Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 1061 ggr
xxmammaxx
2014-12-02 11:18

felbehandlad av skola. Vad göra?

Min son är 8 år, hans lärare säger att dem kollar pärmarna varge dag villket dem inte gör. Samma brev som jag skrivit för en månad sedan ligger kvar fast dom sagt att man kan skriva och lämna i pärmen för dom kollar den varge dag. är han 2 min sen ringer dom mig 10 gonger å smsar som idioter. Jag har fyra barn och kollar inte mobilen exakt hela tiden villket betyder att ja kanske ser sms en timme senare. mina två minsta är en månad.. I alla fall.. ja kan ringa å sjukanmäla min son men dom på skolan har ingen komunikation så vissa vet inte om att jag jort det. dom ringer smsar och kommer hem till en å knackar på dörren å frågar var min son är eftersom han inte kommit till skolan. hon plingade som ett barn gör på dörren flera gonger å mycket tätt inpå varandra.. Jag undrar va fan e det här???  jah har bebisar här.. å jag har sjukanmält honom. 

Han våger heller inte gå på toaletten på skolan för att barna e dumma villket betyder att han varge dag kommer hem med nerbajsade kalsonger och detta händer varge dag.. och dem gör inget åt detta..  just nu e ja både ledsen å arg.. va ska ja göra? dem lyssnar inte på skolan dem gör inte ett skit.. vart ska ja vända mig? Det här e bara några av sakerna som ja tycker skolan gör fel på.. det e mer men orkar inte ta upp allt.. Va hade ni jort? Tacksam för svar.

Annons:
Niklas
2014-12-02 11:47
#1

Det låter som om ni behöver ha ett möte med skolan snarast. Se till att rektor, lärare och gärna skolkurator är med. Om ni har möjlighet bör ni gå flera vuxna. Skriv upp i förväg allt du vill ta upp så att inget glöms bort. Dokumentera noga vad ni kommer överens om. Vem ska göra vad? Boka tid för uppföljning.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

xxmammaxx
2014-12-02 13:18
#2

Jag har bett om möte med både rektor och hans lärare samt kurator och hans lärare för hans dyslexi. Jag hoppas bara på att få en tid snart. 

Tack Niklas.

Niklas
2014-12-02 13:23
#3

Har ni möjlighet att gå flera vuxna som kan intyga problemen? Det brukar göra ganska stor skillnad nämligen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Ria74
2014-12-02 15:40
#4

Skriv upp allt du vill ta upp på mötet, det är lätt att glömma när man väl sitter där. Håller med Niklas att det är bra om det är mer än en vuxen med på mötet som kan berätta om problemen.

Tycker också att det låter extremt att dom kommer hem till dig när du har ringt och sjukanmält. Jag jobbade en period på en skola och rutinerna då var att man skulle kontrollera så att barnet inte var sjukanmält och sen ringa hem till föräldrarna när barnet inte dök upp när det borde på skolan. Fick man inget svar kontrollerade man en extra gång så barnet inte var sjukanmält innan man följde upp det ytterligare.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: