Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2306 ggr
Anonym
Anonym
1/13/15, 11:40 AM

Bli vräkt pga barn?

Om man har ett barn som skriker/gråter och låter allmänt mycket och man bor i hyreslägenhet, kan man bli vräkt pga det då?

Annons:
[WickedAlly]
1/13/15, 11:47 AM
#1

Nä, det hör till sådant man får stå ut med i hyreshus :)

ChristineL
1/13/15, 12:24 PM
#2

Har jag väääldigt svårt att tänka mig! Inte alltid lätt att trösta små barn ju ;)

Anonym
Anonym
1/13/15, 12:44 PM
#3

Jag har också väldigt svårt att tänka mig det. Jag menar, barn måste väl få låta? 

Men det finns en i min närhet som absolut tror att h*n kommer bli vräkt pga att barnet skriker och "slår" i skåp och lådor och grejer.

[Thiah]
1/13/15, 12:46 PM
#4

Man kan ju försöka dämpa ljuden lite. Typ ha mattor och kanske barnsäkra skåp. Men lek, skrik och gråt hör livet till, speciellt i hyreshus.

ChristineL
1/13/15, 12:47 PM
#5

#3 - Att inte slå i skåp och lådor får man ju uppfostra barnet till, alla barn har perioder av att testa gränserna. Man får vara tydlig men välja sina strider.

Anonym
Anonym
1/13/15, 12:53 PM
#6

#4 Hade det varit jag som hade en unge som lät så mycket så hade jag försökt göra något åt det om man nu är så rädd för att bli vräkt. Men det verkar inte denna person göra. H*n verkar tycka det är bättre att skicka iväg barnet till sin mor.. Då slipper h*n ju både ljudet och att bli vräkt 😮😡

Annons:
ChristineL
1/13/15, 1:05 PM
#7

#6 - Tragiskt att göra så istället för att ta itu med problemen :( Men då borde ju inte oroa sig heller.

Anonym
Anonym
1/13/15, 1:16 PM
#8

#7 Jodå, det finns ju dagar då personen inte har något annat val än att ha sitt barn hemma.. 

Men ser man bara en massa problem och inga lösningar så är ju ingenting lätt.. För det finns ju som sagt en del att göra för att förhindra onödiga ljud.

OlgaMaria
1/14/15, 12:44 PM
#9

Tror inte det kan vara lagligt att vräka någon av den anledningen. Klagar grannarna eller? Om det blev stora problem med grannarna kanske hyresvärden kunde erbjuda en annan lägenhet, men kan aldrig tänka mig att de skulle vräka familjen. Men det är ju jobbigt i sig att leva med den stressen att man stör grannarna hela tiden. Jag tyckte det var en lättnad då vi flyttade från lägenhet med pensionärer som grannar till litet radhus med barnfamiljer som grannar och de låter lika mycket som vi. Barn måste få låta. Det går inte att få dem att sluta helt med det, det blir bara en jättejobbig situation om man ska tjata på barnen hela tiden.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

viktoria91
1/17/15, 8:33 PM
#10

#3 Hade jag varit granne hade jag klagat på hyresvärden.  Vet en som fått 2 varningar pga sitt barn när hen var i nedre tonåren. 

(Själv uppväxt i hus med inga grannar nära, inte förde man en massa liv varken ute eller inne.)

Upp till toppen
Annons: