Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 569 ggr
mnilep
2014-12-18 09:18

Ersättnings fråga

Hej! Hur länge ska man egentligen ge ersättning? Min tös är 11,5 månad & äter gröt,smörgås, vanlig mat & välling vid läggdags. Har gett henne en flaska ersättning på morgonen som morgonmys den sista månaden och även ersättning när tänderna krånglat & hon inte viljat äta vanlig mat. Behöver de ha ersättning så mycket längre eller? Slutade amma efter 1 vecka då det inte gick så det här att man kan sluta ge ersättning när man hade tänkt sluta amma som det står på flera ställen funkar liksom inte som ett tänk för mig haha :) när slutade ni & hur såg matvanorna ut?

Annons:
Ria74
2014-12-18 09:44
#1

Molly äter ersättning än och hon är 1,5 år. Hon har alltid legat i underkant på vikten så enligt bvc var det bara att köra på med ersättningen så länge hon vill ha.

Hon vägrar välling också så hon brukar få en flaska morgon och kväll.

För ett par veckor sedan fick hon öroninflammation och var rejält förkyld och det enda hon åt var i princip ersättning så jag var enormt glad att ha den som back-up så att säga 🙂

Jag hade sagt att låt henne äta så länge hon vill. Jag gissar på att när dom inte vill ha längre så slutar dom självmant.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2014-12-18 15:38
#2

Du kan egentligen sluta efter 6 månader om hon äter bra av annat. Så du kan helt sluta nu om du vill. Det är inget fel med att dricka det fortfarande om hon vill. Joel har självmant sagt till att han vill ha mindre mjölk och han är 8 mån.

mnilep
2014-12-18 20:37
#3

Okej, ja när hon är sjuk & som sagt de gånger hon fått tänder så vill hon hellre ha flaska & då fått ersättning de tider hon annars skulle äta mat & välling de gånger hon annars skulle äta gröt osv :) hon är rund så inget extra behov så direkt :) då är det inte livs viktigt med ersättning varje dag när hon äter ordentligt, men tack för svar! :)

Upp till toppen
Annons: