Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 958 ggr
ChristineL
2015-01-08 13:53

10 Saker man sa innan barnen kom...

Haha, titta vad jag hittade! känner mig extremt träffad av nummer 3 ;)

http://blogg.loppi.se/hejhejvardag/2015/01/08/fore-och-efter-barn-vad-var-det-vi-sa/

Annons:
[Thiah]
2015-01-08 16:49
#1

Jag känner inte igen mig i mer än någon enstaka. Men det beror säkert också på erfarenhet innan, vilket barn man får osv… Joel har varit hos barnvakt, sover helt okej och äter allt så man blir bortskämd. Sen så är jag ganska hård när det gäller så det där med att välja strider får vi se har det går med… Däremot är jag bra på att motverka strider innan de kommer. :)

JossanH
2015-01-08 17:33
#2

Håller med om 3an! Nej, ett nej är inte alltid ett nej och har man bra argument så är kanske mina nej helt korkade! Väljer våra strider och kompromissar med mycket. Är en lycklig familj :) Sen använder vi sällan barnvakt, och inte för tidigt!! Sover i en 2 m bred säng osv

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ria74
2015-01-08 18:26
#3

Känner igen mig i flera stycken, 3, 4, 7 och 9 i synnerhet  😉

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Destany
2015-01-08 22:15
#4

Haha känner igen mig

Intehärutandär
2015-01-08 22:42
#5

Kände bara igen mig i "nej är ett nej". Det är jag konsevent med, men jag ska också kunna ha en ordentlig förklaring. Inget "därför". 

Vi samsov i 5 år, hade aldrig barnvakt, aldrig tyckt om att prata om barn, anpassat oss omkring varandra. Jag vill ta en promenad - ja då får man ha en lekpark som mål eller att samla pyssel-material så båda är nöjda och får ut något av det. osv

[WickedAlly]
2015-01-09 10:13
#6

Känner igen mig i flera, speciellt i första. Vi började jättebra men sedan fick han kolik och då när han väl somnade var vi som två tysta möss, sedan blev det en dålig vana. Men det har börjat bli bättre igen i alla fall. 

Barnvakt har jag motvilligt ibland, men jag tänkte aldrig innan att jag snabbt vill lämna bort honom. Det var ju inte därför jag skaffade barn. 

Ett nej kommer mest troligt inte alltid vara ett nej, har jag inga bra argument men barnen däremot har det så kommer jag försöka kompromissa. Tycker det är en viktig lärdom att ha med sig, att man inte alltid får som man vill men att ens åsikter också tas med i beräkningen. 

Samsover gör vi, jag pratar inte så mycket om honom om inte mitt sällskap tar upp ämnet, och det är klart livet förändras, det var ju det vi ville :)

Annons:
[WickedAlly]
2015-01-09 10:27
#7

Många av kommentarerna däremot stämde klockrent. "Jag ska aldrig muta mitt barn" - Hahaha.

Upp till toppen
Annons: