Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 768 ggr
mnilep
2015-02-09 22:22

Kläder förskolan?

Har funderat på det här med regnkläder bla… Nu börjar det bli blött/slaskigt hos oss, men ändå rätt kallt de flesta dagar… Så har kollat på regnställ, men det finns ju för sjutton ofodrat & fodrat med allt möjligt hit o dit? Är det inte smartast att köpa ett par vanliga, ofodrade som hon kan använda tex utanpå overallen alternativt ha tjockare tröjor osv under istället för att köpa fodrat? Annars lär jag ju köpa både och när det fodrade blir för varmt? :o. Kan säga att ekonomin tryter JUST NU, så har inte möjlighet att köpa världens dyraste märkes kläder bara för att.

Annons:
Ria74
2015-02-09 22:30
#1

Vår förskola tillhandahåller regnställ till alla barnen. Men hemma har vi ett ofodrat som jag tycker är bra. Då går det att klä dottern efter hur varmt/kallt det är under.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

malinroth
2015-02-09 22:42
#2

Min son går inte på förskola ännu men pratade men några andra mammor om detta och en av dom jobbar på förskola och hon tyckte de ofodrade var bäst. Då kan man anpassa kläderna under efter temperatur och dessutom torkar de betydligt snabbare.

Intehärutandär
2015-02-10 03:33
#3

Jag hade overall och ofodrad galonis till. För det blir som sagt väldigt svettigt annars. På våren, då overall blev för varmt körde vi på fodrade "prasselbyxor" eller fleecebyxor under galonisen.

mnilep
2015-02-10 07:27
#4

Okej, då får det bli ofodrat som jag tänkte! :) tack för svar :)

Destany
2015-02-10 09:01
#5

Jag har fodrat regnställ på förskolan o ofodrat hemma. Tycker det fodrade är bra för de kan användas som jacka så det slipper bli så mycket kläder på.

jmkforlajjf
2015-02-10 11:57
#6

Min dotter har ofodrade regnkläder, dock har hon ju även fleeceset på dagis som man lätt kan sätta på under om de skulle va nåt :)

Annons:
[Thiah]
2015-02-10 13:30
#7

En ofodrad regnoverall är väldigt smidigt på småttisar. Vet att lindex åtminsrone har sådana för vi har köpt där. Så slipper man jacka och byxor som glider isär och så. :)

[WickedAlly]
2015-02-10 15:11
#8

Nu används det inte så ofta här eftersom wilmer är såpass liten men vi kör ullunderställ, fleeceoverall och ofodrad regnoverall nu. Verkar kännas smidigt för honom också. Kommer köra samma till hösten när han är lite större. Tänker som så att regnkläderna ska vara ett skydd för de vanliga ytterkläderna. Och då behövs ju inte fodrade.

Velinga1984
2015-02-10 15:57
#9

Vi har , precis som jag hade till äldsta sonen, en mängd med olika typer av kläder. Ofodrade regnkläder, overall, fleeceoverall och fleecefodrat regnställ. Några plagg är sparade från äldsta sonen, något plagg är köpt begagnat och ett plagg är köpt på rea så i vårt fall blev det inte så dyrt. 

Jag för min del älskar fodrade regnkläder, det blir inte lika klumpigt att röra sig i och det är 1 plagg som ska på. Dessutom använder vi den jackan när vi bara ska in och ut mellan bilen.

[Thiah]
2015-02-10 17:15
#10

#9 vi som har en svettpelle till son tänkte också skaffa sådant. Så slipper han ha nått extra under fast det är lite kallare.

Emelie-E
2015-02-10 17:33
#11

Vi kör också fodrat regnställ. Känns lättare att ha så lite kläder som möjligt under, speciellt när man har en son som blir väldigt varm fort.

Upp till toppen
Annons: