Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 896 ggr
Tina-A
11/27/14, 8:32 PM

Youtubevideo

Hej, hej! När min dotter var liten blev jag lite irriterad på att det inte fanns så många barnvisor på svenska på youtube som hon gillade (finns några fler nu), så jag tänkte att jag kanske kunde lägga in några själv. Jag började i veckan så jag är helt ny på det här.

Nu är dottern 3 år och tycker det är kul med bajs, så jag har skrivit en egen sång som heter "Jag är en liten bajskorv" och gjort en animering till den. Jag vet att sången är falsk och jag är total nybörjade på animation, det här är mitt 3e verk ever, men jag tänkte kolla om ni kanske kunde visa klippet för era barn och se vad de tycker? Låt mig veta!

Tips och råd tas tacksamt emot, men kom ihåg att jag är en nybörjade så det får inte vara allt för avancerade tips - jag måste kunna hänga med.. :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
jmkforlajjf
11/27/14, 11:25 PM
#1

Hahaaha! Måste bara säga att jag som vuxen iallafall tyckte den va jävligt kul hahahaha! Den ska jag visa min dotter imorrn, fortsätt bara!! :D

[Thiah]
11/28/14, 6:46 AM
#2

Hahah va rolig! Har inga tips men jag personligen skulle kanske vilja ha några sekunder mer. Det gick för snabbt :)

Tina-A
11/28/14, 7:47 AM
#3

Tack för tipset! Kommer du på konkret vad som skulle vara längre? Att den ska spelas en 3e gång eller att det ska hända något mer? #2. En annan har också sagt att det vore kul med längre men jag vet inte riktigt vad jag ska lägga till! #1: tack :D vad kul att du gillar den!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Thiah]
11/28/14, 10:55 AM
#4

Kanske försöka få in någon till vers? Hursom så är den riktigt rolig :)

Tina-A
11/28/14, 3:05 PM
#5

#4: tack, jag ska klura på det! Någon som visat sina barn? Verkar de gilla den?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Thiah]
11/28/14, 3:56 PM
#6

#5 min son är bara 7 månader så han fattade inte humorn ;). Men jag tyckte den var jättebra. Hade lätt rekommenderat den åt folk med äldre barn.

Annons:
Tina-A
11/28/14, 5:51 PM
#7

#6: Tack, vad kul :) Ja, du får gärna sprida den om du vet någon att tipsa ;) hehe. Vad roligt att ni höra att ni tycker om den!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

jmkforlajjf
11/28/14, 6:42 PM
#8

Jag tror även min dotter tyckte om den, hon klappade händerna till och sjöng "bajskorv" iallafall haha ;)

PogoPedagog
11/28/14, 10:04 PM
#9

Jag tycker oxå den var charmig men det jag saknar i form av svenska barnvisor är sånger som sjungs av vuxna med en behaglig röst. Jag står inte ut med gulliga gälla barnröster ( om det inte är mitt barn så klart) eller vuxna som sjunger smörigt a´la Disney. Hu!

Tina-A
11/28/14, 10:49 PM
#10

#9: Jag med! Synd bara att jag sjunger falskt som en katt :) Ändrat tonen i denna så det ska låta lite som ett barn för då gör det inte lika mycket om det är falskt…. :P Men jag håller med dig

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

em.nord
11/29/14, 10:52 PM
#11

Totte är bara en månad men sambon på 27 skrattar!!! Och jag med ;) haha jättebra ju!

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Ria74
11/30/14, 11:01 AM
#12

 Visade den för Molly och hon stod och gungade med i takten och klappade händerna :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fridaas
12/2/14, 6:28 PM
#13

Visade precis för treåringen här hemma som är väldigt inne i bajs just nu, men hon gick inte med på att det var en bajskorv, hon tyckte det var en snögubbe :P men samtidigt så går hon och säger att hon är liten bajskorv och nynnar med, så lite uppskattat tycker hon nog det var. För övrigt har jag också saknat sånger på svenska till barn.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Tina-A
12/2/14, 7:06 PM
#14

Haha, ja det ser nog lite ut som en brun snögubbe iof… :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Upp till toppen
Annons: