Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 807 ggr
mnilep
2015-01-17 16:23

Miniderm

Hur bra är Miniderm egentligen? Min dotter på 1 blev jättetorr och fick som torra utslag över mage/rygg. Så fick rådet att smörja med Miniderm, smörjt & smörjt & blivit bättre i perioder… Igår hittade jag inte minidermen så smorde med min nivea soft istället och idag är det torra som bortblåst?! Så länge hon inte får utslag eller reagerar på min salva så borde jag väll kunna använda den? Smörjer ju hellre med en salva som det blir bättre av!

Annons:
Intehärutandär
2015-01-17 17:41
#1

Man ska vara vaksam emot krämer till barn. Även om det står "baby" (t ex) på dem, betyder inte att det är okej för barn. Inte heller för BVC rekommenderar det. 

De flesta krämer innehåller kemikalier, som man ska akta sig för. Vissa barn tål allt, andra inget. Jag t ex blir väldigt dålig av Barnängens produkter - och de innehåller ju "barn" i produktnamnet och står vid barnprodukter på alla matbutiker. 

Jag rekommenderar bröstmjölk, aloe vera, olivolja först. Det är naturligt och gör inget värre. Sedan finns det en växt i skogen, som man gör puder av, som är bra emot röda stjärtar.

[Thiah]
2015-01-17 19:37
#2

Joel blir jättetorr av barnängen och liberos barnkräm men olivolja, rapsolja eller kokosolja fungerar fint. Så   vi kör bara oljor till honom och aldrig någon kräm.

[jnordstrom]
2015-01-18 06:30
#3

Jag smörjer ungen men jojobaolja! Helt magiskt!

OlgaMaria
2015-01-22 21:08
#4

Jag smörjer med kokosolja. Fungerar jättebra!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

ChristineL
2015-01-22 21:48
#5

Kokosolja is the shit! Nova fick en torrfläck på ryggen bara sådär, vi smörjde med kokosolja och dagen efter såg det redan mycket bättre ut. Och kokosolja (eller jojoba, raps, vad man nu väljer) är 100% naturligt :)

Upp till toppen
Annons: