176

Har äntligen flyttat o kommit i ordning. Fick provremisen idag ska testa Oscar för gluten och mjölk allergi. Mitt hjärta brister av allt min stackars pojke ska behöva gå igenom.

[WickedAlly]
5/18/15, 7:29 PM
#177

Ingen vidare dag låter det som thiah :( Fattar inte hur folk kan med att ta något som inte är deras. *** Jag tror att jag fått en släng av åldersnoja. 24 år och åldersnoja. Jepp.

PogoPedagog
5/18/15, 8:26 PM
#178

#176 Men vad konstigt att han inte utretts för detta tidigare för han hade väl haft magproblem hela tiden? Stackars unge  och stackars föräldrar :(

[Thiah]
5/19/15, 4:59 AM
#179

#177 innan det var den riktigt bra. Å Joel sov genom sista borrningarna. Vi har fått dagisplats 5 min promenad hemifrån. En ganska stor enhet men helt nyrenoverad. Så jag kommer alltid cykla förbi Joels dagis påväg till jobbet. Helt ypperligt :)

Destany
5/19/15, 6:44 AM
#180

#178 ja han har haft det men e förstnu vi får hjälp. innan har de bara viftat bort det på bvc.

PogoPedagog
5/19/15, 8:14 AM
#181

En månad kvar på föräldraledigheten bara. Sen går sambon hem i över ett år är tanken. Vi har varit så snåla med dagarna att vi kommer ta ut fler de sista året än vi gjort innan haha.  Det känns så himla skönt att få börja jobba igen då jag blir galen av enformigheten att bara vara hemma och leka samma sak tre gånger om dagen. På samma gång är det vemodigt att jag aldrig mer kommer spendera lika mycket tid med mina älsklingar, ska försöka njuta tom av enformigheten den sista tiden.

Annons:
Destany
5/19/15, 1:51 PM
#182

Idag har Oscar för första gången lämnat prover genom stick i armen. Usch Vad ledsen Han var. Sen blevhan glad när han fick två små bilar av sköterskan.

ChristineL
5/20/15, 7:56 PM
#183

Känner mig nere. Det närmar sig mors dag och jag minns min besvikelse från förra året. Jag kan inte bestämma mig för om jag vill bli lite uppvaktad eller inte. Och alla reklam överallt går mig på nerverna! Jag vill bara inte vara med om det! :(

Destany
5/20/15, 8:54 PM
#184

I natt kom Oscar o la sig mellan oss utan att vi märkte det. Snacka om att Vi blev förvånade när vi vaknade o han låg o sov där..

[Thiah]
5/21/15, 5:37 AM
#185

#183 så trist när ett kommersiellt jippo ska göra någon så stressad. :( #184 ni har helt klart en liten ninja ;) Joel sov 12 1/2 timme i natt. Vaknade bara några min när vi torkade bort bajs och bytte blöja… Kristian fick väcka oss så att jag hinner i tid till jobbet. (Alarmets ljud hade dnågon glömt att sätta på…hihi)

PogoPedagog
5/21/15, 7:51 AM
#186

Grrr…vår brunn har sinat! Så nu är vi inne på tredje dagen utan vatten. Tror att vi har en idé om hur vi ska lösa det men det innebär att vi måste ha barnvakt och alla är så klart upptagna. Stressigt värre.

ChristineL
5/21/15, 10:25 AM
#187

#185 - Ja, jag avskyr det! Trodde inte det skulle betyda något för mig, men att inte bli uppvaktad på min första mors dag slog mig hårdare än nånting annat :(

Ria74
5/21/15, 10:30 AM
#188

#187 Jag har hintat (ganska ordentligt) att jag vill ha tomatplantor på morsdag ;) förhoppningsvis fattar han utan att jag behöver säga det rakt ut.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
ChristineL
5/21/15, 4:58 PM
#189

#188 - Jag vågar inte ens nämna det. Han kommer få höra resten av sitt liv ändå att jag inte fick något. Han hade faktiskt tänkt på det på lördagen men ändå struntat i det.

Ria74
5/21/15, 5:11 PM
#190

#189 Trist, men förhoppningsvis fattar han detta året så du får något. Fick han present på farsdag?

Det är lite likt från min födelsedag när han frågade vad jag önskade mig så sa jag att jag ville ha en tårta som jag själv hade sluppit baka. Men det blev ingen tårta, han tyckte inte det behövdes. Han gillar ju inte tårta 😡

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
5/21/15, 5:16 PM
#191

#190 - Men karlar! 

Jadå, han fick en sån där fotomugg på Nova när hon var pyttebebis och så stod det pappas tjej på den. Så jag tycker jag hade lagt lite tanke på bakom.

Ria74
5/21/15, 5:20 PM
#192

#191 Ja, ibland är dom tanklösa så det räcker och blir över.

Då kan han ju inte skylla på att han inte tänkte på det eftersom han inte fick något. Jag håller tummarna för att han bättrar sig i år så du får något.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
5/21/15, 5:24 PM
#193

#192 - Ja, jag skulle bli glad för ett litet kort bara. Och en teckning från Nova :)

ChristineL
5/30/15, 10:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#194

Grattis världens bästa 2-åring! Som vi förfestade med redan igår ;)

PennyTrollet
5/30/15, 11:01 AM
#195

Här kör vi sjukstuga. Jag är på g att bli sjuk. Molly har ögoninflammation på bägge ögonen, hade feber inatt och är jättesnorig. Viggo är jättesnorig och börjar få hosta. Neo är lite snorig men antar att det kommer bli värre. Har fått gå upp en gång i timmen inatt för att stoppa om Molly, leta efter napp, trösta, torka näsa osv osv. Känner mig som en zombie…

Hatar när alla blir sjuka.

Annons:
Ria74
5/30/15, 1:18 PM
#196

#194 Grattis till sötaste Nova, vad stor hon har blivit 😮

#195 Krya på alla, inte lätt när man både själv är sjuk och barnen blir sjuka.

-------

Jag har fått min morsdagspresent en dag i förväg 🙂 tomat, gurka, vattenmelon och jordgubbsplantor. Imorgon ska vi har familjedag med förskolan så vi hinner dåligt att fira då.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
5/30/15, 9:08 PM
#197

#196 - Man blir väldigt stor när man fyller två år! ;) Men hon har nog skjutit iväg en del på längden det senaste. Och hon lär väl springa av sig en del bebishull nu i sommar, bara hon behåller sina goa kinder :D

malinroth
5/31/15, 1:29 AM
#198

Grattis Nova! 😄🎉🎈🎂

Destany
5/31/15, 6:09 AM
#199

#194 vad söt hon är o Grattis till henne. Igår var vi iväg hela dagen o Oscar somnade 2 ggr i min famn. Mysigt var längesen han ville sitta o mysa o sen somna.

[WickedAlly]
5/31/15, 8:39 AM
#200

Trodde inte jag brydde mig om mors dag, men nu sitter jag här och väntar spänt på om jag kommer få något när Rasmus vaknar. Av Wille har jag redan fått en present, en duplobit i kaffet ;)

ChristineL
5/31/15, 10:38 AM
#201

#200 - Jag hoppas du får något! Trodde inte det skulle betyda så mycket för mig heller, men jag fick inget på min första mors dag och jag kan inte beskriva hur mycket det sved! Och ja, han kommer få höra det resten av livet!

ChristineL
5/31/15, 10:41 AM
#202

Och Nova tackar för gratulationerna! ;) Bästa presenten enligt henne är Duplo och en handdocka, enligt oss uv-kläder och bidrag så vi kan köpa ny säng till henne i veckan :)

Annons:
PennyTrollet
5/31/15, 2:23 PM
#203

Mollys ögoninflammation går åt rätt håll. Inte alls lika svullen och heller inte lika kladdig men hon har fortfarande grönt gegg som kommer ur ögonen. Så idag stannade vi hemma. Egentligen skulle vi ha åkt till min mamma för att fira morsdag men tror inte det hade varit uppskattat att få lite diverse sjukdomar på köpet.

ChristineL
5/31/15, 5:27 PM
#204

Jösses, min käre make måste ha fruktansvärt dåligt samvete för att han "missade" min första mors dag. Jag har fått en ny laptop! Den gamla jag har sjunger verkligen på sista versen men jag tänkte invänta skatteåterbäringen innan jag köper en ny. Men nu behöver jag inte det :D

Han är nästan förlåten nu…

[WickedAlly]
5/31/15, 5:33 PM
#205

Haha, christine, låter minst sagt som dåligt samvete ;D Jag fick långa röda rosor, de är betydligt längre än hela wilmer :o Jättevackra :)

ChristineL
5/31/15, 8:28 PM
#206

#205 - Åh, vackert ju!

Hihi, alltid kul med ny dator och nytt operativsystem :D Fattar inte hur jag ska scrolla eller högerklicka än men det kommer jag väl på. Läsa instruktioner? Aldrig i livet!

[WickedAlly]
5/31/15, 9:41 PM
#207

#206 Ja, väldigt :)

Haha, nä instruktioner är för kärringar :P Läser dem inte heller, man fattar ju oftast till slut ändå ;)

ChristineL
5/31/15, 9:43 PM
#208

Jag kom på hur man gör, men lite knöligt, måste ha två fingrar på paden för att scrolla…

Destany
6/1/15, 10:20 AM
#209

Vill bara sätta mig i ett hörn gråta idag. Fick tillbaka mjölk o gluten proverna idag o tack o lov var han inte allergisk med sköldkörtelprovet var på gränsen o de vill göra om det. Tycker Oscar har fått alldeles nog med sjukdomar utan detta oxå. Han är inte ens 2 år o får gå igenom så jädra mycket redan.

Annons:
PogoPedagog
6/1/15, 12:59 PM
#210

#209 :(  Tänk som så att sköldkörtelproblem är visserligen en allvarlig sjukdom men så länge man medicinerar är det inget man märker av överhuvudtaget. Har många i min omgivning med sådana problem.

[Thiah]
6/4/15, 8:45 PM
#211

Idag kom Joels dagispapper. Vi ska på föräldrakväll på torsdag nästa vecka. Deras inskolnings idé är inte nära min och jag anar att jag kommer bli en jobbig mamma(iaf i början!). Enligt Kristian är vår kontaktperson konstig men trevlig(han har jobbat på samma daghem men i äldre grupp). Nu får man fylla i de papper jag själv så ofta skickat till och fyllt i med andra föräldrar. Vart tog tiden vägen?

malinroth
6/4/15, 11:11 PM
#212

Jag fick hem erbjudande om förskoleplats åt Svante igår. Fick plats på mitt förstahandsval så det var ganska skön, men det är ju som svårt att veta vilken av alla förskolor som är bäst. Har försökt höra mig för lite hur folk upplever olika förskolor men alla har ju olika tycke och erfarenheter. Känner mest ångest inför det här så det skulle ju underlätta om det är en bra förskola med bra personal som framförallt Svante men även jag kommer bra överens med… Han har fått plats tilldelad på sin 18 månaders dag, jag hade gärna velat vara hemma längre men jag måste tyvärr börja jobba igen. 😔 Känner mig inte redo att börja lämna ifrån mig honom redan, min lilla prins 💕

[Thiah]
6/5/15, 5:16 AM
#213

Ja helst skulle jag också vara hemma ett år till men det går inte. Man måste kunna leva också…

JeFo
6/5/15, 1:22 PM
#214

Holly har redan skolats in och det har gått jätte bra. Hon som var såå mammig grejade allt så bra. Så jag har inte lämnat henne med någon sten i bröstet. Hade hon varit ledsen vet jag inte hur jag reagerar. Nu är vi lediga till v35 och sedan börjar allvaret. Har ändå ganska bra då tanken är att jag ska jobba ca80%. Detta gör att jag jobbar tre dagar i veckan och varannan helg. Dagarna hon behöver gå är blir inte monsterlånga utan hamnar på 6-7h. Värre när man behöver lämna 6 och hämta 18 😁 Idag ska vi på studentfirandet x 2! Sååå skönt att få komma ifrån och få äta gått om umgås lite.

Velinga1984
6/9/15, 7:58 AM
#215

#212 Tror aldrig man känner sig redo. Min äldsta skolades in vid 12 månaders ålder då jag levde på socialbidrag (började jobba när han var 18 månader😃) Min yngsta skolades in nu när han var 15 månader då jag ville jobba lite emellan tills vi utökar vår familj. Nästa barn kommer troligtvis få vara hemma lite längre.

Skillnaden jag märkt är att mina barn varit lätta att skola in, och bara klivit rätt in tills 18 månaders åldern.  Då har det kommit en fas med rädslan att bli lämnad.  Nu är det så olika så Svante behöver inte reagera likadant som mina pojkar.

Ria74
6/9/15, 9:57 AM
#216

Igår hade jag en överjävlig dag, fick gallstensanfall deluxe. Låg på golvet på toaletten och kallsvettades och spydde, fick ringa min mamma som hämtade på förskolan eftersom jag inte ens lyckades resa mig upp. Blää på det!

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
[WickedAlly]
6/9/15, 10:19 AM
#217

#216 Usch :(

***
Fick reda på i morse att en gammal väns mamma gått bort hastigt, 45 år gammal. Som en örfil kändes det, har blivit väldigt känslig sedan Wille kom och allt sådant här får mig att börja fundera på om jag själv skulle förlora min mor, eller syster. Eller gud förbjude Wille eller Rasmus.. 
Ingen vidare dag med andra ord.

JeFo
6/9/15, 7:51 PM
#218

Fy Ria, inte skoj 😞 Vet precis vad du menar Ally! Mycket tankar som sätts igång och man blir tacksam för det man har. Ibland är det bra och bli lite påmind om att livet snabbt kan ändrats och att man ska vara tacksam… Har gjort klart inför skolavslutningen imorgon. Klänningarna hänger och väntar, frökens present är inhandlad, överraskningar efter är klara och vädret ser ut att bli fint. Hoppas få en bild på alla tre! 😀

Ria74
6/9/15, 10:32 PM
#219

#217 Känner igen mig, tänker också ofta på om nånting skulle hända, har blivit mer rädd av mig tror jag.

#218 Vad mysigt med skolavslutning, jag jobbade på skolan ett tag här i byn och just avslutningen var ju höjdpunkten på året. Alla var fina och förväntansfulla 🙂Hoppas du får en fin bild imorgon som minne.

-----

Har varit på jobbintervju idag som personlig assistent. Jobbrekryteraren och en i personalen höll intervjun, dom hade haft flera sökande och sa att dom skulle höra av sig i slutet på veckan. Men redan efter en halv timme ringde dom och ville jag ska träffa brukaren redan på måndag eftersom jag gjort ett gott intryck. Riktigt glad just nu 😃

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[WickedAlly]
6/11/15, 8:52 AM
#220

#218 Ja, ibland behövs lite påminnelse om vad man har. Tyvärr får man väl säga. 

#219 Vad spännande med nytt jobb :) 

***
Min kära gubbe är ju rolig, skattepengarna trillade in igår på kontot och barnvagnen är numera betald. Övriga pengar tänkte vi skicka rakt in på sparkontot men så ringer han nu och redan vid hans Hej hör man tydligt att han är ute efter något. 
"Här i butiken bredvid jobbet har de en jäääättefin grästrimmer, en Husqvarna så det är inte skit alltså!"
Jag frågar lite försiktigt om vi verkligen behöver en bensindriven, rätt stor trimmer nu när vi har en normalstor trädgård bara. Då försäkrade han att det gjorde vi minsann och att den kommer hålla i mååånga år, haha. Så nu ska han in och köpa den på lunchen.
Jag uppskattar självklart att han ringer och hör med mig om jag också tycker att det är okej men samtidigt är de lite komiska dessa samtal 😂

Destany
6/11/15, 9:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#221

Idag blir Oscar 2år

Destany
6/11/15, 9:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#222

Idag blir Oscar 2år

Ria74
6/11/15, 12:23 PM
#223

#220 Åh, vad jag känner igen det ;) gubben brukar med lite försiktigt börja föra olika maskiner på tal när jag är upptagen med annat. Han vill ha ALLT och jag tycker att vi behöver inte mer än en slagborrmaskin ;)

#221 Grattis Oscar på 2-årsdagen! 🎂Vilka fina ögon han har.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
[WickedAlly]
6/11/15, 1:02 PM
#224

#223 Haha, och det där känner jag igen. Att ha allt alltså :P
I början av månaden köpte Rasmus en fyrhjuling, vi bor mitt i ett villakvarter, haha. Han säger att den är till Wilmer men han når ju varken fram eller ner så den som kör är ju Rasmus. 
Jag är inte så jätteintresserad av allt sånt där, kul när det är fint i trädgården men det räcker. Jag har min såg och min skruvdragare, och det räcker typ.

#221 Grattis Oscar!

[WickedAlly]
6/18/15, 1:06 PM
#225

Vi har köpt hus! ETT HUS! Tjoho!!!

Ria74
6/18/15, 2:01 PM
#226

#225 Grattis, vad roligt :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
6/19/15, 11:48 AM
#227

Och så har joel börjat att aktivt välja vilken förälder som duger eller vem av oss han är arg på. Jag fick möta hans vrede idag (vi duschade honom och han fick tvål i ögat och jag blev den skyldiga). Han skrek argt och backade tydligt bort från mig. Tur att pappa dög för mig ville han inte ens dela matbord med….

[WickedAlly]
6/22/15, 9:35 AM
#228

#226 Tack det känns fantastiskt :) 

#227 Skönt att höra att vi inte är ensamma om att ha det så, Wille skyr mig som pesten ibland känns det som. 

***
Så skönt att få rensa ut bland all skit här hemma, inför flytten har vi bestämt att vi ska vara stenhårda när vi sorterar. Allt som inte används ska bort så att vi istället kan fylla huset med sådant vi behöver och verkligen vill ha. 
Har rotat fram våra sängbord under en hög med tidningar och annat bröte, på onsdag åker de till soptippen. Och de ska få sällskap av massa annat hoppas jag.

[Thiah]
6/22/15, 10:41 AM
#229

#228 jag älskar att rensa och blir bättre på det hela tiden. Här kommer det förbi en välgörenhetsförening var 6 månad typ och tar emot kläder,leksaker,köksmaskiner osv . Man ställer dom bara utanför dörren. Så då brukar jag rensa lite extra :)

[WickedAlly]
6/22/15, 11:05 AM
#230

#229 Jag med nu för tiden, känner att jag gillar det mer och mer. Tidigare stuvade jag bara undan så att jag slapp se skiten.
Kanske kommer med åldern :P

Vet att de har något sådant hos mamma men här har jag inte sett något, däremot har vi ett stort boende för flyktingar alldeles i närheten och de tar gärna emot allt möjligt. 
Insåg att jag har mycket kläder jag aldrig använder, och mest troligt aldrig kommer använda heller om det inte sker ett mirakel och jag går ner typ 30 kg. Det mesta är som nytt dessutom.

Annons:
[Thiah]
6/22/15, 11:13 AM
#231

#230 Jag insåg att den där tunikan jag haft i 3 år men aldrig använt för att den är för stor kanske kan ges bort…kanske ;)

[WickedAlly]
6/22/15, 11:18 AM
#232

#231 Haha, kanske ja ;)

Destany
6/22/15, 1:09 PM
#233

Helt däckad av en förkylning idag. Usch har ingen energi o märkte i morse att Oscar också börjar bli dålig.

[Thiah]
6/22/15, 2:29 PM
#234

#233 var inte ni sjuka ganska nyligen? Hur går det annars för oscar?

[Thiah]
6/22/15, 2:29 PM
#235

#233 tryckte på sänd lite för snabbt Skulle också skriva att det är trist att bli sjuk, speciellt nu på sommaren.

Destany
6/22/15, 5:38 PM
#236

#234 jo känns som vi aldrig e friska. Det e rätt bra med Oscar vi har fått rätt på hans mage tror vi iallafall. Hans sköldkörtelprov var fortfarande förhöjt så vi ska ta nya prov om en två månader o ta ett annat prov på sköldkörteln också. Men han e Glad o vild som han brukar så han mår nog bra :)

[Thiah]
6/22/15, 5:49 PM
#237

#236 va skönt att något går åt rätt håll iaf. Krya på er och hoppas det är snabbt.

Annons:
[Torpedtass]
7/21/15, 5:39 PM
#238

Idag kom den utländska grannpojken och hans pappa förbi oss (irakisk familj) med en jätte stor nalle i handen. Pojken säger till mig "jag har vuxit ifrån den här nallen så jag vill ge den till din dotter" som då är 2 år gammal. Jag blev helt varm i hjärtat när han sen gick fram till henne och räckte den till henne. Hon tog emot den med glädje och somna med den i sängen i kväll. :)

November14
7/24/15, 4:26 PM
#239

Jag är både man och barnledig idag. Känns riktigt tomt. Vet inte när jag var ensam hemma senast :P Den store jobbar till sent ikväll och den lille ville så gärna åka och leka med sin kusin igår och där blev han kvar =)  Kommer hem imorgon igen efter att jag har fått tillbringa ännu mer tid ensam då mannen ska jobba dag imorgon. Så vad tusan gör man när man är helt ensam? Huset var jag ju så duktig och städade igår så nu finns det inte mycket alls att pyssla med :P

[Thiah]
7/31/15, 2:10 PM
#240

Någon som vet något bra ställe att köpa en vettig väggkalender på? Skulle gärna ha en på kylskåpet som skulle ha skrivlust för hela familjen. :)

[WickedAlly]
8/2/15, 4:13 PM
#241

TGR och sådana butiker brukar ha sånt Thiah :)
Åhlens också, om det finns i Finland? *Noll koll*

Här håller jag på att städa och rensa för fullt, är ensam hemma och försöker sysselsätta mig så att jag inte bara tänker på att jag är förkyld. Har börjat sälja av saker och strax kommer en tjej och hämtar vår ena gåstol. Känns så kul att få ordning och samtidigt få in pengar, har aldrig sålt saker tidigare. Eller jo, skor men det var en jobbig tid i livet då jag fick sälja alla mina älskade märkesskor för att det skulle gå runt. Denna gång vill jag bli av med sakerna så nu är det bara roligt :)

[Thiah]
8/2/15, 5:38 PM
#242

#241 ah tiger har vi. Kan åka dit imorgon när jag och Joel har en kort dagisdag. :) Skapat ny snackistråd :)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: