Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1984 ggr
[Thiah]
12/18/14, 5:57 AM

äckeltråd ;)

Jag såg en sådan här tråd inne på hund iFokus och tänkte att det var sådär äckelskoj att läsa. Så idag när Joel gjorde en äcklig grej så tänkte jag att varför inte starta en här också. Så dela med er av vad era små juveler gjort för skumt/äckligt/mysko som man som vuxen rynkar pannan åt? Joel satt idag glatt och åt av katternas uppkräkta hårboll. Sen fick han ett utbrott när jag tog bort honom därifrån och torkade upp hårbollen. Urk.

Annons:
soundtrack
12/18/14, 7:29 AM
#1

Haha, jag döööör :'D

[Thiah]
12/18/14, 7:47 AM
#2

Jag ska berätta en historia om en liten 2 årig pojke som var på semester i ett varmt turisttätt land med sin familj.  Denna lilla pojke och hans familj skulle ut och äta middag. De hittade en restaurang med fina vita dukar som var halvfullt och låt nära havet.  Den lilla pojken tyckte att det tog alldeles för lång tid att vänta på maten och att det tog alldeles för lång tid för hans mor att inse att han hade bajsat.

Så han stack ner sin hand i blöjan, grävde runt lite och smackade sen sin hand mitt på bordet.  Resultatet blev ett långt, brunt, illaluktande streck rakt över den fina, vita bordsduken.  Familjen smet förskräckta därifrån. För som pojkens mor sa; hur förklarar man nått sådant för servitören?

Maken sa till sitt försvar att han inte tycker om att sitta i sitt eget bajs….😂😂

Velinga1984
12/18/14, 9:07 AM
#3

Vår lille parvel kröp ut i trappuppgången, när storebror skulle gå till skolan. När jag lyfte upp honom så fick jag ett illskrik till svar, och ser att hans ena hand är full med lös hundskit. Som tur var hade han inte hunnit smaka än 🤮

Ria74
12/18/14, 9:47 AM
#4

Minns en gång när Molly var mindre och hon kom gående bort till mig något brunt på handen som hon torkade av i  mitt hår.

Tog inte många sekunder för mig att inse att hon hämtat det bruna i böljan 🤮

Sen nu när hon har varit förkyld har favoriten varit att slicka av det gröna snoret som rinner och rinner det inget så kan man ju alltid peta in fingern och ta ut lite 😉

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Emelie-E
12/18/14, 10:53 AM
#5

Sonen var kanske 1.5 år när jag skulle byta blöja på honom när han hade bajsat. Emellanåt var han rätt envis och skulle "hjälpa till" så han stoppade ner sina händer. Jag lyckades alltid hindra honom från att få händerna fulla med bajs förutom en gång. Han stoppade sedan handen i munnen och av hans min att döma så smakar bajs inte gott! :D usch usch usch :P Jag har också hört en historia från när jag var liten. Jag satt på golvet och mamma hörde något som smackade. Gick och kollade vad det var jag höll på med och då satt jag där med en skalbagge i handen och sög på den… Jag blev tydligen jättearg när mamma skulle ta den ifrån mig :P Så äckligt! :P

[Thiah]
12/18/14, 10:55 AM
#6

Haha jag visste väl att det fanns äckel att hämta här på iFokus :D

Annons:
Ria74
12/18/14, 11:07 AM
#7

Kan bidra med när min mamma passade en kompis barn och hittade flickan bakom dörren med munnen full av lös kattskit.

Mamma höll på att spy medan hon rengjorde flickan 🤮

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
12/18/14, 11:58 AM
#8

Nova har också ätit kattbajs, och kattmat. En liten bit torrfoder som ramlat ner på golvet. Nån tid senare såg jag henne hitta en bit igen, hon tittar fundersamt på den och lägger sedan upp den på bänken där deras mat står :D

Ria74
12/18/14, 12:01 PM
#9

Hade en kompis när jag var liten som alltid åt upp kattens mat när han kom, torrfodret då. Man fick plocka undan kattens mat annars tömde han skålen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[WickedAlly]
12/18/14, 3:46 PM
#10

Wilmer fick tag i en bajsblöja för några månader, den svingade han så fint över huvudet. Detta var innan bajset blev fast..

TezzD
12/18/14, 10:08 PM
#11

hihi, äckelpäckel är inte bara i denna familjen ser jag 🤪 

Här så kräktes katten och min 2 åring körde glatt ner fingret och tog sig en smakbit… det har inte hänt sedan hon såg min reaktion. haha

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
12/18/14, 10:09 PM
#12

ja, o min 4 åring kliar sig i rumpan och luktar på det bruna fingret.. hmm.. tack o lov så får hon aldrig för sig att smaka på det! 🥵

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[jnordstrom]
12/22/14, 12:09 PM
#13

Åh herre! Peppar peppar så har vi inte vart med om något liknade! Än..

Annons:
Upp till toppen
Annons: